| کد خبر: 264233 |

◄ ترمینال جدید فرودگاه کیش پس از 10 سال افتتاح می‌ شود

پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش پس از ۱۰سال، بیست و سوم آبان ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح خواهد شد.

تین نیوز

پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش پس از ۱۰سال، بیست و سوم آبان ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح خواهد شد.

سومین ترمینال بزرگ فرودگاهی با قابلیت پذیرش سالانه ۶ میلیون مسافر در ۴ طبقه و در ارتفاع بیش از ۳۱ متر بالاتر از سطح دریای آزاد ساخته شده است.

بنابر این گزارش این ترمینال دارای ۶ درگاه ورودی مسافری شامل ۵ درگاه در راهرو مسافران ورودی و یک درگاه از طریق اتوبوس، ۱۳ گیت خروجی (سالن ترانزیت)،۱۰ دستگاه پل تلسکویی (PBB) برای انتقال و تبادل مستقیم مسافرین با هواپیما، سیستم انتقال بار مسافرین (BHS) به صورت اتوماتیک، ۴۸ دستگاه میز پذیرش مسافر، ۱۰ دستگاه پله برقی و ۱۲ دستگاه آسانسور برای تردد در طبقات و سیستم های پیشرفته تجهیزات فرودگاهی و پارکینگ روباز به ظرفیت ۵۲۰ خودرو در محوطه شمالی است.

همچنین مساحت کل زمین ۲۵هکتار، زیربنای ساختمان ترمینال ۴۹ هزار متر مربع، زیربنای موتورخانه، هزار و ۸۶۵ مترمربع و مساحت محوطه ۱۶ هکتار است.

بنابر این گزارش ترمینال جدید فرودگاه کیش، سومین ترمینال بزرگ فرودگاهی کشور به لحاظ ظرفیت و وسعت با قابلیت جابجایی۶ میلیون نفر مسافر در سال و سیستم یکپارچه پذیرش مسافر و انتقال بار است.

برای ساخت ترمینال جدید فرودگاه کیش از شرکت های دانش بنیان داخلی برای ساخت تجهیزات اصلی فرودگاهی از جمله BHS (سیستم انتقال بار مسافر) و PBB (پل های تلسکوپی انتقال مسافر به هواپیما و بالعکس) استفاده شده است.

کلنگ احداث این پروژه در فروردین سال ۱۳۹۲ توسط حمید بقایی،  معاون اجرایی رئیس جمهور و دبیر وقت شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به زمین زده شد و قرار بود در مدت ۲ سال و با هزینه ۱۱۳ میلیارد تومان به بهره داری برسد. ولی اکنون پس از حدودا ۱۰ سال و شش ماه و با هزینه ای بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

نقش زیرساخت هایی مانند فرودگاه در رونق یک منطقه گردشگری قابل کتمان نیست. ولی آیا هواپیما به اندازه ظرفیت این فرودگاه جهت ورود و خروج مسافر در کشور وجود دارد؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.