| کد خبر: 152823 |

عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

◄ سال مالی سختی در انتظار وزارت راه است

عضو کمیسون تلفیق مجلس گفت: بودجه سال 97 هم کافی به نظر نمی‌رسد و با ارقامی که با آن مواجه هستیم نمی‌توانیم در حوزه راه کمکی به دولت داشته باشیم.

تین نیوز

عضو کمیسون تلفیق مجلس گفت: بودجه سال 97 هم کافی به نظر نمی‌رسد و با ارقامی که با آن مواجه هستیم نمی‌توانیم در حوزه راه کمکی به دولت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز جبار کوچکی نژاد ساداتی نماینده مردم رشت با حضور در غرفه تین‌نیوز در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات به تشریح وضعیت حمل‌ونقل استان گیلان پرداخت.

وی به خبرنگار تین‌نیوز گفت: در حوزه حمل‌ونقل گیلان در بخش ریلی شاهد خلاء هستیم و امیدواریم ریل تا پایان سال 96 به رشت برسد. گرچه تکمیل این خط ریلی به سمت آستارا درخواست مردم استان است و امیدواریم با تکمیل مسیر تا آستارا این نقص برطرف شود.

کوچکی‌نژاد به وضعیت فرودگاه ببین‌المللی رشت اشاره کرد و ادامه داد: فرودگاه رشت برای فرود هواپیماهای پهن‌پیکر زیرساخت لازم را ندارد و با توجه به موقعیت شهر رشت و این‌که امکان پرواز به کشورهای همسایه را دارد بهتر است هرچه زودتر طرح توسعه فرودگاه رشت تکمیل شود.

این نماینده مجلس هم‌چنین به بخش حمل‌ونقل زمینی رشت اشاره کرد و گفت: آزادراه قزوین- رشت 11 کیلومتر در منجیل توقف داشته است و بعد از مدت‌ها تکمیل شد. با این‌حال کل گیلان در ایام تعطیلات به دلیل هجوم مسافران قفل است و خود شهر رشت و جاده‌های روستایی اطراف رشت ترافیک وحشتناکی را تجربه می‌کند.

به گفتهٔ این نماینده مجلس حتی در ایام معمولی و در روزهای پنج‌شنبه -جمعه جاده خمام به رشت قفل می‌شود و برای مسافرانی که از رشت به انزلی می‌روند در مسیر برگشت ترافیک شدیدی وجود دارد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برای رفع گلوگاه‌های ترافیکی در استان‌های مختلف ازجمله رشت تلاش می شود اما بودجه کشور پاسخ‌گوی استانداردسازی نیست، گفت: این مشکلات وقتی به بخش جاده‌های روستایی می‌رسد بیش‌تر خود را نشان می‌دهد.

به گفته‌ کوچکی‌نژاد نیازمند ساخت راه‌های جدید هستیم اما نه بخش خصوصی و نه خود وزارت راه و شهرسازی بودجه کافی ندارد.

وی با اشاره به اینکه درآستانه فصل بودجه‌نویسی هستیم به‌عنوان یکی از اعضای کمیسیون تلفیق، گفت: به نظر می‌رسد وزارت راه و شهرسازی سال مالی سختی را خواهد داشت. چراکه بودجه سال 97 هم کافی به نظر نمی‌رسد و با ارقامی که با آن مواجه هستیم نمی‌توانیم در حوزه راه کمکی به دولت داشته باشیم و خبر خوشی برای دولت نداریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.