| کد خبر: 218564 |

زمین ۷۷ هزار واحد مسکن ملی به شکل گروهی به واجدان شرایط واگذار شد

معاون مسکن و ساختمان ضمن تسریع در ساخت مسکن ملی، از واگذاری و یا در شرف واگذاری اراضی ۱۱۵ هزار واحد مسکن ملی به شکل گروهی به واجدان شرایط خبر داد و گفت: علاوه بر ساخت و ساز مسکن ملی به شکل گروهی برای متقاضیان ثبت نام کننده مسکن ملی ساخت ۳۰۰ پروژه معادل ۵۴ هزار واحد آغاز شده است که بخشی از آنها به زودی افتتاح خواهند شد.

تین نیوز

معاون مسکن و ساختمان ضمن تسریع در ساخت مسکن ملی، از واگذاری و یا در شرف واگذاری اراضی ۱۱۵ هزار واحد مسکن ملی به شکل گروهی به واجدان شرایط خبر داد و گفت: علاوه بر ساخت و ساز مسکن ملی به شکل گروهی برای متقاضیان ثبت نام کننده مسکن ملی ساخت ۳۰۰ پروژه معادل ۵۴ هزار واحد آغاز شده است که بخشی از آنها به زودی افتتاح خواهند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در نشست ویدئوکنفرانسی که در خصوص میزان پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی با مدیران کل راه و شهرسازی به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: از زمان آغاز طرح اقدام ملی مسکن تاکنون ۷۷ هزار واحد زمین به شکل گروهی به واجدان شرایط واگذار شده است که حدود ۴۷ هزار واحد توسط سازمان ملی زمین و مسکن در  استان ها و ۳۱ هزار واحد در شهرهای جدید است. مقرر شده است تا از این ۷۷ هزار واحد، واحدهایی که قابلیت افتتاح دارند توسط استان ها و شهرهای جدید به ستاد معرفی شوند.

معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: در حال حاضر، زمین ۳۸ هزار واحد دیگر نیز آماده واگذاری است که در مجموع ۱۱۵ هزار واحد برای ساخت مسکن به شکل گروهی آماده واگذاری است.

محمودزاده در خصوص تعریف پروژه های مسکن ملی با اشاره به اینکه در استان ها در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن برای دهک های ۴ تا ۷ که ثبت نام آنها انجام شده است، تحرک خوبی انجام شده، گفت: طبق آخرین آمار، ۳۰۰ پروژه که معادل ۵۴ هزار واحد مسکونی است آغاز شده است. همچنین مقرر شده تا اسامی و مشخصات ۷۷ هزار واحدی که به شکل گروهی زمین به آنها واگذار شده به همراه پیشرفت فیزیکی پروژه ها در سامانه اقدام ملی مسکن وارد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: از حدود ۴۷۰ هزار نفری که واجد شرایط دریافت مسکن ملی شناسایی شدند۶۵ هزار نفر افتتاح حساب کردند. مقرر شده است تا از سامانه اقدام  ملی مسکن پیامکی به واجدان شرایط باردیگر ارسال شود، همچنین سایر دستگاه ها نیز این پیامک را ارسال کنند و در مطبوعات و صداوسیمای محلی طی ۱۵ روز با تبلیغ فراگیر همه افراد متقاضی مسکن ملی در این برنامه مشارکت داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اعلام آمادگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای احداث مسکن ملی، مقرر شده تا اراضی موردنظر ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طی قراردادی به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای ساخت و ساز واگذار شود. همچنین زمین ۲۰ هزار واحد به شرکت بازآفرینی و ۳۰ هزار واحد دیگر نیز به شهرهای جدید برای ساخت و ساز واگذار خواهد شد که در مجموعه ۱۵۰ هزار واحد مسکن ملی نیز به این شیوه انجام می شود.

به گفته محمودزاده، قمیت‌های مسکن ملی نیز با قیمت یکسان، تیپ قرارداد معین و ضرایب تعدیل مشخص و معین شده است.

معاون مسکن و ساختمان از تعیین قیمت و تامین میلگرد و سیمان مسکن ملی و همچنین تعیین تکلیف معافیت های مالیاتی، بیمه و پروانه های ساختمان در شورای عالی مسکن خبر داد و افزود: در استان ها حدود ۵۰ درصد اراضی موردنیاز مسکن ملی، تامین و به ریز به استان ها ارسال شده است. از ۳۷۰ هزار نفری که واجدان شرایط دریافت مسکن ملی در ثبت نامی ها هستند اراضی ۱۹۰ هزار واحد تامین شده است. در شهرهای جدید حدود ۱۳۰ هزار واحد تامین زمین شده است که در شهرهای جدید حدود ۹۳ هزار متقاضی وجود دارد و در شهرهای جدید زمین مازاد داریم.

به گفته وی، در استان‌ها و شهرهای جدید حدود ۶۰ درصد از واجدان شرایط مسکن ملی واریز وجه کرده اند که اینها شامل افرادی که در تفاهم نامه های وزارت راه و شهرسازی با سایر وزارتخانه ها هستند نبوده و تنها ثبت نام شدگان مسکن ملی را شامل می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی استان‌های پیشرو در تعیین‌تکلیف متقاضیان مسکن ملی را استان‌های قم، خراسان جنوبی، خراسان شمالی با ۶۷ و ۵۹ درصد و مرکزی با ۵۶ درصد برشمرد. وی گفت: کمترین تعیین تکلیف متقاضیان مسکن ملی در استان‌های البرز، تهران، ایرانشهر، اصفهان، خراسان رضوی رخ داده که انتظار است تا این استان ها هرچه سریعتر نسبت به تعیین‌تکلیف متقاضیان مسکن ملی استان خود اقدام کنند.

محمودزداده همچنین اعلام کرد: در موضوع تعیین اراضی اقدام ملی مسکن نیز استانهای تهران، خراسان شمالی، اذربایجان شرقی و غربی، استان قم، بیشترین زمین مسکن ملی را تامین کردند و تقریبا از ۹۸ درصد تا بالای ۱۰۰ درصد تامین زمین کردند. کمترین تامین زمین در کردستان با ۵ درصد، و سپس یزد  و همدان و سمنان رخ داده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.