| کد خبر: 265867 |

راه هوشمند جایگزین راه های سنتی می شود

عملا پارادایم حمل و نقل جاده ای دنیا با ایجاد راه هوشمند ارتقا داده می شود و تا ۱۰ سال آینده راه هوشمند جایگزین راه های سنتی می شود و عملاً کارکرد و مدیریت حمل و نقل تغییر خواهد کرد.

تین نیوز

طی برگزاری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، ۱۸ طرح فناورانه راه هوشمند به رقابت می پردازند که سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای از پنج طرح دانش بنیان منتخب در رویداد نهایی راه هوشمند حمایت خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، حمزه ذاکری رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با اشاره به برگزاری اولین رویداد فناورانه راه هوشمند اظهار کرد: از ابتدای امسال برنامه ریزی توسط سازمان انجام و یک فراخوان برای موضوع راه هوشمند داده شد، چراکه راه هوشمند از موضوعات جدید مطرح در دنیا است و کشورهای توسعه یافته به سمت راه هوشمند حرکت کرده اند. 

وی ادامه داد: راه هوشمند اساسا یک تکنولوژی پیشرفته و های تک است که معمولاً کشورهایی که این تکنولوژی را دارند، به لحاظ ایمنی شاخص های مطلوبی دارند و اساسا در گزارش های بین المللی راه هوشمند به عنوان تکنولوژی آینده که شکل دهنده حمل و نقل است، تعریف می شود. 

ذاکری افزود: عملا پارادایم حمل و نقل جاده ای دنیا با ایجاد راه هوشمند ارتقا داده می شود و تا ۱۰ سال آینده راه هوشمند جایگزین راه های سنتی می شود و عملاً کارکرد و مدیریت حمل و نقل تغییر خواهد کرد. 

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد: امسال با این راهبرد رویداد راه هوشمند را برگزار کردیم، چرا که در کشور ما فناوران، نخبگان و نوآورانی هستند که ایده هایشان یک گام بالاتر از ایده های جهانی مطرح می شود اما به خاطر اینکه مرکزی برای تقویت، توانمندسازی و شتاب دهی این ایده ها نبوده، عملا کاربردی نشده است. 

ذاکری با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ طرح و ایده فناورانه به دبیرخانه این رویداد ارسال شد، گفت: طرح های خوبی دریافت شد و بسیاری از طرح ها قابلیت صنعتی شدن داشتند که بیش از ۶۵ درصد طرح ها از شرکت های دانش بنیان و مابقی از دانشگاه ها بود، بنابراین قابلیت صنعتی سازی در طرح ها قابل توجه ارزیابی شد. 

وی تصریح کرد: خوشبختانه در جلسات متعددی با فناوران، موضوعات بررسی و کارگاه های توانمندسازی و شتاب دهی طراحی شد و امروز ۱۸ طرح در حوزه راه هوشمند در راهداری و حمل و نقل جاده ای با یکدیگر رقابت می کنند و امیدوار هستیم بعد از تمرینی که به طور مشترک توسط صنعت، دولت و فناوری انجام می شود، منجر به شکوفایی در این صنعت شود. 

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: بعد از سه روز برگزاری نمایشگاه، پنج طرح برتر معرفی می شود، در عین حال هیچ طرحی را کنار نگذاشتیم و تلاش داریم راهکارهایی اتخاذ کنیم تا از تمامی این ایده ها استفاده کنیم ولی این رویداد نوعی مسابقه برای ایجاد انگیزه است تا طرح ها زودتر به قرارداد منجر شود و مورد حمایت مالی قرار گیرد. 

ذاکری سپس گفت: در عین حال مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری در مدت زمان کوتاهی که در حوزه نوآوری فعال شده است، آمادگی پذیرایی از فعالان برای حمایت از طرح ها را دارد و در کنار این رویداد، تالار هوشمندسازی طراحی شده است که تمامی سامانه های سازمان که در یک سال اخیر توسعه پیدا کردند، در این تالار به نمایش گذاشته شدند و طی بازدیدهای مختلف از غرفه هوشمندسازی سازمان، تحسین کارشناسان بین المللی را به همراه داشته است. 

بر اساس این گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وی ابراز امیدواری کرد هم افزایی صنعت و فناوران منجر به شکوفایی در این حوزه شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.