| کد خبر: 197715 |

ارتقاء جاده همدان - غار علیصدر نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار

چهار بانده کردن جاده حادثه خیز همدان - غار علیصدر نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: چهار بانده کردن جاده حادثه خیز همدان - غار علیصدر نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمود رضا عراقی در همایش طلایه داران ترافیک بیان کرد: تلاش داریم فرایند عریض کردن جاده همدان - غار علیصدر با همکاری دولت و بخش خصوصی صورت گیرد اما تا زمان چهار بانده شدن این مسیر رانندگان باید از انجام حرکت های حادثه ساز و تردد با سرعت غیر مجاز خودداری کنند.

وی با عنوان اینکه فرا گرفتن فرهنگ صحیح رانندگی یکی از اصلی ترین پیش نیازهای کاهش سوانح رانندگی است گفت: مهمترین اولویت شورای هماهنگی ترافیک استان ارتقای فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه با ارائه آموزش است.

عراقی اضافه کرد: همانگونه که فرهنگ استفاده از اینترنت و فضای مجازی ضروری به نظر می رسد برای حفظ جان باید با نحوه صحیح رانندگی با خودرو و موتور سیکلت نیز آشنا شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: امروز با توجه به شرایط زندگی مردم و استفاده زیاد از خودروی شخصی، ترافیک مقوله مهمی در زندگی بشر شده است.

عراقی افزود: در صورت بهره گیری از امکانات و تمهیدات لازم برای کاستن ترافیک می توان از زمان به نحو مطلوب استفاده کرده و تلفات مالی و جانی را کاهش داد.

وی اضافه کرد: شورای هماهنگی ترافیک یا «همتا» برای هم افزایی امکانات، نظرها و ایده های تمامی سازمان مسئول در ترافیک تشکیل و راه اندازی شده است. 

معاون استاندار همدان بیان کرد: در حوزه سخت افزاری با توجه به امکانات، میزان اعتبار و  شرایط شهر از نظر اقتصادی، برای ایجاد خیابان های پهن و عریض، خط کشی مناسب، دوربرگران های منطقی و علمی و نصب دوربین های ثبت تخلف برنامه ریزی می شود.

عراقی ادامه داد: نصب دوربین های ثبت تخلف از نظر روانی باعث رعایت سرعت مطمئنه از سوی مردم می شود همچنین ایجاد جدا کننده در معابر و اتوبان ها زمینه عبور نکردن مردم از عرض معابر و استفاده از پل عابر پیاده را فراهم می کند.

وی اظهار داشت: پل های عابر پیاده باید به گونه ای باشند که مردم به جای پیمودن عرض جاده به استفاده از این پل ها رغبت داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان اضافه کرد: موتورسواران بخش زیادی از جانباختگان سوانح رانندگی را تشکیل می دهند بنابراین در صورت توصیه به استفاده از کلاه ایمنی باید کلاه های مناسب و استاندارد را نیز برای ترک نشین موتورسیکلت فراهم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.