| کد خبر: 34134 |

نعمت‌زاده: نوسان اخیر ارز نباید قیمت کالاهای اساسی را افزایش دهد

تین نیوز | وزیر صنعت درباره تاثیر نوسان اخیر ارز بر قیمت کالاهای اساسی گفت:دولت بر کالاهای اساسی نظارت کامل دارد و در برخی موارد به حوزه تعیین قیمت این کالاها وارد می‌شود.بنده تصور نمی‌کنم شاهد تغییراتی در قیمت کالاهای اساسی در سال جاری باشیم.
 
محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه چهارمین جشنواره پژوهش، صنعت معدن و تجارت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خوشبختانه توجه ویژه‌ای به بخش تحقیق و توسعه صنعت خودرو شده است، اظهار داشت: حتی واحد تحقیقات یکی از شرکت‌های خودروساز تعطیل بود که فعال شده است اما در این رابطه لازم است فعالیت بیشتری صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه طراحی پلتفرم جدید و طراحی مدل‌های جدید ضمن کاهش مصرف سوخت و بهبود شرایط آلایندگی از جمله برنامه‌ها برای توسعه بیش از پیش صنعت خودروی کشور است، خاطر نشان کرد: تلاش کرده‌ایم تا استاندارد خودروها از یورو 2 به یورو 4 تغییر پیدا کند تا به سمت ارتقاء محصولات پیش برویم. در این زمینه امیدوارم اقدامات اساسی برای صنعت خودرو کشور انجام شود.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: صنعت خودرو، صنعتی پیچیده است بنابراین باید تلاش ویژه‌ای برای توسعه این بخش انجام دهیم. از خودروسازان نیز درخواست کردم که توجه ویژه‌ای به بخش تحقیق و توسعه خودروهای خود داشته باشند.
 
نعمت‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا در جلسه شورای رقابت قیمت نهایی محصول جدید ایران خودرو "دنا" تعیین شده است اما ایران خودرو این قیمت را قبول نداشته و اعتراضاتی را به شورای رقابت ارسال کرده است، آیا شرکت ایران خودرو این اختیار را دارد که مصوبه شورای رقابت را اجرا نکند، تصریح کرد: بنده هیچ خبری ندارم که شورای رقابت چارچوبی را برای تعیین قیمت دنا اعلام کرده باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه صادرات محصولات غیرنفتی ارتباطی با نوسانات قیمت نفت ندارد، تصریح کرد: بنده به خاطر دارم در شروع برنامه چشم‌انداز توسعه مقام معظم رهبری در سال 75 به دولت و رئیس جمهور اعلام کرده بودند که باید بستر لازم را برای تحقق اهداف چشم‌انداز فراهم کنیم. در همین زمینه ایشان تاکید کرده بودند باید توجه بیشتری به صادرات غیرنفتی صورت گیرد.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی نیز توجه بیشتری به توسعه صادرات غیر نفتی شده است ما نیز در همین زمینه اقدامات اساسی را انجام می‌دهیم. بنابراین این وظیفه تمام دستگاه‌ها است که توجه بیشتری به افزایش صادرات غیرنفتی داشته باشند.
 
نعمت زاده خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی برای توسعه صادرات غیرنفتی خود با موانع بین‌المللی روبرو هستیم که امیدواریم با رفع تحریم‌ها به صورت کامل در آینده واحدهای تجاری کشور بتوانند در این زمینه در حوزه صادرات فعالیت نمایند.
 
وی در پاسخ به این پرسش که نوسانات اخیر قیمت ارز این نگرانی را در نزد مردم ایجاد کرده که آیا قیمت کالاهای اساسی نیز که برخی از آنها از محل واردات تامین می‌شود تغییر می‌کند، گفت: دولت بر کالاهای اساسی نظارت کامل دارد در برخی موارد نیز به حوزه تعیین قیمت این کالاها وارد می‌شود. در مجموع بنده تصور نمی‌کنم شاهد تغییراتی در قیمت کالاهای اساسی در سال جاری باشیم.
 
نعمت زاده در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه امروز مجمع عمومی بانک مرکزی دستوری برای تسهیل پرداخت تسهیلات بانکی به تولید صادر شده است یا خیر؟ گفت: بنده در این زمینه صحبت نمی‌کنم و توضیحات جلسه امروز مجمع عمومی بانک مرکزی را از سیف بپرسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.