| کد خبر: 73625 |

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ چالش های پیش روی معاینه فنی خودرو در کشور

تین نیوز | همایش معاینه فنی و چالش های اجرایی آن در کارگروه با حضور معاون فنی پلیس راهور ناجا، مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و مدیر پروژه ISQI و مسئولان مراکز معاینه فنی خودروها برگزار شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو در این باره گفت: با مکانیزه شدن سیستم معاینه فنی در سال 89 امید می رفت تا مراجعه به این بیش از گذشته باشد که متاسفانه اینگونه نشد.

عباس مجیدی نژاد در گفتگو با تین نیوز، با بیان اینکه مکانیزاسیون این مراکز در سطح ثابت خود باقی مانده است، افزود: وجود برندهای مختلف دستگاه ها در معاینه فنی و عدم همکاری و همگامی اعضا کارگروه معاینه فنی، چالش ها و معضلاتی را به همراه داشته که امروزه شاهد آن هستیم.

وی اظهار داشت: این همایش بر اساس نیز به توجه بیشتر مسئولان به بخش معاینه فنی خودروها در کشور و به منظور بررسی چگونگی همکاری و همراهی اعضا کارگروه مراکز معاینه فنی خودرو کشور برگزار شد. در این نشست به مسائل موجود توجهی بیش از گذشته صورت گرفت.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو، در اشاره به محورهای همایش تصریح کرد: عضویت نماینده انجمن صنفی در کمیسیونی که به منظور نرخ گذاری سالیانه تشکیل خواهد شد تا با این کار این بخش از صنعت نیز به مانند دیگر بخش ها همه ساله بتواند نرخ مصوب را تعیین و به اعضا ابلاغ نماید.

مجیدی نژاد ابراز داشت: حسن اجرای وظایف هر یک از اعضا گروه در بخش معاینه فنی مطابق مصوبه هیئت وزیران که در آیین نامه اجرایی ذکر شده است. نحوه اجرای معاینه فنی خودرو در مراکز و صدور برگه معاینه فنی بر حسب مقررات موجود و در چارچوب قانون و ارائه برنامه مدون از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در خصوص برخط کردن خطوط معاینه فنی سبک از دیگر محورهای همایش معاینه فنی و چالش های اجرایی در کارگروه بود که به حاضرین اعلام شد.

وی یکی از چالش های پیش روی معاینه فنی خودرو در کشور را بخش گرایی مسئولان در توجه به معاینه فنی خودرو دانست و گفت: در این میان پلیس و شهرداری به عنوان ارکان اصلی بحث معاینه فنی هریک به تنهایی در پی ارائه راهکار هستند که قطعا بدون تجمیع نظرات هر دو بخش دستیابی به سیستم معاینه فنی متمرکز و جامع در کشور محقق نخواهد شد لذا باپرهیز از سازمان گرایی باید نگاه جامعی را در افق معاینه فنی خودرو در کشور ترسیم کنیم.

مسئول برگزاری همایش معاینه فنی و چالش های اجرایی آن، تاکید کرد: دوگانه سوز شدن خودروها در دو سطح وارداتی و تولید داخل دیگر مبحثی بود که در این همایش بدان پرداخته شد و تست ادواری خودرو نیز از مشکلاتی بود که بخشی از زمان همایش را به خود اختصاص داد. فقدان ضمانت اجرا در در وبخش یاد شده متاسفانه مشکلاتی را به همراه داشته است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

مجیدی نژاد با ابراز نگرانی از عدم تغییر دستمزد مراکز معاینه فنی خودرو در 3 تا 4 سال گذشته، اظهار داشت: تغییر قیمت دستمزد مراکز از سال 91 در دستور کار قرار گرفت که با گذشت زمان زیادی از آن گفته شده که در سال 95 اجرایی خواهد شد. این دلیل خوبی است تا دارندگان مراکز با توجه به رکود، از ادامه فعالیت در این بخش دلسرد شوند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.