| کد خبر: 250978 |

فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان از سر گرفته شد

از صبح امروز تا فردا صبح تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی برای استان ابرناکی، در غالب نقاط رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌ شود.

تین نیوز

 کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:  از صبح امروز تا فردا صبح تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی برای استان ابرناکی، در غالب نقاط رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد پیش بینی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرضیه سی سی پور با بیان اینکه امروز سه شنبه ۲۰ دی، تحت تاثیر سامانه بارشی، ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش بینی می شود، افزود: از صبح امروز تا فردا صبح تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی برای استان ابرناکی، در غالب نقاط رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد پیش بینی می شود و مناطق غربی، شمالی و برخی نقاط شرقی استان و جزایر (بیشترکیش و لاوان) از مقادیر بارش بیشتری برخوردار خواهند بود و سبب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در این مناطق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توصیه می شود در این مدت از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه های فصلی، صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی اجتناب شود، اضافه کرد: دریا نیز طی امروز و فردا با افزایش سرعت بادهای شمال غربی در محدوده خلیج فارس، تنگه هرمز و بخش هایی از دریای عمان نسبتاً مواج پیش بینی می شود.

سی سی پور با بیان اینکه بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید لذا توصیه می شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت گیرد، عنوان کرد: از لحاظ دمایی طی امروز با توجه به افزایش ابرناکی آسمان، کاهش نسبی دما در طول روز و از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده کاهش دمای کمینه (۲ تا ۵ درجه سلسیوس) بویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: لازم به ذکر است از ساعات بعد ازظهر و شب چهارشنبه ۲۱ دی تا اوایل هفته آینده نیز با نفوذ سامانه پرفشار سرد به استان برای مناطق شرقی و مرکزی استان، تنگه هرمز و بخش هایی از دریای عمان وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی، در بعضی ساعات با احتمال گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا و مواج شدن آب های تنگه هرمز و دریای عمان پیش بینی می شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.