| کد خبر: 247030 |

اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار به توسعه فرودگاه های استان هرمزگان

معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار به توسعه زیرساخت های فرودگاه های استان هرمزگان در سال جاری خبر داد و گفت: با بهره برداری از سامانه جدید ILS در فرودگاه بندرعباس دید مناسب برای نشست و برخاست در شرایط جوی نامناسب فراهم می شود.

تین نیوز
معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار به توسعه زیرساخت های فرودگاه های استان هرمزگان در سال جاری خبر داد و گفت: با بهره برداری از سامانه جدید ILS در فرودگاه بندرعباس دید مناسب برای نشست و برخاست در شرایط جوی نامناسب فراهم می شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ حمیدرضا سیدی ظهر امروز در آیین تکریم مدیرکل پیشین و معارفه  مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان که با حضور مقامات استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان برگزار شد، با ادای احترام به مقام شامخ شهدا، گفت: این فرودگاه یکی از استراتژیک ترین فرودگاه ها در جنوب کشور، در نزدیکی تنگه هرمز و پایگاه نیروی هوایی است و از این رو توسعه این فرودگاه در همه ابعاد اهمیت ویژه دارد. به طوری که در سه سال گذشته 300 میلیارد تومان بودجه برای پروژه های فرودگاههای استان هزینه شده است.

وی با اشاره به تاخیر پروازش که متاثر از شرایط آب و هوایی رقم خورد، بر ضرورت وجود  ILSدر این فرودگاه تاکید کرد و با بیان اینکه وجود این سامانه نشست و برخاست در دید پایین را فراهم می کند، گفت: سامانه آی ال اس جدید به ارزش 30 میلیارد تومان در شرایط سخت تحریم برای این فرودگاه خریداری و نصب شده است و منتظر مجوز سازمان هواپیمایی کشوری برای انجام فلایت چک و بهره برداری از آن هستیم.

معاون وزیر در ادامه از اختصاص حدود 250 میلیارد تومان اعتبار به توسعه زیرساخت های فرودگاه های استان هرمزگان در سال جاری خبر داد و گفت: این توسعه در راستای حفظ و ارتقای دو اصل ایمنی و امنیت هوانوردی که الزام ایکائو است، صورت می گیرد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت نامناسب پارکینگ فرودگاه بین المللی بندرعباس گفت: مناقصه این پارکینگ که برآورد اولیه آن 60 میلیارد تومان است، هفته آینده برگزار می شود. علاوه بر این با بخش خصوصی برای احداث یک پارکینگ طبقاتی سرپوشیده به روش سرمایه گذاری BOT در حال مذاکره هستیم.

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاهها همچنین با اشاره به مستهلک شدن باندهای فرودگاه بندرعباس و ضرورت بهسازی آن گفت: برای بهسازی این باند چند صد میلیارد تومان اعتبار نیاز است در حالی که شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران یک شرکت درآمد هزینه ای است و با محدودیت اعتبارات روبروست.

وی با اشاره به رشد صنایع مختلف در استان هرمزگان و جایگاه فرودگاه به عنوان دروازه اصلی شهر در بعد داخلی و بین المللی، گفت: امیدواریم با کمک استانداری بتوانیم چند پروژه مهم در فرودگاه های استان را ادامه بدهیم و تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اب و هوایی جنوب، از هم اکنون باید احداث یک ترمینال برای فرودگاه بندرعباس را برنامه ریزی کنیم چراکه ساخت ترمینال پنج تا شش سال زمان می برد.

سیدی همچنین در خصوص فرودگاه بندرلنگه نیز گفت: این فرودگاه از زیرساخت های خوبی برخوردار است و شرکت فرودگاهها از برقراری و افزایش پروازها در این فرودگاه استقبال می کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها در ادامه با قدردانی از دو دهه فعالیت ابوذر ضیایی که از سربازی تا مدیرکلی منشا خدمات در اداره کل فرودگاههای استان هرمزگان بود، وی را از جمله مدیران پاکدست این صنعت خواند و گفت: امروز مسئولیتی بیشتر با مدیریت اداره کل فرودگاههای استان اصفهان به وی سپرده شده است.

وی همچنین با معرفی دلفاردی به عنوان مدیرکل جدید، وی را انسانی متخصص، سالم و پای کار خواند و اظهار امیدواری کرد؛ همچون گذشته توسعه فرودگاه های استان هرمزگان دنبال شود.

انتخاب دلفاردی نشان از کادرسازی مدیریت پیشین دارد

احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان در این مراسم با اشاره به توسعه سریع استان هرمزگان با وجود احداث دو پالایشگاه جدید و همچنین وجود صنعت فولاد گفت: ظرف دو سه سال آتی جز سه استان برتر در این زمینه باشد و این مساله نیازمند توسعه استان در همه ابعاد از جمله حمل و نقل هوایی است.

وی با اشاره به بین المللی بودن فرودگاه بندرعباس و موقعیت استراتژیک و راهبردی آن خواستار توسعه پروازها، زیرساخت ها و تجهیزات ناوبری در این فرودگاه شد برای ارتقای آن و حضور در جمع پنج فرودگاه نخست ایران شد.

کامرانی در ادامه از خدمات و زحمات ابوذر ضیایی مدیرکل پیشین قدردانی و انتخاب دلفاردی به عنوان مدیرکل جدید را نشان از کادرسازی مدیریت پیشین دانست و آن را ستود.

70 پروژه در سه سال تعریف کردیم

ابوذر ضیایی مدیرکل سابق فرودگاههای استان هرمزگان در این مراسم با اشاره به دو دهه فعالیت در فرودگاه های این استان گفت: از سه سال گذشته که به عنوان مدیرکل فرودگاه های این استان منصوب شدم، با حمایت های مدیرعامل محترم و همکاری شبانه روزی همکاران فرودگاهی اقدامات خوبی را در حوزه ایمنی هوانوردی، امنیت فرودگاهی، ارائه خدمات به مسافران، توسعه زیرساخت های فرودگاهی در فرودگاه های بندرعباس، ابوموسی و بندرلنگه با توجه به جایگاه استان رقم زدیم.

وی افزود: در بدو مدیریت این فرودگاه، تعداد 70 پروژه تعریف و برنامه ریزی شد و علاوه بر آن پروژه های جدید بر حسب ضرورت و نیاز فرودگاه نیز کلید خورد که در حال حاضر مطالعات برخی تمام شده و در آستانه برگزاری مناقصه است.

ضیایی در پایان از تعامل و همکاری همه ارگانهای نظامی و انتظامی مستقر در فرودگاه قدردانی کرد.

همچنین جمشید دلفاردی مدیرکل جدید فرودگاه بندرعباس نیز از حسن اعتماد مدیرعامل شرکت فرودگاهها قدردانی کرد و گفت: مبنای فعایت خود را بر ارتقای ایمنی و خدمت رسانی و پاسداشت حقوق شهروندی قرار خواهم داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.