| کد خبر: 163663 |

یک کاربر تین‌نیوز مطرح کرد:

◄ نقش مثبت سرمایه‌گذاری چین در گوادر در توسعه بندر چابهار

ثروتمند شدن پاکستان را نباید به‌ضرر ایران ببینیم بلکه این موضوع فرصت بزرگی برای افزایش صادرات ایران به این کشور است.

تین نیوز

سرمایه‌گذاری چین در گوادر می‌تواند محرک خوبی برای مضاعف شدن انگیزه‌ها برای توسعه بندر چابهار باشد.

به گزارش تین‌نیوز، یک کاربر تین‌نیوز در بخش نظرات این شبکه خبری با بیان این مطلب نوشت: اگر هوشیار باشیم نه تنها دلیلی برای ترس از رقابت با دیگر کشورها وجود ندارد، بلکه باید از رقابت‌ها استقبال کنیم چرا که رشد و توسعه نتیجه رقابت است.

وی این دیدگاه را در مورد خبری با عنوان «معادله رقابت ترانزیتی چین با هند و شرایط ایران در منطقه» بیان کرد که در بخشی از این خبر عنوان شده بود: «حذف چین و یا حتی کم‌ارزش شمردن نقش چین در راهبرد لجستیک کشورمان منطقی و عاقلانه نیست، بندر گوادار پاکستان در نقشه دریانوردی چین یک بندر دو منظوره با کاربرد تجاری-نظامی و مهمترین بندر منطقه‌ای سرمایه‌گذاری شده توسط چین است. از طرف دیگر پیش‌بینی می‌شود پاکستان به یکی از اقتصادهای بزرگ آینده تبدیل شود به‌طوری‌که در گزارش PWC 2050 پیش‌بینی شده در سال 2050 پاکستان از نظر  GDP PPP در رتبه 16 ام جهام قرار گیرد، بنابراین به نظر می‌رسد اتحاد بلندمدت چین-پاکستان بسیار جدی است».

این کاربر در ادامه پیام خود با تاکید بر نقش گوادر در توسعه چابهار، اظهار کرد: پرسشی اکنون بین متفکران کشورمان  با این مضمون درحال پردازش است که وضعیت دوران پسانفت در ایران و تغییرات سیاسی و جغرافیایی و اقتصادی در دوران پسا نفت چگونه خواهد بود؟

وی با بیان این‌که در آینده نیروی انسانی نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد خواهد داشت، گفت:بر این اساس کشورهایی مثل پاکستان با جمعیت انبوه خود به بازاری بزرگ تبدیل خواهند شد.

این کاربر تین‌نیوز، خاطرنشان کرد: به‌نظرم ثروتمند شدن پاکستان را نباید به‌ضرر ایران ببینیم بلکه این موضوع فرصت بزرگی برای افزایش صادرات ایران به این کشور است. 

وی تاکید کرد: لازم است دیدگاه خود را عوض کنیم و بدانیم هرچقدر تعاملات و رشد ثروت در منطقه بالا رود  به‌نفع کشور ماست چون بر بازارهای کشورمان از نظر صادرات و واردات تاثیر خواهد گذاشت.

این کاربر تین‌نیوز با تاکید بر این‌که لازم است تقابل‌های ایدئولوژیک را یک‌بار برای همیشه تمام کنیم، یادآور شد: کشورهایی مثل چین و ترکیه با همه کشورها دوست هستند، برای مثال ترکیه اختلاف خود با روسیه را در عرض دوماه ازبین برد. 

به گفته وی عدم انعطاف‌پذیری کشور ما موجب بروز آسیب‌های اقتصادی به کشور و سواستفاده و بهره‌برداری برخی کشورهای خاص از این موضوع شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.