| کد خبر: 253248 |

برو که هیچ­ کس ندا به گوش کر نمی­زند ...!

◄ در آستانه برگزاری نوزدهمین کنفرانس حمل­ و نقل و ترافیک

متولیان امور شهری در هر کنفرانس، دستاوردهای یک سال تلاش و ممارست خود را و نیز برنامه ها و رویکردهای آتی خود را برای رفاه و آسایش شهروندان به مخاطبان و رسانه ­ها و به ویژه جامعه تخصصی عرضه می­دارند.

تین نیوز

کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران، از زمان نخستین برگزاری آن در سال 1374 تاکنون، فراز و فرودهای مختلفی را پشت سر گذاشته است.

متولیان امور شهری در هر کنفرانس، دستاوردهای یک سال تلاش و ممارست خود را و نیز برنامه ها و رویکردهای آتی خود را برای رفاه و آسایش شهروندان به مخاطبان و رسانه­ ها و به ویژه جامعه تخصصی عرضه می ­دارند. از بعد رسانه تخصصی حوزه حمل ­و نقل و به دور از جبهه گیری ­های سیاسی، بسیار علاقه­ مندیم بدانیم مدیریت شهری کدام دستاورد و برنامه هایی را در این همایش عرضه خواهد داشت؟

سؤالات و ابهاماتی به ذهن اصحاب رسانه ها خطور می­ کند که امید می رود مدیریت شهری برای تنویر افکار عمومی، پاسخی در شان مردم گرانمایه ارائه دهند.

شهردار تهران علیرضا زاکانی، کاندیدای انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری و شهردار انتخابی ششمین شورای شهر تهران، در پاسخ سؤال خبرنگاری در خصوص نقش تحریم ­ها در بروز مسائل و مشکلات مملکت، گفته بود؛ فقط 20 درصد مشکلات مربوط به تحریم است. بقیه مربوط به بی­ عرضگی و بی­ غیرتی مسئولان است! البته او این سخنان را در زمان دولت غیرهمسوی قبلی گفت و حالا که هر سه قوه و مدیریت شهری تهران در جهت نگاه سیاسی وی یکپارچه و همسو شده است، معلوم نیست قائل به این درصدبندی هست یا خیر؟!

وی که تا چندی قبل برای کل کشور نسخه ­های شفابخش تجویز می ­کرد، معلوم نیست اکنون چه جوابی درباره ناملایمات و کمبودهای پیدا و پنهان مدیریت شهری دارد؟ تعداد روزهای هوای ناپاک و ناسالم در تهران فزونی یافته و همه چیز به وزش باد حواله شده است. ترافیک شهری به­ طور ملموس و غیر قابل انکاری به حال خود رها شده و مسیری که تا یک سال قبل، ظرف نیم ساعت طی می­شد، الان بالغ بر یک ساعت زمان می­ برد.

کمتر اتوبان و خیابانی را می ­توان یافت که عاری از چاله باشند. همچنین؛ برای بازآفرینی شهری و احیای بافت فرسوده، کم­ترین شواهد و قرائن قابل مشاهده است.

در این وانفسا، تعامل با رسانه­ ها در کم­ترین سطح ممکن به سر می­ برد. تا جایی که برای نخستین بار برای برگزاری نوزدهمین کنفرانس حمل­ و نقل و ترافیک هیچ دعوت و یا اطلاع­ رسانی برای پوشش خبری آن به رسانه های تخصصی مربوط صورت نگرفته است. این در حالی است که در طول دوره فعالیت تین­ نیوز، حداقل 10 دوره از کنفرانس توسط تین­ نیوز پوشش رسانه ­ای داده شده است.

کنفرانس بین المللی

بنا به ادعای سید مجتبی شفیعی معاون سابق حمل و نقل و ترافیک و مدیرعامل کنونی سازمان ترافیک و حمل و نقل تهران، موضوع حمل و نقل، مهم ترین دغدغه مدیریت شهری است. اما طبق بررسی­ ها و روزشمار سایت کنفرانس، 20 ساعت مانده به برگزاری، هنوز خبری از حضور شخص اول مدیریت شهری در مراسم افتتاحیه به چشم نمی­ خورد! این درحالی است که بر اساس تجربه سال های گذشته در این همایش حدود 500 میهمان متخصص حمل و نقل و ترافیک و نیز کارشناسان و مدیران بخش حمل و نقل شهری شهرداری ها در آن شرکت می کنند!

این میزان از رهاشدگی و آشفتگی در مدیریت شهری، آن هم در دوره فردی که همه را به بی­ عرضگی و بی ­غیرتی متهم می ­کرد، جای تامل دارد.

 

                           باش تا صبح دولتت بدمد

                                                           کاین هنوز از نتایج سحر است!

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.