| کد خبر: 232573 |

◄ یک راننده: نوسازی ناوگان باری با محصولات چینی، نوسازی نیست!

قیمت این کامیون هاو اتوبوس های چینی در سطح بین المللی چقدر است که کارخانه های مونتاژکار داخلی به اسم حمایت از تولید داخل آنها را به قیمت حدودا نزدیک به محصولات به نام و باکیفیت جهانی به رانندگان ایرانی می فروشند؟

تین نیوز

نوسازی با محصولات چینی و امثال هم درواقع نوسازی نیست بلکه عوض کردن یک فرسوده با یک آهن قراضه ضایعاتی دیگر است.

به گزارش تین نیوز، یک راننده فعال در بخش ترانزیت کالا با بیان این مطلب گفت: بیش از 15 سال از ورود و شروع به کار ناوگان سنگین چینی در سیستم حمل و نقل ایران به بهانه نوسازی ناوگان می گذرد.

 محمد کاظم نیمه فروش افزود: در این مدت، میزان کارایی و کیفیت و ایمنی محصولات چینی کاملا مشخص و برای همه روشن شده که این محصولات از بابت تمامی موارد کارایی، ایمنی، کاهش مصرف سوخت یا کاهش میزان آلایندگی و خلاصه از هرلحاظ که مورد سنجش قرار گیرند کاملا مردود و به درد نخور بوده و حاصلی جز اتلاف سرمایه های ملی و اجحاف و ضرر و خسران برای رانندگان و نظام حمل و نقلی ایران نداشته اند.

 وی این مطلب را در بخش نظرهای کاربران تین نیوز بیان کرد و افزود: محصولات چینی آنقدر خراب شده و رانندگان را در جاده ها سرگردان گذاشته اند که اکثریت آنها مجبور شده اند بخش های مهم فنی ناوگان از قبیل موتور، گیربکس، دیفرانسیال و حتی در بیشتر موارد محورهای این محصولات را با نمونه های استوک اروپایی یا آمریکایی تعویض کنند تا بتوانند با آنها ادامه فعالیت دهند.

بیشتر بخوانید:

وی بیان کرد: این بدان معنی است که اکثریت کامیون های چینی ظاهر و بدنه شان باقی مانده و بخش فنی آنها کاملا عوض شده و با قطعات استوک برندهای معتبر مانند ولوو و بنز و ماک و.... تعویض شده است، با این شرایط و وضعیت آیا اسم این کار را می توان نوسازی نامید؟ آیا ادامه این کار اشتباه و اتلاف منابع ملی و ظلم به رانندگان نیست؟

این راننده کامیوندار  ادامه داد: آیا به بهانه عرضه این محصولات فاقد کارایی و به درد نخور چینی نهادهای تصمیم گیر و مجری طرح های نوسازی می توانند جلوی واردات محصولات مرغوب و دارای کارایی بالا و آزمون پس داده اروپایی را بگیرند و راننده ایرانی را مجبور به تعویض کامیون فرسوده اما بسیار قابل اطمینان تر خود با این آهن قراضه های چینی نمایند؟

به گزارش تین نیوز، وی عنوان کرد: واقعا قیمت این کامیون هاو اتوبوس های چینی در سطح بین المللی چقدر است که کارخانه های مونتاژکار داخلی به اسم حمایت از تولید داخل آنها را به قیمت حدودا نزدیک به محصولات به نام و باکیفیت جهانی به رانندگان ایرانی می فروشند؟

نیمه فروش گفت: چرا مسئولان مربوطه چشم و گوش خود را بر این حقایق روشن و خواسته های به حق رانندگان بسته اند و اصرار بر ادامه همان راه غلط پیشین دارند؟ مگر قرار است از یک سوراخ چندبار گزیده شویم و چه تعداد راننده دیگر نابود شده و چه مقدار منابع دیگر از بین برود تا سرانجام قبول کنیم که نوسازی با محصولات چینی و امثال هم درواقع نوسازی نیست بلکه عوض کردن یک فرسوده با یک آهن قراضه ضایعاتی دیگر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 2 0

    کاملا حرف درستی زدید بنز قدیمی خودمان خیلی بهترازماشین های بی کفیت چینی است آنهاکه وارد می کنند که نمی خواهند باآنها بارجابجا کنند فقط به فکرجیب خودشان هستند می ماندراننده سرگردان درجاده ها هم عمرش تلف شده هم سرمایه اش هم می ماند اقساط عقب مانده بانک