| کد خبر: 265483 |

بندر ابوموسی بهمن ماه افتتاح می‌ شود

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: بهمن ماه، رییس جمهوری بندر ابوموسی را به افتتاح می‌ رساند که این بندر با وسعت 17 هکتار و آبخور 6.5 متر می‌تواند پذیرای شناورهای 7 هزار تنی باشد.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: بهمن ماه، رییس جمهوری بندر ابوموسی را به افتتاح می رساند که این بندر با وسعت 17 هکتار و آبخور 6.5 متر می تواند پذیرای شناورهای 7 هزار تنی باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، پس از ادعای واهی کشور همسایه درباره جزایر سه گانه جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس-  جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ- این انتقاد به دولت های ایران و سیاست گذاران در ادوار مختلف مطرح شد که چرا که نیم قرن گذشته نسبت به توسعه ایرانی در این جزایر و افزایش جمعیت اقدام نشده است. از این رو برای جبران این غفلت چندین ساله، اقداماتی در حال انجام است که یکی از آنها اختصاص اراضی رایگان به متقاضیان برای سکونت در جزیره ابوموسی بوده و همچنین به توسعه بندر موجود با حداقل استانداردهای بندری در این جزیره اقدام شده و به زودی بندر باری و مسافری ابوموسی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

مرتضی سالاری، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان درباره راه اندازی بندر جزیره ابوموسی اظهار داشت: بهمن ماه رییس جمهوری بندر ابوموسی را به افتتاح می رساند که این بندر با وسعت 17 هکتار و آبخور 6.5 متر می تواند پذیرای شناورهای 7 هزار تنی باشد.   

وی با بیان اینکه بندر ابوموسی جنوبی ترین بندر کشور محسوب می شود که موقعیت بسیار استراتژیکی دارد، ادامه داد: این بندر با هدف پشتیبانی از جزیره ابوموسی و حمل و نقل اهالی جزیره افتتاح می شود و البته بندری در این جزیره وجود داشت اما برای یک بندر فعال یکسری از الزامات تعریف شده و باید این الزامات در این بندر دیده می شد. این حداقل ها در این جزیره و بندر فعلی ابوموسی وجود نداشت، از این رو سازمان بنادر زیرساخت های دریایی و بندری را با اعتبار بیش از 3 هزار میلیارد ریال ایجاد کرده و ساختمان مرجع دریایی و ترمینال مسافری دریایی و کریدور مسافری ساخته شده است.  

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان تاکید کرد: 6 هزار نفر در جزیره ابوموسی سکونت دارند که باید بندری برای پشتیبانی از حمل و نقل این افراد و تامین مایحتاج آنها راه اندازی شود.     

سالاری با بیان اینکه بندر ابوموسی یک بندر چند منظوره است که هم پتشیبانی حمل بار و هم حمل مسافر را دارد، اظهار داشت: در این جزیره صنایع شیلاتی فعال است و این بندر می تواند مبدا صادرات محموله های شیلاتی باشد. در این منطقه بیشترین صید و صیادی انجام می شود چراکه عمق مناسبی برای صیادی دارد و با کیفیت ترین ماهی از این منطقه صید می شود و البته زیرساخت های شیلاتی از جمله سردخانه شیلاتی در این بندر وجود دارد و با ارتقای بندر امکانات صادرات مهیا شده است.

وی ادامه داد: صادرات از این بندر نیاز به ترابری داشت که با راه اندازی بندر ابوموسی محصولات شیلاتی به امارات و سایر مقاصد صادر می شوند.           

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان همچنین به اشاره به خطوط مسافری این بندر گفت: خط دریایی این بندر فعلا در مسیر بندرعباس است اما قرار بر است که خطوط دیگری از جمله لنگه و قشم هم راه اندازی شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.