| کد خبر: 213790 |

◄ واردات کامیون دست دوم در توان فرسوده‌سواران نیست

واردات کامیون نیاز به سرمایه بسیار بالا و مدت زمان طولانی برای ثبت سفارش، خرید و ترخیص در کشور دارد که در توان فرسوده‌سواران است.

تین نیوز

واردات کامیون نیاز به سرمایه بسیار بالا و مدت زمان طولانی برای ثبت سفارش، خرید و ترخیص در کشور دارد که در توان فرسوده‌سواران است.

به گزارش تین نیوز، عضو انجمن صنفی کارگری رانندگان کامیون‌های یخچال دار خراسان با بیان این مطلب گفت: با توجه به دستورالعمل واردات کامیون دست دوم که شرکت‌های خودروساز را یکی از بخش‌های دارای اولویت برای واردات کامیون ذکر کرده این سوال مطرح است که آیا خودروسازان می‌توانند کامیون دست دوم بفروشند یا این‌که با توجه به تحریم‌ها این کار به قصد حمایت از آنها انجام شده است؟

واردات کامیون

محمد ازغدی این مطلب را در بخش نظرهای کاربران تین نیوز نوشت و عنوان کرد: اگر خودروسازان این کامیون‌ها را با توجه به نظارتی که در دستورالعمل آمده به قیمت واقعی به مصرف کنندگان واگذار نمایند، تکلیف کامیون‌های چینی و قیمت فعلی آنها چه می‌شود؟

به گفته وی اگر کامیون‌های دست دوم توسط خودروسازان و شرکت‌ها وارد کشور شود احتمال ایجاد رانت وجود خواهد داشت چرا که به اعتقاد او، مسبب گرانی کامیون در کشور همین شرکت‌ها بوده‌اند.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: واردات کامیون نیاز به کارت بازرگانی و همچنین سرمایه بسیار بالا و مدت زمان طولانی برای ثبت سفارش، خرید و ترخیص در کشور دارد که نه در توان فرسوده‌سواران است و نه می‌توان به خودروسازان جهت تامین گارانتی ۱۰ ساله و نه به وزارت صمت و گمرک جهت همکاری لازم برای واردات و ترخیص در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دل بست.

ازغدی عنوان کرد: در ایران بیشتر ناوگان حمل کالا، خودمالک است و سرمایه‌گذار اصلی رانندگان هستند ولی متاسفانه حتی کانون‌های صنفی مرتبط هم با هزینه‌های امروز کامیون آشنایی ندارند و در واقع کامیوندار نیستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.