| کد خبر: 227494 |

◄ ظرفیت های مغفول درآمدزایی از راه آهن گیلان

راهکارهای تجاری ِمسافری متعددی برای بهره برداری وسیع از ظرفیت های استان گیلان( با نام ِشمال ِ2) هم اکنون موجود است که قطارهای محلی صرفا یکی از آنهاست.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل با توجه به آمار مسافرانی که از طریق ناوگان ریلی استان گیلان جا به جا می شوند، گفت: رویکرد محلی به بحث مسافری در مناطقی مثل استان گیلان، رویکرد قابل توجهی است که همزمان با ریل گذاری مسیر اصلی باید پیش بینی شود.

به گزارش تین نیوز، احمد خشنودی این مطلب را در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری بیان کرد و افزود: گام های بلند بلند( مثل قطار رشت مشهد) باید با قدم های کوچک (یعنی قطارهای ِمسافری ِمحلی) پشتیبانی شوند.

وی عنوان کرد: مسیرهای کوتاه فرعی، موجب توزیع ِحمل و نقل ریلی به صورتی سود آور می گردند، قطارهای محلی می توانند سود سرشاری را به بخش باری( شهرک های صنعتی) و مسافری (شهرستان های متعدد استان که در مسیر اصلی نیستند) تزریق کنند.

خشنودی خاطرنشان کرد: نباید از مسافران ِمحلی و مسافرت های حومه ای استان گیلان غافل شد.

وی گفت: راهکارهای تجاری ِمسافری متعددی برای بهره برداری وسیع از ظرفیت های استان گیلان( با نام ِشمال ِ2) هم اکنون موجود است که قطارهای محلی صرفا یکی از آنهاست.

به گفته وی سود دریافتی از این مسیرها، به راحتی می تواند برای توسعه زیر ساخت های آن، به کارگرفته شود.

به گزارش تین نیوز، راه آهن قزوین-رشت اسفندماه سال ۹۷ به طور رسمی افتتاح شد.این راه آهن به صورت یک خطه از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می‌رسد.

راه آهن قزوین - رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.