| کد خبر: 251562 |

◄ معمای حل ناشدنی اضافه تناژ ناوگان باری و حمل بار توسط ناوگان مسافری

حمل کالاهای سنگین توسط ناوگان حمل بار جاده ای از یک طرف منجر به حمل مجانی بار می شود و از یک طرف باب فساد و رشوه و چشم پوشی و باج خواهی و زیاده طلبی و تصادفات جاده ای و طرح شکایات و ... را باز می کند.

تین نیوز

فعال بخش حمل و نقل جاده ای گفت: حمل کالاهای سنگین توسط ناوگان حمل بار جاده ای از یک طرف منجر به حمل مجانی بار می شود و از یک طرف باب فساد و رشوه و چشم پوشی و باج خواهی و زیاده طلبی و تصادفات جاده ای و طرح شکایات و ... را باز می کند.

به گزارش تین نیوز، این راننده کامیوندار افزود: هزینه های مادی و معنوی این کار غیر قابل تصور و غیر قابل محاسبه است و از طرف دیگر 50 هزار میلیارد تومان خسارت هم روی دست سازمان راهداری گذاشته که باید از جیب مصرف کننده نهایی کالا یعنی همه آحاد جامعه پرداخت شود.

وی در توضیح این موضوع عنوان کرد: هر کالا و یا خدماتی که در جامعه، مصرف عمومی دارد و به نوعی در تامین مواد اولیه و مواد مصرفی از خدمات حمل و نقل جاده ای استفاده می کند با افزایش عوارض حمل کالا باید در تامین این 50 هزار میلیارد تومان سهیم باشد.

او همچنین راه اندازی دفاتر باربری در پایانه های مسافری را یکی از چالش های حمل بارهای تجاری دانست و گفت: ظرفیت اتوبوس ها در کارت شناسایی آنها به صورت نفر مسافر (مثلا ۴۴ نفر) درج شده اما یکی از چالش های فعلی حمل بارهای تجاری، راه اندازی دفاتر باربری در پایانه های مسافربری شهرها تحت عنوان انبار توشه است.

این فعال بخش حمل و نقل کالا عنوان کرد: اینکه آیا این انبارها به عنوان واحد صنفی اجازه تحویل کالا بدون حضور مسافر را دارند و آیا محفظه حمل کالا در اتوبوس ها صرفا برای حمل کالای همراه مسافر تعبیه شده است یا می توان به عنوان خودروی حمل کالا نیز از آن استفاده کرد یکی از مباحث بحث انگیز در بین رانندگان حمل کالای جاده ای بوده است.

وی افزود: کارخانه عقاب سازنده اتوبوس های اسکانیا مدل مارال وزن خالص آنها را 14.5 تن اعلام کرده هر چند ظرفیت این خودروها از نظر نظارت های پلیس راهور، تعداد نفر مسافر است اما باید تکلیف آن دسته از راننده نماها و دارندگان این خودروها که از خلا قانونی استفاده می کنند و اقدام به حمل کالای تجاری (بدون حضورصاحب کالا) می کنند، روشن شود.

او بیان کرد: محفظه بار در اتوبوس ها برای کالای همراه مسافر طراحی شده است و حمل توشه خارج از آن که وزن اتوبوس های مسافری را بیش از وزن مجاز ناخالص گروه وسایط نقلیه دو محور 6 چرخ و یا در مواردی خاص سه محور هشت چرخ بنماید، تخلفی آشکار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.