| کد خبر: 237495 |

◄ تقویت صنایع ریلی داخلی با ورود خارجی ها

سرمایه در گردش شرکت های مسافری و باری داخلی چه خصوصی یا شبه خصوصی، بسیار پایین بوده و در عین حال طرح های فروش خارجی ها جذاب است..

تین نیوز

برخی فعالان بخش  حمل و نقل ریلی می گویند واردات تجهیزات ریلی نسبت به خریداری از تولیدات داخلی به صرفه تر است. 

به گزارش تین نیوز، یکی از کاربران این شبکه خبری در این زمینه در بخش نظرات کاربران نوشت: یکی از دلایل جذاب بودن واردات واگن و لکوموتیو خارجی حتی نوع دست دوم آلمانی و مجارستانی آن، ارزانتر بودن و همینطور انواع روش های فروش لیزینگی و قسطی و .... است. اما چرا؟‌

وی افزود: دلیل استقبال از واردات این است که سرمایه در گردش شرکت های مسافری و باری داخلی چه خصوصی یا شبه خصوصی، بسیار پایین  بوده و در عین حال طرح های فروش خارجی ها جذاب است.

او افزود: بنابراین می توان گفت یکی از مشکلات در این زمینه، کوچک بودن سرمایه های موجود است.

این کاربر تین نیوز عنوام کرد: به نظر می رسد با حمایت بانک ها از تولید کنندگان داخلی مثل مپنا، ایریکو و .... فروش  محصولات داخلی  با همکاری بانک ها و صندوق سرمایه گذاری، با انواع طرح های مالی اما به صورت اقساط با بهره ، میزان استقبال بسیار بالاتر خواهد رفت.

او تاکید کرد: در قضیه خرید خودرو هم مشکل مشابه پیش آمد اما نکته جالب زمانی بود که وزارت صنعت طرح وام خودرو را اجرا کرد که با این کار میزان فروش خودرو بالا رفت.

این کاربر تین نیوز ادامه داد: یعنی یکی از دلایل عدم خرید تولیدات داخلی، نبود سرمایه در گردش کافی است.

او ادامه داد: اما مشکل اصلی اینجاست که در کشور ما ثبات اقتصادی وجود ندارد، تورم بسیار فزاینده است و به همین دلیل حمایت بانک ها از چنین طرح های تولیدی ریسک داشته و به همین دلیل استقبال از آن،  پایین است.

وی گفت: نکته بعدی سود ده بودن این شرکت ها برای بازپرداخت تسهیلات مورد نظر است.

این کاربر تین نیوز با تاکید بر این که حضور تولیدکنندگان داخلی  با همکاری و حضور در زنجیره قطعه سازی جهانی،  می تواند رونق بخش باشد، بیان کرد: در صنعت خودرو یک علت عقب ماندگی، عدم حضور در زنجیره قطعه سازی جهانی است به همین دلیل از فناوری و دانش و تجربه عقب افتادیم.

وی عنوان کرد: در داخلی سازی صنایع ریلی هم، نباید از حضور شرکت های چند ملیتی واهمه داشت زیرا ورود آنها همراه خود سرمایه و دانش می آورد. این کاربر گفت: همان طور که شرکت رنو با ورود به بخش خودروسازی کشور  تحول‌ زبادی در زنجیره خدمات پس از فروش ایران خودرو و سایپا ایجاد و بخشی از استانداردها را به کشور وارد کرد و یا ورود شرکت mt به ایران در بخش ارتباطات سیار.

این کاربر تاکید کرد: البته در کنار داخلی سازی، لازم است هدف گذاری بعدی تولیدکنندگان، حضور در زنجیره قطعه سازی جهانی باشد.

به گفته وی، خود این اقدام،  دانش روز و سرمایه برای شرکت های داخلی به ارمغان آورده و موجب تحول آنها خواهد شد.

وی افزود: بازار ریلی ایران و خاورمیانه با توجه به بکر بودن و گسترش آن، تقاضای خوبی برای فروش واگن و لکوموتیو دارد و ایران می تواند پایلوت برای شراکت شرکت های چند ملیتی در بازار بزرگ خاورمیانه باشد.

این کاربر تین نیوز تاکید کرد: البته  هیچ وقت نباید از توان سرمایه داخلی و دانش و تجربه کشورمان غفلت شود اما در صورت امکان استفاده از سرمایه و دانش خارجی این روند، تسهیل تر می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.