| کد خبر: 263673 |

عمر مفید آسفالت در کشور افزایش می‌ یابد

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با تاکید بر اینکه افزایش عمر مفید آسفالت مطابق با استاندارد جهانی در برنامه است، گفت: با افزایش عمر مفید آسفالت باید به سمتی برویم که تضمین کیفیت سرلوحه اقدامات فنی باشد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با تاکید بر اینکه افزایش عمر مفید آسفالت مطابق با استاندارد جهانی در برنامه است، گفت: با افزایش عمر مفید آسفالت باید به سمتی برویم که تضمین کیفیت سرلوحه اقدامات فنی باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجید کیانپور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پانزدهمین همایش قیر، آسفالت و ماشین آلات، گفت: رعایت قوانین و ضوابطی که در کشور توسط سازمان برنامه و بودجه، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان استاندارد تدوین می شود در صورتیکه رعایت شود می تواند تا ۸۰ درصد مشکلات موجود در راه های کشور را برطرف کند.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد: هم اینک ارتباط مناسبی بین صنعت قیر و آسفالت و محققان برقرار شده است. همچنین تلاشی که برای بهسازی قیر و آسفالت در برنامه قرار گرفته است راهکارهایی برای بهبود وضعیت موجود است.

کیانپور گفت: در کشور حدود ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید می شود که ۴ میلیون تن صادر می شود و ۲ میلیون تن برای مصارف داخلی است. با توجه به کیفیت بالای تولید قیر ضرورت دارد تا تمرکز بر روی تولید قیر باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از قیرها وارداتی هستند ضرورت دارد تا قیرهای وارداتی که کاهش کیفیت دارند با کیفیت شده و در انجام پروژه ها استفاده شوند.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: هم اینک عمر مفید آسفالت در کشور بین ۵ تا ۷ سال است که استاندارد دنیا ۷ تا ۱۰ سال است که باید تلاش کنیم تا به استاندارد جهانی برسیم.

وی همکاری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل مناسب عنوان کرد و بر ضرورت بهره مندی از روش هایی نوین در زمینه نگهداری راه ها تاکید کرد.

کیانپور تصریح کرد: قراردادها باید ضمانت اجرا داشته باشد و این ضمانت ها همراه با تضمین کیفیت باشد. با افزایش عمر مفید آسفالت باید به سمتی برویم که تضمین کیفیت سرلوحه اقدامات فنی باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.