| کد خبر: 253734 |

به دلیل شرایط نامساعد دریایی؛

تردد شناورهای مسافری از بنادر غرب هرمزگان به کیش ممنوع شد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: تردد شناورهای مسافری در بنادر غرب به دلیل شرایط نامساعد جوی حاکم بر منطقه دریایی از امروز تا صبح روز یکشنبه ۲۸ اسفندماه جاری ممنوع می باشد.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: تردد شناورهای مسافری در بنادر غرب به دلیل شرایط نامساعد جوی حاکم بر منطقه دریایی از امروز تا صبح روز یکشنبه ۲۸ اسفندماه جاری ممنوع می باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اظهار کرد: با توجه به هشدارهای مکرر هواشناسی مبنی بر وزش باد نسبتا شدید غربی و مواج شدن دریا، تردد شناورها از بنادر آفتاب و چارک به مقصد جزیره کیش متوقف شده و این محدودیت تا صبح روز یک شنبه ۲۸ اسفندماه جاری ادامه دارد. 

وی ادامه داد: هموطنانی که قصد تجربه سفرهای دریایی از مسیر غرب به مناطق گردشگری از جمله جزیره کیش را دارند، قبل از اقدام به سفر با ارسال عدد ۲ به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شوند. 

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با بیان اینکه تعطیلی بنادر مسافری درشرایط نامساعد جوی به دلیل ارتقا سطح ایمنی سفر و سلامت جان هموطنان است، تاکید کرد: مسافران و گردشگران با اطلاع قبلی از طریق سامانه پیامکی اعلام شده و برنامه ریزی از چگونگی وضعیت دریایی منطقه اطلاع یافته و در صورت تعطیلی بنادر به هیچ عنوان از شناورهای غیرمجازی که بدون استانداردهای لازم و ارتباط رادیویی با مراکز جستجو ونجات هستند، استفاده نکنند. 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی غرب استان بر لزوم استفاده از جلیقه نجات و رعایت الزامات ایمنی در سفر دریایی تاکید و بیان کرد: در صورت ضرورت ایجاد هرگونه شرایط اضطرار در دریا هموطنان ضمن گوش فرادادن به توصیه فرماندهان شناورها می توانند با تلفن ۱۵۵۰ تماس گرفته و وضعیت پیش آمده را اعلام کنند.

به گفته سالاری؛ ۲۱ فروند لندینگ کرافت با ظرفیت حمل ۹۰۲ دستگاه خودرو و ۱۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت یک هزار و ۲۶۵ صندلی برای حمل و نقل مسافران نوروزی در بنادر غرب استان به مقصد جزیره کیش تدارک دیده شده است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ ادامه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.