| کد خبر: 232975 |

اعطای تسهیلات لازم برای تامین مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارگاه جهادی نهضت تامین مسکن کارکنان ناجا با تدبیر فرمانده این نیرو تشکیل و مدیریت شده است تا مشکل مسکن کارکنان واجد شرایط برطرف شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارگاه جهادی نهضت تامین مسکن کارکنان ناجا با تدبیر فرمانده این نیرو تشکیل و مدیریت شده است تا مشکل مسکن کارکنان واجد شرایط برطرف شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما،  محمد اسلامی در حاشیه جلسه قرارگاه جهادی نهضت تامین مسکن کارکنان ناجا افزود: در قالب تفاهم نامه ۱۰۰ هزار واحد مسکن ملکی برای کارکنان نیرو‌های مسلح که شامل نیروی انتظامی هم می‌شود، تصویب شده است که ساخت حدود ۷۰ هزار واحد در کشور شروع شده و در حال اجراست.
 

وی با بیان اینکه با هماهنگی انجام شده تعدادی از واحد‌های مسکن مهر فاقد متقاضی در شهر‌های مختلف به کارکنان این نیرو اختصاص یافت تا در قالب سازمانی یا ملکی از آن استفاده شود، تصریح کرد: در بخشی از شهر‌ها نیز طرح‌های دیگری داشتیم که در قالب طرح اقدام تامین مسکن، کارکنان واجد شرایط عضو آن شدند و در برخی شهر‌ها نیز زمین برای ساخت مسکن در اختیار آنان قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امروز نهایی شد تا کارکنان واجد شرایط بتوانند توسط بنیاد تعاون یا معاونت مهندسی ناجا برای احداث مسکن اقدام کنند، بیان کرد: قرارگاه جهادی نهضت تامین مسکن کارکنان با تدبیر فرمانده ناجا تشکیل و مدیریت شده است که در جلسات هفتگی نیز آن را پایش و نظارت می‌کنیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه امروز سه اقدام مهم و موازی درخصوص تامین مسکن کارکنان در حال انجام است، افزود: در مرحله نخست می‌توان به طرح‌هایی اشاره کرد که در اختیار کارکنان قرار گرفته و به طور شفاف و روشن در حال تکمیل شدن است یا پروژه‌هایی که از قبل فعال بوده و کارکنان واجد شرایط در آن عضو شدند یا پروژه‌هایی که وزارت راه و شهرسازی زمین آن را در اختیار آنان قرار داده است.

اسلامی خاطرنشان کرد: به هر حال امیدواریم این شیوه خط تولید مسکن که به صورت سه خط موازی، برای تامین مسکن و بهره برداری از آن صورت گرفته با جدیت تداوم یابد تا ان شاء الله دغدغه مسکن نیرو‌های خدوم انتظامی را از بین ببرد و این عزیزان از این بابت دیگر مشکلی نداشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در خصوص تامین مسکن نکته حائز اهمیت بحث زمین مورد نیاز آن است، یادآور شد: متاسفانه در سال‌های گذشته از واگذاری زمینی که طبق قانون باید در اختیار وزارت راه قرار می‌گرفت، اجتناب شده بود.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی طی این سال‌ها با فقر زمین مواجه بود که بحمدالله با هماهنگی‌های انجام شده و اجرای قانون ماده ۱۰ و ۱۲ زمین شهری از حدود یک سال گذشته تا امروز توانستیم ۲۴۰ هزار هکتار زمین را که متعلق به وزارت راه است از وزارت جهاد کشاورزی تحویل بگیریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برعکس آن هم صورت گرفت یعنی اراضی که متعلق به منابع طبیعی بود و باید مسترد می‌شد نیز متقابلا مسترد شد، اضافه کرد: خوشبختانه امروز تا حدود زیادی از بحران زمین خارج شدیم که گام نخست در راه تامین مسکن محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: گام دوم پیگیری‌هایی بود که درحیطه قانون و مقررات انجام دادیم تا شرایط واگذاری مسکن در کشور شامل همه مردم شود از جمله این موارد همین تفاهم نامه‌هایی است که با ناجا داریم.

آقای اسلامی تصریح کرد: گام سوم در تامین مسکن نیز تسهیلات مالی بانکی است ما تا یک ماه گذشته سقف وام بانکی را که می‌توانستیم برای ساخت نسبت به قیمت تمام شده مسکن در اختیار مردم قرار دهیم ۲۰ درصد ارزش ملکی بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس مصوبه‌ای که ماه گذشته در شورای پول و اعتبار اخذ کردیم این وام بانکی را به ۵۰ درصد ارزش ملکی رساندیم یعنی یک سازنده با وامی که در اختیارش قرار می‌گیرد، می‌تواند در ساخت و ساز پروژه کمک خیلی موثری کند و حتی برای فردی که واحد را تامین می‌کند نیز یک مساعدت بزرگ محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به این سه عاملی که به آن اشاره شد با هم افزایی و هم گرایی این ریل گذاری بحمدالله جواب داده است و امروز در کشور ۱۰ هزار پروژه فعال طرح اقدام مسکن ملی داریم که حدود ۵۳۰ هزار واحد مسکونی را شامل می‌شود و با انواع روش‌ها در حال احداث است.

این مقام مسئول بیان کرد: امیدوارم با هماهنگی که به صورت حضوری و مجازی با فرماندهان و ادارات کل استان‌ها در سطح کشور با حضور سردار "اشتری" انجام شد، ان شاء الله طرح‌های تامین مسکن کارکنان واجد شرایط ناجا نیز شتاب بگیرد و هرچه سریع‌تر شاهد بهره برداری از آن‌ها باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.