| کد خبر: 266284 |

◄ ارتقای ایمنی ترددهای دریایی در هرمزگان

ساختمان مرجع دریایی جزیره ابوموسی که مورد بازدید وزیر کشور قرار گرفت با ارتفاع ۲۵ متر در چهار طبقه با زیربنای یک هزار و ۲۹۸ متر احداث شده است.

تین نیوز

 وزیر کشور از تلاش های سازمان بنادر در ایجاد ایجاد اشتغال مولد، تقویت و افزایش زیرساخت های مناسب دریایی و بندری در راستای سند توسعه دریا محور ابلاغی از سومی مقام معظم رهبری قدردانی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، احمد وحیدی پیش از ظهر  پنج شنبه هفتم دی ماه پس از بازدید از بندر شهید رجایی با حضور در جزیره ابوموسی در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته و زیرساخت های ایجاد شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی در این جزیره راهبردی قرار گرفت.

وی در بازدید از ساختمان مرجع دریایی بوموسی، احداث این ساختمان را اقدامی مهم در راستای ارتقا سطح ایمنی ترددهای دریایی و نیز سرعت بخشی به عملیات های امداد و نجات دریایی در منطقه عنوان کرد.

وزیر کشور همچنین احداث کریدور مسافری و سالن بین المللی در این جزیره را گامی مهم در ارایه خدمات مطلوب تر به شهروندان ابوموسی و شناورهای منطقه دانست.

وحیدی ادامه داد: فعال سازی ظرفیت های خدادادی این جزیره زمینه اشتغال مولد و ارزش افزوده را برای جزیره نشینان و کشور را به دنبال دارد، ضمن حفظ ذخایر طبیعی برای نسل های آینده از دیگر موضوعات حائز اهمیت و مورد تاکید در سند توسعه دریا محور در سیاست های ابلاغی  رهبر معظم انقلاب است.

وی با تاکید بر ضرورت استمرار فعالیت های توسعه ای در جزیره ابوموسی و قدردانی از طرح های انجام شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی اظهارداشت: با گسترش زیرساخت ها و حضور تمامی وزارتخانه ها و ارگان ها می توان ضمن سرعت بخشی در اجرای طرح ها، زمینه مشارکت بخش خصوصی و زمینه تحقق اهداف سند یادشده را مبتنی بر فعالیت های دریا پایه فراهم کرد.

شایان ذکر است؛ ساختمان مرجع دریایی جزیره ابوموسی که مورد بازدید وزیر کشور قرار گرفت با ارتفاع ۲۵ متر در چهار طبقه با زیربنای یک هزار و ۲۹۸ متر احداث شده است.

این ساختمان شامل یک طبقه خدمات رفاهی و به متراژ ۵۱۷ متر (همکف)، یک طبقه اداری به متراژ ۴۱۱ متر (طبقه اول)، یک طبقه اتاق تکنیکال به متراژ ۱۸۵ متر و همچنین یک طبقه ساختمان برج کنترل به متراژ ۱۸۵ متر مربع همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.