| کد خبر: 209467 |

آمادگی تالاب‌های همدان برای میزبانی از پرندگان مهاجر

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: بارش‌های بهاره تالاب‌های این استان را برای فُرود و آبتنی پرندگان مهاجر آماده کرد.

تین نیوز

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: بارش‌های بهاره تالاب‌های این استان را برای فُرود و آبتنی پرندگان مهاجر آماده کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی صفی خانی بیان کرد: تالابهای همدان از سال گذشته وضعیت مناسب و خوبی را پشت سر گذاشتند و از بارشهای فروردین و زمستان سال گذشته تاکنون شاهد کاهش سطح آب آن‌ها نبودیم.

وی بیان کرد: بارش های فروردین امسال نیز در افزایش آب تالابهای این استان افزود و زمینه را برای حضور پرندگان مهاجری که از سمت جنوب به شمال مهاجرت می کنند مهیا کرد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: هم اینک شرایط تالاب آق‌گل ملایر، شیرین سو کبودراهنگ، پیرسلمان و چم شور اسدآباد خوب است و حتی در گرم‌ترین فصل سال هم آب این تالابها کاهش نیافت.

صفی خانی بیان کرد: با توجه به آغاز مهاجرت پرندگان از مناطق جنوبی به سمت شمالی در فصل بهار، احتمال حضور پرندگان در این تالابها، آشیانه سازی، لانه‌گزینی و جوجه آوری زیاد است.

وی گفت: با حضور پرندگان مهاجر در تالابها فعالیت تیمهای یگان حفاظت محیط دو چندان شده و با فراهم کردن فضایی امن برای آن‌ها اجازه شکار و زندهگیری این پرندگان توسط شکارچیان متخلف داده نمیشود.

استان همدان دارای سه تالاب طبیعی و ۶ تالاب غیر طبیعی بوده که همه ساله پذیرای شمار زیادی از پرندگان آبزری و کنار آبزی است.​

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.