| کد خبر: 243720 |

◄ ساخت فرودگاه در شهرهای کوچک؛ درخواستی جدی یا شوخی سیاسی؟

در بیش از 40 درصد فرودگاه‌های ما پروازی صورت نمی‌گیرد و متاسفانه فرودگاه‌ها بر اساس تقاضا ساخته نمی‌ شود.

تین نیوز

مقامات سیاسی شهرستان اردستان تا کنون چندین بار از مذاکره با بخش خصوصی برای ایجاد فرودگاه در شهرستان اردستان خبر داده و عنوان کرده اند برای اخذ مجوز احداث فرودگاه در این شهرستان اقدام می کنند.

به گزارش تین نیوز، اظهارات مقامات سیاسی اردستان در مورد ساخت فرودگاه در شهری کوچک تنها یک نمونه از انبوه درخواست های استانی و شهرستانی در خصوص احداث فرودگاه های جدید است که معمولا از طریق نمایندگان این شهرها در مجلس نیز پیگیری شده و گاهی با فشار بر مقامات دولتی به کرسی نیز می نشیند.

این در حالی است که یک کارشناس حمل و نقل در این زمینه معتقد است:  در مبحث اقتصاد حمل و نقل و در بحث بازار شناسی و تعیین میزان مسافران قابل استناد برای راه اندازی مسیر پروازی در مسیرهای کمتر از 500 کیلومتر، در خوشبینانه ترین حالت که برای کشورهای ثروتمند با تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه بالا مورد استفاده قرار می گیرد، حداکثر 10 درصد مسافران زمینی (ریلی و جاده ای) جذب پرواز می شوند.

مهرداد فرشیدی با بیان این مطلب در بخش نظرهای کاربران تین نیوز تاکید کرد: جالب آن که در مسیر تهران به اردستان به عنوان پر تردد ترین مسیر ریلی حتی یک سرویس ثابت اتوبوسرانی وجود ندارد و اندک مسافران موجود یا با اتومبیل شخصی و یا با اتوبوس های گذری مسیر یزد مسافرت می کنند و تنها یک مسیر اتوبوسرانی ثابت با یک سرویس روزانه در مسیر اردستان به اصفهان وجود دارد.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی صحبت از احداث فرودگاه در این شهر بیشتر به یک شوخی سیاسی  می نماید.

به گزارش تین نیوز، علیرضا منظری معاون اسبق هوانوردی ایران پیش از این به تسنیم گفته بود: اگر بودجه دولتی صرف ساخت فرودگاه شده و از طرفی ناوگان هوایی توسعه پیدا نکند اقدام بی‌اثری صورت گرفته است.

وی گفته بود: در بیش از 40 درصد فرودگاه‌های ما پروازی صورت نمی‌گیرد و متاسفانه فرودگاه‌ها بر اساس تقاضا ساخته نمی‌ شود.

اردستان یکی از شهرستان‌ های استان اصفهان ایران است که از ۳ بخش، ۳ شهر، ۷ دهستان و ۳۰۶ روستای دارای سکنه تشکیل شده‌‌ است و  بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰ جمعیت کل شهرستان اردستان ۴۱٬۴۰۵ نفر (۱۲٬۹۳۰ خانوار) است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.