| کد خبر: 135954 |

زاگرس و ایران ایرتور هم به جمع مشتریان ایرباس پیوستند

امضای تفاهم‌نامه خرید۷۳ فروند ایرباس جدید

تین نیوز
شرکت هواپیمایی ایرباس در بیانیه‌ای مطبوعاتی از امضای یادداشت تفاهم خرید ۲۸ فروند هواپیمای تولیدی این شرکت با شرکت هواپیمایی زاگرس ایران خبر داد.

شرکت بزرگ هواپیماسازی فرانسه روز پنجشنبه در یک بیانیه مطبوعاتی که در پایگاه خبری اینترنتی آن انتشار یافت، اعلام کرد: این تفاهمنامه که شامل خرید ۲۰ فروند هواپیمای A۳۲۰neo و هشت فروند هواپیمای A۳۳۰neo است، در پنجاه و دومین نمایشگاه هوایی «لوبورژه» پاریس توسط «عبدالرضا موسوی» مدیر عامل شرکت زاگرس و «فابریس برژیه» مدیر عامل شرکت هواپیمای تجاری ایرباس امضا شده است.

تاکنون هواپیمایی زاگرس تنها اپراتور بزرگ داخلی هواپیمای ایرباس تک راهرو با ۱۱ فروند هواپیمای خانواده ایرباس‌ای ۳۲۰ (خانواده‌ای از هواپیمای لاغر پیکر ساخت ایرباس) بوده است.

بر اساس این بیانیه، سیدعبدالرضا موسوی گفت: از این که توانستیم برای خرید این هواپیماهای جدید با ایرباس توافق کنیم، خرسند هستیم. ما اپراتور وفادار به خانواده ایرباس‌ای ۳۲۰ بوده‌ایم و عملکرد، هزینه‌های عملیاتی و مقرون بصرفه بودن هواپیمای ایرباس نقطه قوت ما برای سفارش این هواپیما بود. وی افزود: این توافق گویای گام عملی نوسازی ناوگان هوایی زاگرس و گسترش عملیات آن در داخل و در سطح بین‌المللی است.

فابریس برژیه هم از هواپیمایی زاگرس به دلیل اعتماد به کارامدترین محصول تک راهرو و دو راهرویی ایرباس قدردانی کرد و گفت: این توافق به زاگرس اجازه می‌دهد ناوگان خود را با کمترین تغییر و با استفاده از خدمات منحصربفرد ایرباس توسعه دهد.

مدیر روابط عمومی هواپیمایی ایران ایرتور نیز از امضای تفاهم‌نامه خرید ۴۵ فروند هواپیمای ایرباس با این شرکت اروپایی خبر داد.

مرضیه جعفرزاده با اشاره به ۱۸ ماه مذاکرات فشرده با مدیران ایرباس و توافق با آنها گفت: با بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، در مجموع ۴۵ فروند از خانواده ۳۲۰ NEO شامل ایرباس ۳۱۸، ۳۱۹، ۳۲۰، ۳۲۱ با ظرفیت‌های متفاوت از ۱۰۰ تا ۲۴۰ صندلی خریداری شده که به مرور به ناوگان هواپیمایی ایران ایرتور اضافه می‌شوند.

جعفرزاده افزود: ارزش کلی این تفاهم‌نامه ۴,۵ میلیارد یورو است که در فرانسه و با حضور «فابریس برژیه» مدیرعامل ایرباس، «کریستوف موریه» قائم مقام ارشد رئیس قراردادهای ایرباس، «رضا موسوی» مدیرعامل ایران ایرتور و «مجید شکاری» رئیس هیئت مدیره به امضا رسید.

ایرباس به عنوان شرکت پیشتاز تولید کننده هواپیما در جهان مجموعه‌ای از کاملترین هواپیماهای مسافربری با ظرفیت ۱۰۰ تا بیش از ۶۰۰ صندلی را ارائه می‌دهد. این شرکت کارخانجاتی در سراسر جهان از جمله فرانسه، آلمان، انگلیس و فرانسه و شعبی در آمریکا، چین، هند، ژاپن و خاورمیانه دارد. «فابریس برژیه» مدیر عامل شرکت ایرباس از امضای تفاهمنامه خرید ۴۵ هواپیما از سوی شرکت ایران ایرتور و افزوده شدن این شرکت ایرانی به جمع مشتریان ایرباس ابراز خرسندی کرد وگفت امیدوار به همکاری بلندمدت است.

پایگاه اینترنتی ایرباس در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد نوشت: شرکت هواپیمایی ایران ایرتور مستقر در تهران با امضای تفاهمنامه خرید۴۵ فروند در نمایشگاه هوایی پاریس به جدیدترین مشتری هواپیمای خانواده A۳۲۰neo تبدیل شده است. این شرکت هواپیمایی که ۴۵ سال از تأسیس آن می‌گذرد اکنون به فهرست مشتریان جدید ایرباس افزوده شده است.

ایران ایر تور که سرویس‌های برنامه ریزی شده به بازارهای داخلی و بین‌المللی ارائه می‌دهد از این هواپیمای جدید برای مدرنیزه کردن ناوگان و گسترش عملیات خود در بازارهای داخلی و بین‌المللی استفاده خواهد کرد.

مجید شکاری رئیس هیئت مدیره ایران ایرتور گفت: خانواده A۳۲۰neo با ویژگی منحصربفردی که امکان بهره‌وری عملیاتی و اعتمادپذیری را فراهم می‌کند به راهبرد رشد و توسعه ما کمک خواهد کرد. موفقیت ما به عنوان یک شرکت هواپیمایی داخلی و منطقه‌ای با سرمایه‌گذاری در هواپیمای تک راهروی پیشتاز در جهان تقویت خواهد شد.

فابریس بورژیه هم گفت: تعهد به خرید ۴۵ هواپیمای خانواده A۳۲۰ neo اطمینان شرکت‌های هواپیمایی به نقش پیشتاز ما در بازار هواپیماهای تک راهرو به دلیل کارامدی عملیاتی و راحتی بی‌نظیر مسافران را نشان می‌دهد.

یادداشت تفاهم امضا شده باید تأییدهای لازم را کسب کند و از جمله مورد تأیید دفتر کنترل دارایی‌های آمریکا (OFAC) قرار گیرد. ایرباس اعلام کرده که مطابق با توافق هسته‌ای و مقررات مربوطه عمل خواهد کرد.

خانواده A۳۲۰ پرفروش‌ترین محصول هواپیماهای تک راهرو هستند که تاکنون ۱۳ هزار سفارش داشته و بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ هواپیما به حدود ۴۰۰ مشتری درسراسر جهان تحویل داده شده است.

خانواده A۳۲۰ در چهار سایز (A۳۱۸، A۳۱۹، A۳۲۰ و A۳۲۱) دارای ظرفیت ۱۰۰ تا ۲۴۰ مسافر است. این نوع هواپیما در بازار هواپیماهای تک راهرو پهن‌ترین کابین را دارد.

لینک خبر

 

منبع: مجله هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.