| کد خبر: 255760 |

توسعه ترانزیتی بندر انزلی در سال 1402

مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی از توسعه ترانزیت در مجتمع بندری انزلی خبر داد.

تین نیوز

 

مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP) در دستور کار سازمان بنادر قرار دارد، گفت: توسعه مبحث ترانزیت از جمله اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در مجتمع بندری انزلی در سال جاری خواهد بود.

به گزارش تین نیوز از سازمان بنادر و دریانوردی، خسرو سرایی در مراسم آغاز به کار رسمی سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای در مجتمع بندری انزلی با بیان اینکه توسعه فیزیکی و غیرفیزیکی مبنای کار بنادر کشور است، اظهار داشت: بنادر محصور در شهر چاره ای جز توسعه غیر فیزیکی و بهره وری بیشتر از سرمایه و تجهیزات ندارند تا گردش کالا در بندر افزایش پیدا کند.

وی افزود:به دنبال بهره وری بالاتر از تجهیزات و افزایش گردش کالا در بنادر هستیم و با کمک نرم افزارهایی از این قبیل می توان به اقتصاد و درآمدزایی استان کمک کرده تا در نهایت در اقتصاد کلان کشور تاثیرگذار باشند.

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سهم کشور از تولید ناخالص داخلی (GDP) زیر هفت درصد است، خاطرنشان کرد: کشورهایی نظیر آلمان و بلژیک که اقتصادی برپایه حمل و نقل دارند، از سهم بسیار بالاتری برخوردارند.

سرایی با بیان اینکه در این بخش باید به دنبال افزایش سهم کشورمان از راه های مختلف باشیم، ادامه داد: یکی از این راه ها استفاده از سیستم های پیشرفته نظیر سامانه مدریت تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای است که به صورت اتوماتیک و با استفاده از دیتا و شبکه های اینترنت برای مدیریت ورود و خروج کامیون ها به کار گرفته می شود.

وی با اشاره به آغاز به کار رسمی سیستم های پیشرفته نظیر سامانه مدریت تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای در بندرانزلی، تصریح کرد: این سامانه فقط شامل دربهای ورودی و خروجی بنادر است اما در همین نقطه متوقف نمی شود و هدف دیگر لجستیک سازمان مدیریت ترافیک داخل بندر و انجام فعالیت های بندری داخل محوطه خواهد بود.

 مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی  با بیان اینکه بندرانزلی یکی از بنادر مدنظر کشورهای حاشیه خزر و خلیج فارس است، گفت: همکاری های خوبی در عرصه بین الملل جهت ارتباط بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و حاشیه خزر در موضوع انتقال غلات و ترانزیت آن با محوریت بندرانزلی انجام شده است و انتظار داریم همه مذاکراتی که سال گذشته با این کشورها داشتیم در سال جاری به قراردادهای سرمایه گذاری برسد.

سرایی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸ میلیون تن ترانزیت در بنادر صورت گرفته است، اذعان داشت: توسعه مبحث ترانزیت از جمله اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در مجتمع بندری انزلی در سال جاری خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.