| کد خبر: 212287 |

یک کارشناس مطرح کرد:

◄ اولویت بندی پروژه‌های عمرانی؛ اولین قدم در دوران پسا کرونا

یک کارشناس حمل ونقل پیشنهاد داد برای تامین مالی پروژه‌ها در دوران پساکرونا، پروژه‌های مختلف ارزیابی و اولویت‌بندی و فقط به آنهایی پرداخته شود که برای شهرها و کشور لازم و کلیدی هستند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل ونقل پیشنهاد داد برای تامین مالی پروژه‌ها در دوران پساکرونا، پروژه‌های مختلف ارزیابی و اولویت‌بندی و فقط به آنهایی پرداخته شود که برای شهرها و کشور لازم و کلیدی هستند.

به گزارش تین نیوز، وی این مطلب را در بخش نظرهای کاربران پس از آن بیان کرد که گزارشی در مورد تأثیرات برجای مانده از شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد و راهکارهای جبران بخش‌های اقتصادی ضربه خورده از این بیماری از طریق معرفی منابع مالی جدید به دولت، در تین نیوز منتشر شد.

شیوه‌های تأمین مالی جدید برای دولت در دوران پس از کرونا

وی در این مورد گفت: پیشنهاد می‌شود برای تامین مالی پروژه‌ها در دوران پساکرونا، گروهی متخصص که منافع مستقیم و غیر مستقیم در پروژه‌ها ندارند، گرد هم آمده و پروژه‌های مختلف را ارزیابی و اولویت‌بندی نموده و فقط به آنهایی بپردازند که برای شهرها و کشور لازم و کلیدی هستند.

این کاربر در تین نیوز، درباره این‌که چگونه می‌توان عامل منفی کرونا را به یک فرصت تبدیل کرد تا برخی اتفاقات مثبت که در شرایط عادی انجام نمی‌شود، اجرا شود، گفت: اتلاف منابع سرمایه‌ای ملی در بسیاری پروژه‌ها موجب شده در شرایط موجود، کشور با تنگناهای مالی مواجه شود.

وی افزود: در شهرها به‌دلیل عدم وجود طرح‌های جامع شهری منطقی و تخصصی و عدم وجود طرح آمایش سرزمین، برخی مدیران شهری با پیگیری نمایندگان مجلس، به‌سوی پروژه‌های نمایشی و تبلیغاتی و غیر موجه سوق داده شدند.

وی با بیان این‌که در شهرداری تهران از سال 1369 این روند غلط و مغایر اصول مهندسی ادامه دارد، عنوان کرد: نمونه این اقدامات بزرگراه سازی‌های غیر موجه، بلند مرتبه سازی‌های غیراصولی، زیر گذر و روگذرهای بدون مطالعه دقیق و بسیاری اشتباهات دیگر است که بودجه‌ها و سرمایه‌ها را به هدر داده و پروژه‌ها بدون توجه به اصول مدیریت اقتصادی ساخت پروژه‌ها اجرا شده است.

او با تاکید بر این‌که در این موضوع بخش خصوصی کم تجربه و بعضا وابسته نیز نقشی پر رنگ ایفا نمودند، گفت: در بخش راهسازی و آزادراه‌ سازی نیز طرح جامع حمل و نقل کشور، جدی گرفته نشد. این کاربر تین نیوز، نمونه یکی از پروژه‌های غیر اصولی و غیر اقتصادی را که از نظر وی بودجه‌های عمرانی را به هدر داده است، ساخت آزادراه تهران شمال دانست که به باور او، توجیهی از نظر اقتصاد حمل و نقل و مبانی مهندسی نداشته و صرفاً برای جمعیتی که شاید حدود یک درصد جمعیت کشور را شامل می شوند، مفید است.

این کاربر فرودگاه‌سازی بی‌رویه را نیز یکی دیگر از مشکلات دانست که موجب شده بودجه‌های ناچیز عمرانی برای ساخت فرودگاه‌های غیر ضروری که نه پرواز دارند، نه مسافر، نه صرفه اقتصادی و فقط هزینه‌زا هستند، هزینه شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. تنگنهای مالی دولت همیشه وجود داشته و ضرورت ارزیابی و اولویت ‌بندی و گلچین کردن پروژه هایی که کلیدی هستند قبل از کرونا هم واجب و حیاتی بوده است.

  • ناشناس 1 0

    آزادراه تهران شمال مستقیما بر سطح زندگی جمعیتی بیش از جمعیت کشور قطر تاثیر مثبت می گذارد با احداث قطعه اول این آزادراه ، ترافیک در بزرگراه تهران کرج کمتر شده است و هزاران ساعت از عمر ملت و میلیون ها لیتر بنزین دیگر از بین نمی رود جاده چالوس یک جاده غیراستاندارد و بسیار کم کششه که جای اتوبوس و کامیون های ترانزیت ابدا در آن نیست کشور ما در قلب چهارراه جهانی قرار گرفته اگر بخواهد از موقعیت استراتژیکش بهره ببرد و در راستای اقتصاد غیرنفتی و متنوع سازی اقتصاد روی درآمد ترانزیتی حساب باز کند حتما به راه های استاندارد نیاز دارد نمی شود انتظار داشت کامیون های ترانزیت زمان شان را در گردنه های کوهستانی ما تلف کنند این آزادراه حتما الویت داره .

    • محسن 0 0

      آیا در کشور هیچ اولویتی بالاتر از کم کردن از ترافیک بزرگراه تهران کرج نداریم؟ مردم میروند شمال برای تفریح .مگر غیر از این است؟ در این بحران اقتصادی ، کمک به رونق ترانزیت ( و دیگر پروژه های ارز آور ) برای کشور واجب تر است یا تسهیل سفرهای تفریحی تهرانی ها ؟ این کشور و بودجه این کشور مال همه ملت است نه فقط برای تهرانی ها.