◄ یک پیشنهاد در مورد ساخت فاز سوم آزاد راه تهران- شمال
اگر قرار بر ساخت قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال است، طرح فعلی باید کنار گذاشته شده و یک کار اساسی و عمقی انجام شود که هزینه هنگفت آن با کوتاه تر شدن مسیر و استفاده موثر از درآمدهای ترانزیتی معنا پیدا کند.
در چند سال گذشته روند ساخت و تکمیل آزادراه تهران- شمال مناسب بوده به طوری که فاز یک و چهار آن افتتاح شده و فاز دوم آن نیز در مجموع روند مناسبی را طی می کند.
به گزارش تین نیوز، اما وضعیت قطعه سوم آزاد راه تهران- شمال چگونه است؟ ساخت و تکمیل این مسیر 47 متری نیاز به به سرمایهگذاری عظیمی دارد که شاید در توان سرمایه گذاران ایرانی نباشد.
در عین حال با توجه به وجود تحریم ها، این که شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در این پروژه حضور خواهند یافت نیز مبهم است.
بیشتر بخوانید:
اما یک کاربر تین نیوز، در مورد فاز سوم آزاد راه تهران- شمال نظر متفاوتی دارد.
او در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری عنوان کرد: اگر قرار بر ساخت قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال است، طرح فعلی باید کنار گذاشته شده و یک کار اساسی و عمقی انجام شود که هزینه هنگفت آن با کوتاه تر شدن مسیر و استفاده موثر از درآمدهای ترانزیتی معنا پیدا کند.
وی ادامه داد: اگر انتهای قطعه دوم و پل زنگوله با یک تونل 5 کیلومتری به هریجان برسد و از هریجان با یک تونل 3 کیلومتری به ولی آباد و از ولی آباد، یک تونل 20 کیلومتری تا خود مرزن آباد ساخته شود، تقریبا تمام قطعه سوم تونل و بدون پیچ و گردنه خواهد بود که می توان از این طریق در مدت 25 دقیقه از پل زنگوله تا مرزن آباد را طی کرد.
این کاربر تین نیوز عنوان کرد: نیاز امروز کشور ساخت تونل است و باید به سمت ساخت تونل های طویل در شمال شرق، شمال غرب، مرکز به سمت جنوب و ناحیه غرب و زاگرس رفت.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.