| کد خبر: 195104 |

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان:

بازسازی واحدهای آسیب‌دیده سیل در همدان ۴۵ درصد پیشرفت دارد

بازسازی واحدهای آسیب‌دیده ناشی از سیل در استان همدان ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تین نیوز

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: بازسازی واحدهای آسیب‌دیده ناشی از سیل در استان همدان ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، حسن ظفری در آیین بهره‌برداری از فاز اول بهسازی روستای کرک از توابع بخش گیان نهاوند که با حضور معاون استاندار همدان، فرماندار و مسئولان شهرستان نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: در هفته دولت ۱۹۲ پروژه آسفالت از محل اعتبارات قیر سال ۹۵ افتتاح خواهد شد که سهم شهرستان نهاوند از این تعداد پنج پروژه عمرانی شامل جدول‌گذاری، زیرسازی و بهسازی روستایی نهاوند آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به افتتاح ۱۴۴ واحد مسکونی در شهرستان نهاوند هم‌زمان با هفته دولت، تصریح کرد: به‌واسطه سیل فروردین‌ماه در بحث ساخت‌وساز و بهسازی واحدهای قدیمی در استان همدان عملیات عمرانی خوبی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به این‌که بعد از وقوع سیل بنیاد مسکن استان همدان از ۲۱ هزار واحد مسکونی ارزیابی انجام داد، گفت: از این تعداد ۱۵ هزار واحد بعد از بررسی کارشناسی خسارت دیده قلمداد شدند به طوری که ۹ هزار واحد نیازمند احداث و ۶ هزار واحد نیازمند تعمیر بودند که عملیات عمرانی آن‌ها آغاز شده است.

وی افزود: در این راستا ۵۱۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و ۱۹۹ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض اختصاص‌یافته که مرحله اول آن ابلاغ و مرحله دوم نیز در شرف ابلاغ و از این مقدار ۲۵ درصد سهم شهرستان نهاوند است.

ظفری با اشاره به این‌که تاکنون ۸۵ درصد عملیات دیوارکشی و ۴۷ درصد سقف این واحدها احداث‌شده است، گفت: درمجموع متوسط بازسازی واحدهای آسیب‌دیده استان همدان ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به آسفالت روستای کرک‌گیان به‌طول یک‌هزار و ۲۰۰ متر گفت: این پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۵۹۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.