| کد خبر: 235175 |

◄ یک پیشنهاد در مورد ساخت فاز سوم آزاد راه تهران- شمال

اگر قرار بر ساخت قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال است، طرح فعلی باید کنار گذاشته شده و یک کار اساسی و عمقی انجام شود که هزینه هنگفت آن با کوتاه تر شدن مسیر و استفاده موثر از درآمدهای ترانزیتی معنا پیدا کند.

تین نیوز

در چند سال گذشته روند ساخت و تکمیل آزادراه تهران- شمال مناسب بوده به طوری که فاز یک و چهار آن افتتاح شده و فاز دوم آن نیز در مجموع روند مناسبی را طی می کند.

به گزارش تین نیوز، اما وضعیت قطعه سوم آزاد راه تهران- شمال چگونه است؟ ساخت و تکمیل این مسیر 47 متری نیاز به به سرمایه‌گذاری عظیمی دارد که شاید در توان سرمایه گذاران ایرانی نباشد.

در عین حال با توجه به وجود تحریم ها، این که شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در این پروژه حضور خواهند یافت نیز مبهم است.

بیشتر بخوانید:

اما یک کاربر تین نیوز، در مورد فاز سوم آزاد راه تهران- شمال نظر متفاوتی دارد.

او در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری عنوان کرد: اگر قرار بر ساخت قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال  است، طرح فعلی باید کنار گذاشته شده و یک کار اساسی و عمقی انجام شود که هزینه  هنگفت آن با کوتاه تر شدن مسیر و استفاده موثر از درآمدهای ترانزیتی معنا پیدا کند.

وی ادامه داد: اگر انتهای قطعه دوم و پل زنگوله با یک تونل 5 کیلومتری به هریجان برسد و از هریجان با یک تونل 3 کیلومتری به ولی آباد و از ولی آباد، یک تونل 20 کیلومتری تا خود مرزن آباد ساخته شود، تقریبا تمام قطعه سوم تونل و بدون پیچ و گردنه خواهد بود که می توان از این طریق در مدت 25 دقیقه از پل زنگوله تا مرزن آباد را طی کرد.

این کاربر تین نیوز عنوان کرد: نیاز امروز کشور ساخت تونل است و باید به سمت ساخت تونل های طویل در شمال شرق، شمال غرب، مرکز به سمت جنوب و ناحیه غرب و زاگرس رفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن لواسانی 4 0

    به نظر بنده هنوز صاحبان اصلی زمینهای شمال خرید خود را نکردن فعلا سرگرم هستند هر وقت مالکان اصلی زمین وویلا بخرند دو صوته فاز سه خوراک میشه

  • امید 1 6

    در این زمینه اول باید از موقعیت و جنس زمین شناسی منطقه 3 اطلاع داشته باشیم و از اظهار نظر بدون آگاهی خودداری کنیم.منطقه 3 شمال بر خلاف مناطق دیگر تماما صخره ای وسنگ خالص است و هزینه و زمان حفر تونلهای 20 کیلومتری و غیره سرسام آور و بسیلر زیاد است و با امکانات فعلی کشور مطابقت ندارد مگر در آینده در زمینه امکانات صنعتی و ماشین آلات و نیز سرمایه کافی گشایشی شود

  • ناشناس 6 2

    سلام اميد جون شما نظر نده
    ايران پولدارترين كشور دنياست

  • مهدی 2 0

    دیروز از چالوس امدم تهران فاز ۳ از سمت مرزن اباد حجم کنده کاری برای اتوبان فاجعه است نابود شده جاده امیدوارم با تونلهای بیشتر تو مسیر این جاده قبلا زیبا نابود نشه از سد سیا بیشه هم که نگم چه کرده با طبیعت

  • javad 2 0

    سلام. با توجه به نگاه هوایی که به منطقه انداختم با 10 تا تونل 1 تا 5 کیلومتری به طول 22.7 کیلومتر میشه از این منطقه صعب العبور عبور کرد