| کد خبر: 265478 |

بهره­ برداری از پنج فروند اسکله‌ گردشگری درسفر رئیس­ جمهور به هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ساخت پنج فروند اسکله پهلودهی شناورهای گردشگری در بنادر غرب و جزیره قشم به اتمام رسیده است که در سفر رییس جمهور به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ساخت پنج فروند اسکله پهلودهی شناورهای گردشگری در بنادر غرب و جزیره قشم به اتمام رسیده است که در سفر رییس جمهور به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس نژاد اظهار داشت: پنج فروند اسکله پهلودهی شناورهای گردشگری شامل سه فروند در غرب استان و 2 فروند نیز در جزیره قشم در سفر رییس جمهور آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این پنج فروند اسکله پهلودهی شناور جهش زیادی در چرخه نوسازی ناوگان دریایی هرمزگان صورت می گیرد، بیان داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی در راستای ایمنی مسافرت های دریایی، نیاز به جهش جدید در بحث نوسازی شناورهای مسافربری دارد که از محل وجه اداره شده با تشکیل یک کمیته هماهنگی های لازم انجام شده است.

عباس نژاد از برنامه ساخت 50 شناور مسافری به ارزش کلی 18 هزار میلیارد ریالی و تامین حدود 80 درصد تسهیلات از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و افزود: از 50 فروندی که در دستور کار است 90 درصد آن برای استان هرمزگان خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: این شناورها توسط صنایع داخلی ساخته می شود و تلاش می کنیم تا پایان امسال ساخت نخستین شناور را آغاز کنیم . 

به گفته عباس نژاد؛ در زمان حاضر حدود 52 فروند شناور با ظرفیت حدود پنج هزار صندلی به مسافران در بنادر هرمزگان خدمات می دهند. 

وی در ادامه به اقدامات پیش روی بنادر و دریانوردی هرمزگان در تحقق سیاست های توسعه دریامحور اشاره و بیان کرد: طرح توسعه بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری و گردشگری کشور به عنوان یک بندر تخصصی مسافر دریایی در دستور کار قرار دارد که یکی از هدف گذاری های مهم توسعه مسیرهای دریایی داخلی و بین المللی با شناورهای بزرگتر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در اجرای این برنامه، سه مارینای بزرگ گردشگری دریایی برای اسکله های نخل ناخدا، بندر شهید حقانی و بندر هرمز با سرمایه گذاری 80 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی طراحی شده که بخشی از کار درحال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.