| کد خبر: 171929 |

◄ برگزاری نشست کمیته سوانح دریایی هرمزگان در بنادر و دریانوردی بندرلنگه

۴۴‌درصد حوادث پنج سال اخیر سهم لنج ها بوده و علت بیش‌تر سوانح نیز آبگرفتگی با ۳۴‌درصد و آتش‌سوزی با ۱۹‌درصد بوده است.

تین نیوز

نشست کمیته سوانح دریایی هرمزگان، با رویکرد کاهش سوانح‌دریایی نخستین بار در بنادر و دریانوردی بندرلنگه برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، نشست کمیته سوانح دریایی استان هرمزگان با رویکرد کاهش سوانح دریایی با حضور معاون دریایی و روسای ادارات حفاظت و ایمنی، امور دریایی، ثبت شناوران و کارشناسان واحد دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و هم‌چنین موسسات رده‌بندی ایرانیان و آسیا و تعاونی لنج داران برای نخستین بار در سالن کنفرانس بنادر و دریانوردی بندرلنگه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، «اسماعیل مکی‌زاده» معاون دریایی و نایب رئیس کمیته کاهش سوانح دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اشاره به اهداف و استراتژی‌های سازمانی، ابراز امیدواری کرد، با برگزاری مستمر این جلسات و تلاش و مشاوره همه واحدها و ارگان های مسئول در امر دریانوردی، آمار سوانح دریایی استان و به‌تبع آن کشور کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: با ارائه راهکارهای مفید در این جلسات، انجام هماهنگی‌های بیش‌تر و اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه می‌توان از بروز سوانح در فصل‌های مختلف سال جلوگیری کرد.

وی بیش‌ترین سهم سوانح را مربوط به شناورهای سنتی و موتورلنج ها دانست و گفت: ۴۴‌درصد حوادث پنج سال اخیر سهم لنج‌ها بوده و علت بیش‌تر سوانح نیز آبگرفتگی با ۳۴ درصد و آتش‌سوزی با ۱۹‌درصد بوده است.

«قاسم عسکری نسب» مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از اقدامات بندرلنگه برای کاهش سوانح در این بندر سخن گفت و تشکیل کمیته ایمنی و سوانح را در همین راستا دانست و افزود: کمیته ایمنی و سوانح با تشکیل جلسات متعدد کارشناسان بندری و دریایی با مالکان و فرماندهان شناورها و نظارت بر عملکرد آن‌ها نسبت به رعایت دقیق موارد ایمنی، کوشید تا با مانیتورینگ پردامنه و مداوم بر حفاظت از جان و مال مردم که شامل شناورها و بار آن‌ها می‌شود، بیش از پیش اهتمام ورزد.

وی گفت: هدف از برگزاری این جلسه، برنامه‌ریزی و هماهنگی به‌منظور کاهش وقوع سوانح دریایی و ارتقاایمنی دریانوردی شناورهای مسافری و لندینگ کرافت‌های متردد در حوزه خلیج فارس است.

«حسام تقی‌آبادی» سرپرست اداره حفاظت و ایمنی بندر شهید رجایی گزارشی تحلیلی از وضعیت سوانح دریایی پنج‌ساله اخیر استان با تمرکز بر دلایل عمده بروز سانحه، مناطق پر خطر، ماه‌های پر سانحه سال و همچنین شناورهایی که بیش‌ترین آمار سوانح را داشتند، ارائه کرد.

هم‌چنین سایر اعضای حاضر در این نشست نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.