| کد خبر: 131016 |

برگزاری مناقصه انتخاب فاینانسر هواپیماهای جدید تا یک ماه آینده

تین نیوز

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از برگزاری مناقصه انتخاب فاینانسر برای تامین مالی هواپیماهای جدید تا یک ماه دیگر خبر داد.

 

به گزارش ایلنا اصغر فخریه کاشان در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه مناقصه انتخاب فاینانسرهای جدید چه زمانی برگزار می‌شود؟ ، گفت: در حال آماده سازی اسناد هستیم و حداکثر تا یک ماه آینده مناقصه برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: با توجه به هجوم شرکت‌های مالی برای تامین مالی قرارداد ایران ایر و بوئینگ و ایران ایر و ایرباس اقدام به برگزاری مناقصه بین این شرکت‌ها کردیم.

 

وی با بیان اینکه در این مناقصه 10 شرکت از سراسر جهان حضور دارند، گفت: ژاپنی‌ها، نروژ، دانمارک، چین، ایرلند و انگلیس برای حضور در این مناقصه اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

فخریه کاشان در پاسخ به این سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا شرکت های آمریکایی هم در این مناقصه حضور دارند و مبلغ فاینانس چقدر است؟ ، گفت: فکر نمی‌کنم از شرکت‌های آمریکایی در این مناقصه حضور داشتند باشند مبلغ این فاینانس هم به اندازه تامین مالی قرارداد صد هواپیمای دیگر است.

 

وی ادامه داد: 85 درصد تسهیلات مورد نیاز برای سه هواپیمای خریداری شده را دریافت کردیم و سود فاینانس همان سود نرخ‌های بازار است.

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاکره با شرکت‌های خارجی برای تامین مالی پروژه‌های ریلی اظهار داشت: قرارداد تامین پروژه برقی سازی پروژه تهران – مشهد با چینی‌ها نهایی شده و در ماه ژوئن به امضا می‌رسد.

 

فخریه کاشان افزود: برای قرارداد راه آهن چابهار به زاهدان با شرکت‌های هندی و چینی در حال مذاکره است.

 

فخریه کاشان با اشاره به ورود اولین هواپیمای ATR به کشور اظهار داشت: هیئتی از گروه هما برای تحویل گرفتن این هواپیماها روز گذشته عازم فرانسه شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.