| کد خبر: 192108 |

رشد اقتصاد دریایی ایران در صنایع ساحل و فراساحل

کشور ‌ایران به تدریج در صنایع دریایی و فراساحل، مسیر خود را به سمت شکوفایی اقتصادی، باز می‌کند.

تین نیوز

 کشور ‌ایران به تدریج در صنایع دریایی و فراساحل، مسیر خود را به سمت شکوفایی اقتصادی باز می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، در این راستا به مناسبت روز جهانی دریانوردی، ‌‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با عنوان نمایشگاه و کنفرانس دریایی و صنایع فراساحل آسیا‌ با حمایت وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، روزهای سوم تا پنجم شهریورماه سال جاری،  با حضور شرکت‌ها، سازمان‌ها و کارآفرینان برتر و امکان ارائه ایده‌ها و طرح‌ها، جذب سرمایه‌گذاری و بازار فروش بالقوه برگزار می‌شود‌.

این نمایشگاه ‌که قرار است با حضور چندین کشور منطقه در تهران برگزار شود به عنوان شتاب‌دهنده و پیشران صنعت دریایی با هشت رویکرد به‌روز در تعاملات بین‌الملل، فضا را برای استفاده از توانمندی‌های داخلی مهیا کرده است‌.

نمایشگاه امسال در شرایط تحریم‌های ظالمانه، همگام با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نام‌گذاری سال با عنوان رونق تولید، تلاش می‌کند فضا را به نفع تحقق این سیاست‌ها تنوع بخشیده و موجب شکل‌گیری، جریان‌سازی‌ و تعامل بیشتر صاحبان صنایع، صنعت دریایی و دریانوردی و صنایع فراساحل کشور شود.

تعامل و همکاری نزدیک برگزارکنندگان نمایشگاه با نهادهای دولتی، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و بخش خصوصی در این حوزه نیز موجب توسعه برنامه‌های کیفی و کمی‌ امسال شده است، نمایشگاهی که با وجود مشکلات اقتصادی که در سال‌های اخیر برای فعالیت در حوزه دریایی و دریانوردی به وجود آمده است، امیدوارانه و با انگیزه حمایت جدی‌ از این صنعت‌ برپا شده است.

‌بهبود فرآیند اطلاع‌رسانی، تعامل نزدیک‌تر با متولیان دولتی و غیر دولتی و نهادهای صنفی در این حوزه و نیز ایجاد فضاهای گفت‌وگو محور و برپایی کنفرانس فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دریا و کارگاه های آموزشی از جمله نکات برجسته این دوره از نمایشگاه است.

سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی نوین دولت برای تقویت بخش دریایی و صنایع فراساحل که در قالب واسپاری امور غیرحاکمیتی به بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت نمایان شده است، امیدواری و انگیزه‌ی قوی و جدی در فعالان این حوزه ایجاد کرده که امید می‌رود برای تداوم این نمایشگاه به طور کامل از این فرصت بهره گرفته شود.

یکی از برنامه های مهم برگزاری کنفرانس فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دریا با هدف ایجاد فرصت تعامل سرمایه گذاران و کارآفرینان، معرفی منابع تامین مالی جهت پروژه‌ها، شناسایی و معرفی سرمایه‌گذاران موفق و معرفی توانمندی‌های بخش خصوصی به سازمان های دولتی جهت واگذاری پروژه های قابل سرمایه گذاری، دریافت و ثبت فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه دریایی کشور است.

‌یکی از مهمترین برنامه‌های این نمایشگاه نشست‌های خبری توسط سران ارگان‌های دریایی، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها در طول زمان برگزاری نمایشگاه است که نسبت به ارایه گزارش عملکرد و پرسش و پاسخ در خصوص چالش‌ها و موفقیت‌های حوزه دریایی کشور اقدام می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.