| کد خبر: 218808 |

◄ سوانح ریلی قابل پیشگیری است

محور گرمسار یکی از محورهای ریسک ریلی است، اگر از داده‌های سوانح استفاده می‌کردیم، سال‌ها بود که می‌توانستیم از سوانح آینده، خبر بگیریم و سانحه، با داده‌ها و علایمش خبرمان می‌کرد.

تین نیوز

یک کارشناس ریلی معتقد است: هیچ خطر یا سانحه‌ای نیست که قابل مدیریت و پیشگیری نباشد.

به گزارش تین نیوز، احمد خشنودی این مطلب را در بخش نظرهای کاربران تین نیوز در مورد وقوع حوادث ریلی عنوان کرد و افزود: افزایش دما، مشکلاتی نظیر اعوجاج خطوط رخ به وجود می‌آورد، سرقت‌های ریلی نیز امان ایمنی ریلی را بریده است.

وی با طرح این پرسش که چرا در مدیریت ریسک، هرگز روی شانس و بخت و اقبال نمی‌توان کمترین حسابی باز کرد، در پاسخ به آن تاکید کرد: چون به همان اندازه که احتمال می‌رود یک واگن خالی در مانور و شانتینگ سرنگون شود که یک واگن حامل مسافر.

این کارشناس گفت: «سانحه خبر نمی‌کند» عبارتیست مربوط به 200 سال پیش چون عملاً هر سانحه که رخ می‌دهد، امروزه، منبعی غنی از دیتا و اطلاعات است.

به گزارش تین نیوز، خشنودی افزود: محور گرمسار (از تهران تا انتهای محور گرمسار) یکی از محورهای ریسک ریلی است، اگر از داده‌های سوانح رخ داده، استفاده می‌کردیم، سال‌ها بود که می‌توانستیم از سوانح آینده، خبر بگیریم و سانحه، با داده‌ها و علایمش خبرمان می‌کرد.

وی عنوان کرد: اساس نیاز سنجی به مرکز کلان داده ریلی که با نام مرکز داده کاوی و هوشمند سازی توسط یک ایده داخلی راه‌آهن و نه از خارج سازمان،تاسیس شد، دقیقاً همین نیاز است، پیش‌بینی خرابی‌ها و نگهداری پیشگیرانه از ادوات و تجهیزات ریلی.

خشنودی تاکید کرد: در غیر این صورت عملاً، چنین مرکزی در طول بوروکراسی عریض و طویل سازمانی، گم خواهد شد و بی‌اثر و ابتر می‌ماند.

این کارشناس افزود: استفاده از تجارب ذی‌قیمت شرکت‌های دانش بنیان داخلی در عرصه دیتا ماینینگ و نیز تجربه کشورهای پیشرو در این میان، نیز، ضروریست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.