| کد خبر: 256408 |

◄ بندر لافت، شهری با معماری جذاب در نگین خلیج فارس

تین نیوز

بندر لافت ، شهری در بخش مرکزی شهرستان قشم در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است. این بندر تاریخی در شمال غربی جزیره قشم و نزدیک ترین فاصله را با سرزمین اصلی (بندر پل) دارد.

این روستا با مختصات ۵۵ درجه و پنج دقیقه شرقی طول جغرافیایی و ۲۶ درجه و ۵۴ دقیقه شمالی عرض جغرافیایی در شرق جنگل حرا قرار دارد و از نظر تقسیمات کشوری یکی از مراکز جمعیتی دهستان سلخ در شهرستان قشم استان هرمزگان به شمار می آید.

فاصله روستای لافت تا قشم ۲۲ کیلومتر (۲۳ دقیقه) است. این روستا با فرودگاه بین المللی قشم، ۲۵٫۴ کیلومتر فاصله دارد. فاصله روستای لافت با اسکله مسافربری شهید ذاکری، ۵۶ کیلومتر و تا درگهان، ۳۵ کیلومتر است. این روستا نزدیک ترین نقطه به بندر پل در جزیره قشم است و اسکله لافت (جابه جایی همراه با خودرو) در فاصله هفت کیلومتری آن قرار دارد.

چهره طبیعی بندر تاریخی لافت در میان نخلستان های بلند، همراه با زیبایی خیره کننده دریا و جنگل های حرا برای هر تازه واردی جذاب و قابل توجه است، این شهر با تنوع بافت نو و کهنه یکی از برترین شهرهای کشور از لحاظ معماری می باشد که بادگیرهای فراوان در طرح ها و اندازه های مختلف بارزترین ویژگی آن است.

روستای تاریخی لافت یکی از زیباترین جاهای دیدنی قشم است که با وجود جاذبه های متعدد تاریخی و طبیعی از جمله اکو موزه، اسکله باستانی، چاه های تلا، ساحل، معماری بی نظیر و نخلستان، هر سال گردشگران بسیاری را از داخل و خارج از کشور به سمت خود می کشاند. این روستا از قدیمی ترین روستاهای ایران در کرانه های خلیج فارس است و یکی از مناطقی است که امکان بازدید از جنگل های حرا را نیز در اختیار شما می گذارد.

روستای لافت با نام روستای بادگیرها در جنوب ایران مشهور است و مکانی فوق العاده برای تماشای غروب آفتاب و آشنایی با پیشینه تاریخی جزیره قشم به شمار می آید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.