| کد خبر: 270160 |

◄ هفت خدمه لنج باری غرق شده در آب های اطراف جزیره قشم، نجات یافتند

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به غرق شدن یک فروند لنج باری در حوالی آب های قشم گفت: تمام هفت خدمه این شناور از خطر غرق شدن نجات یافتند.

تین نیوز

اسماعیل مکی زاده روز پنجشنبه در تشریح جزییات غرق یک لنج باری در نزدیکی آب های قشم اظهارکرد: شب گذشته هشتم فروردین حوالی ساعت ۲۲:۰۰ به دلیل شرایط نامساعد جوی و طوفانی بودن دریا، لنج باری درحال تردد از مبدا امارات متحده عربی در حوالی بندر سوزا و رمچاه جزیره قشم غرق شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداه کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مکی زاده ادامه داد: به محض دریافت پیام اضطرار بلافاصله با هماهنگی مرکز ملی جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان شناور ناجی ۱۰ از قشم به موقعیت سانحه اعزام شد.

معاون دریایی بنادر هرمزگان گفت: یکی از هفت خدمه این شناور توسط لنج عبوری و ۶ نفر خدمه دیگر نیز توسط شناور ناجی ۱۰ اعزامی از قشم نجات یافتند.

به گفته مکی زاده بی توجهی به هشدارهای هواشناسی و دریاروی در شرایط نامساعد جوی مهم ترین علت این حادثه بوده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب های خلیج فارس گسترده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.