| کد خبر: 160459 |

◄ آگاهی ایرانیان از قوانین رانندگی اندک است

حرکت بین خطوط، پرتاب نکردن زباله، فاصله ایمن و همه موارد مورد نیاز رانندگی باید مستمرا توسط رسانه‌ها تکرار شود.

تین نیوز

آیا فرهنگ رانندگی ایرانیان مشکل دارد؟ این عبارت که فرهنگ رانندگی ایرانیان مشکل دارد به طور مکرر شنیده و تکرار و در پاره‌ای موارد حتی فرهنگ رانندگی مردم کشورمان «افتضاح» توصیف می‌شود اما یک کارشناس حمل‌ونقل جاده‌ای در این زمینه نظر دیگری دارد و معتقد است آگاهی ایرانیان از مسایل مربوط به رانندگی کم است.

به گزارش تین‌نیوز، بهزاد حمیدی کارشناس حمل‌ونقل در این زمینه در بخش نظرات کاربران این شبکه خبری نوشت: اگر فرهنگ را به معنی آگاهی تلقی کنیم، متوجه می‌شویم که عدم آگاهی را به بدفرهنگی یا بی‌فرهنگی برداشت کرده‌ایم.

این کاربر تین‌نیوز، این مطلب را در مورد خبری نوشت که طی آن از قول یکی از کارشناسان این حوزه آمده بود « درست است که در کشور ما فرهنگ رانندگی  افتضاح  است، لیکن چرا به جای ریشه‌یابی این فرهنگ در رئوس بالا مرتباً نگرش را به قشر پایین منعکس می‌کنیم و به اصطلاح فرافکنی می‌کنیم؟ چرا فرهنگ‌سازی را از صنایع تولید خودرو شروع نمی‌کنیم؟ چرا فرهنگ‌سازی را از سیل بی‌شمار صدور گواهی نامه‌ها شروع نمی‌کنیم؟ و بسیاری چراهای دیگر. مگر رانندگانی که در کشور رانندگی می‌کنند گواهینامه را از کجا دریافت می‌کنند؟ مطمئناً از کشورهای همسایه نیست».

حمیدی در ادامه توضیح داد: در سالیان قبل، نبستن کمربند به علت عدم آگاهی از خطرات آن بود. ولی با تبلیغات فراگیر و تا حدودی اعمال نیروی قهریه، امروزه استفاده از آن عادی شده است.

این کاربر افزود: حرکت بین خطوط، پرتاب نکردن زباله، فاصله ایمن و همه موارد مورد نیاز رانندگی باید مستمراً توسط رسانه‌ها تکرار شود.

این کارشناس حمل‌ونقل تاکید کرد: در یک بررسی شخصی متوجه شدم تعداد کسانی که فاصله ایمن را می‌دانند، حتی در میان نفرات راهور به طرز باور نکردنی کم است.

حمیدی اظهار امیدواری کرد یک کانال تلویزیونی مخصوص رانندگی و بررسی مسائل آن در کشور راه‌اندازی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.