| کد خبر: 190749 |

وضعیت مسکن شیراز در سال جدید؛

افزایش 90 درصدی قیمت مسکن و حاشیه‎نشینی در شیراز

در شهر شیراز حدود 5 هزار واحد صنفی می باشد و با توجه به مصوبه دولت که اعلام کرد سقفی برای مشاورین املاک و حریم و سقفی برای آن ها وجود ندارد، متقاضیان بسیاری حتی در رشته های دکترای حقوق و دکترای عمران برای دریافت مجوز مراجعه می کنند.

تین نیوز

در شهر شیراز حدود 5 هزار واحد صنفی می باشد و با توجه به مصوبه دولت که اعلام کرد سقفی برای مشاورین املاک و حریم و سقفی برای آن ها وجود ندارد، متقاضیان بسیاری حتی در رشته های دکترای حقوق و دکترای عمران برای دریافت مجوز مراجعه می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از راه دانا،  وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور در نقطه بحرانی، رکود شدید و گرانی‎های سرسام‌آور به سر می برد و بازار مسکن و املاک همچون سایر حوزه های اقتصادی در رکود به سر می برد و روزی نیست که از گرانی آن سخن به میان نیاید. این رکود و افزایش های قیمت که گاهی بسیار ناگهانی و با پرش های چند طبقه ای می باشد را شاید به توان به نوسانات قیمت ارز، گرانی مصالح و عدم تمایل فروش و اجاره صاحبان این املاک دانست.

وضع مسکن درحدی اورژانسی است که آپارتمانی کمتر از 3 میلیون تومان حتی در حاشیه شهر شیراز نیز پیدا نخواهد شد و از سویی دیگر نیز رهن و اجاره سر به آسمان گذاشته که موجب کوچ افراد و خانواده های بسیاری به حاشیه ها و حلبی آبادهای اطراف شهر شده است.

تنها افراد سرمایه دار و طبقه بالای جامعه توان خرید املاک را دارا هستند و باز هم در این میان هستند دلالانی که با وجود تمامی این معضلات در بازار مسکن و املاک، سود خود را محفوظ دارند.

با وجود اینکه خرید، فروش، رهن و اجاره مسکن به حالت رکود در آمده اما باز بسیاری از صاحبان خانه از فروش یا رهن و اجاره ملک خود سر باز می زنند به امید اینکه روز به روز قیمت بالا برود و از سویی دیگر نیز مستاجران روز به روز توان کمتری برای پرداخت اجاره مسکن خود دارند.

به گفته یکی از مشاورین املاک بسیاری از مستاجران چندین ماه اجاره معوقه به صاحبخانه بدهکار هستند اما با این وجود شنیده می شود که تقاضا برای گرفتن مجوز دفتر مشاور املاک در شیراز همچنان وجود دارد و باز این تقاضا در حالی می باشد که مشاهدات خبرنگار شیرازه از چندین واحد مشاوره املاک در سطح شیراز نشان از ساعات بسیاریست که آن ها بیکار و تنها در مغازه خود مشغول فعالیتی جز کار خود می باشند.

افزایش 90 درصدی قیمت مسکن و حاشیه نشینی در شیراز/رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز: تنها رئیس جمهوری که کاری خوب و مطلوب در حوزه مسکن انجام داد، محمود احمدی نژاد بود

رشد 90 درصدی قیمت مسکن طی کمتر از یک سال

محمد قاسم تابنده ماه، رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه پیرامون رشد قیمت مسکن در شیراز گفت: از شهریور 97 که کلیه املاک در رکود شدید به سر می برد، به یکباره با نوسانات قیمت ارز که بیش از 18 هزار تومان هم رسید، املاک شیراز 70 درصد گران شد و این افزایش همچنان ادامه پیدا کرد و تا خرداد 98 این افزایش به 90 درصد نسبت به تابستان سال قبل رسید.

وی درخصوص وضعیت کنونی بازار مسکن عنوان کرد: هم اکنون بازار مسکن به ثبات نسبی رسیده اما شاهد هیچگونه کاهش قیمت در هیچ کدام از املاک نیستیم و معاملات بسیاری کمی در سطح شهر صورت می گیرد.

یک متر آپارتمان در قصردشت 25 میلیون تومان!

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز با بیان اینکه هر منطقه نسبت به خود افزایش قیمت شدیدی را تجربه کرده است، تصریح کرد: زمانی نرخ قیمت زمین در پایین شهر در گران قیمت ترین نقطه به متری 3 میلیون تومان می رسید، الان به متری 6 یا 7 میلیون تومان هم افزایش یافته است و مثلا آپارتمان در قصردشت را متری 25 میلیون تومان قیمت گذاری می کنند که نشان از افزایش بیش از حد قیمت در این حوزه بوده است.

وی درخصوص قیمت رهن و اجاره مسکن در شیراز بیان داشت: قیمت رهن و اجاره املاک در شیراز نیز در نتیجه افزایش قیمت خرید و فروش املاک، شاهد افزایش قیمت و سیر صعودی بوده است.

رشد حاشیه نشینی در شیراز

این مشاور املاک با هشدار نسبت به مهاجرت مردم به حاشیه شهر شیراز اظهار داشت: با افزایش قیمت رهن و اجاره بالتبع افزایش قیمت خرید و فروش املاک، مردم توانایی پرداخت اجاره را ندارند به حاشیه های شهر که به نسبت قیمت پایین تری داشته، پناه برده اند و در آن مناطق سکنی می گزینند.

افزایش 90 درصدی قیمت مسکن و حاشیه نشینی در شیراز/رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز: تنها رئیس جمهوری که کاری خوب و مطلوب در حوزه مسکن انجام داد، محمود احمدی نژاد بود

وی ادامه داد: برای مثال خانواده ای در مرکز شهر اجاره نشین بوده اما به یکباره صاحبخانه تقاضای دو برابر شدن اجاره را دارد که آن خانواده از پس آن برنخواهد آمد و در نتیجه برای کاهش هزینه اجاره و مسکن، به حاشیه شهر و منطقه دودمان می روند.

به گزارش شیرازه؛ یکی از معضلات شهرهای بزرگ حاشیه نشینی بوده که این اتفاق زمینه ساز رخداد بسیاری از بزهکاری های اجتماعی، جنایات و اتفاقات ناخوشایند می باشد و دولت ها و شهرداری ها همیشه سعی بر آن داشته اند تا زمینه حاشیه نشینی را کاهش داده و افراد ساکن در این مناطق را ساماندهی نمایند.

افزایش تقاضای دفاتر مشاوره املاک با وجود رکود مسکن

محمد قاسم تابنده ماه از افزایش تقاضا برای دفتر مشاوره املاک در سطح شهر شیراز خبر داد و اذعان داشت: در سطح شیراز حدود 5 هزار واحد صنفی می باشد و با توجه به مصوبه دولت که اعلام کرد سقفی برای مشاورین املاک و حریم و سقفی برای آن ها وجود ندارد، متقاضیان بسیاری حتی در رشته های دکترای حقوق و دکترای عمران برای دریافت مجوز مراجعه می کنند.

افزایش 90 درصدی قیمت مسکن و حاشیه نشینی در شیراز/رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز: تنها رئیس جمهوری که کاری خوب و مطلوب در حوزه مسکن انجام داد، محمود احمدی نژاد بود

این اتفاق در حالی رقم خورده است که مشاهدات عینی خبرنگار شیرازه نشان می دهد که بسیاری از واحدهای مشاوره املاک در شهر شیراز ساعات زیادی را در طول روز بیکار بوده و یا به فعالیتی جز حوزه مشاوره املاک مشغول می باشند.

تنها رئیس جمهوری که کاری خوب و مطلوب در حوزه مسکن انجام داد، محمود احمدی نژاد بود

وی درمورد طرح دولت برای انبوه سازی در بخش مسکن با عنوان طرح خانه ارزان بدین صورت که دولت زمین در اختیار بخش خصوصی و پیمانکار خواهد گذاشت و آن ها بعد از ساخت، این خانه ها را در اختیار مردم بگذارند، گفت: در کارهای صورت گرفته توسط دولت های مختلف طی این سالیان، تنها رئیس جمهوری که کاری خوب و مطلوب در حوزه مسکن انجام داد، محمود احمدی نژاد بود بدین صورت که در کل کشور در مسکن به انبوده سازی روی آورد اما نتوانست فضای به وجود آمده را مدیریت نماید.

وی با اشاره به این موضوع که طرح خانه ارزان 10 سال دیگر به ثمر خواهد نشست و حرف امروز و فردا نیست،  اضافه کرد: دولت احمدی نژاد زمین را با قیمت ارزان به پیمانکار برای ساخت و ساز واگذار کرد اما بعد پیمانکار قیمت را بالا برد که باید دولت تعدیل می کرد اما در دوره وزارت وزیر سابق مسکن که دو دوره هم سکاندار وزارتخانه بود، هیچ اتفاقی در حوزه مسکن و شهرسازی رخ نداد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز از مسئولیت قانونی دولت برای ساخت و ساز مسکن گفت و تشریح کرد: دولت طبق برنامه ششم توسعه موظف است که سالیانه حداقل تعداد یک میلیون مسکن ساخته و به مردم واگذار نماید اما در واقع چنین چیزی به عمل هم نزدیک نشده است و همین امر نیز یکی از دلایل مهم افزایش و بالا رفتن قیمت مسکن و املاک در کشور می باشد.

در پایان قابل ذکر است که این رکود و افزایش قیمت مسکن در شیراز در حالی رقم خورده است که از ســال 92 تــا 96 رکود در این بازارها حاکم بود و نوید خروج مســکن به گوش می رســید، اما در سال 97 و در ادامه آن سه ماهه نخست سال 98 این رکود عمیق‌تر شــه است.

منبع: سايت خبری راه دانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 10 0

    اگر با این رویه بی قانون و افسار گسیخته و بی حساب و کتاب وضعیت اجاره بها مسکن ادامه پیدا کنه حداقل نصف مستاجرین شیراز چادرنشین خواهند شد دولت کاری انجام نمیده و قوه قضاییه میگه ما ورود نمیکنیم مگر کسی شکایت کنه سازمان بازرسی هم که میگه به ما مربوط نیست سامانه 124 میگه مربوط به اصناف میشه قانونی هم وجود نداره ظاهرا برای افزایش اجاره بها در سال آینده یعنی هر کی صاحبخانه هست ملک خودشه مال خودشه امسال میخواد 5 برابر اجاره بگیره وهیچ مالیاتی هم نمیپردازه و یا خالی بزاره باشه به کسی ربطی نداره متاسفانه نصف منازل مسکونی شیراز و صدرا خالیه دولت و مجلس محترم کم کاری کرده اند قرار بود منازل مسکونی شامل مالیات سنگین شوند و قانون مشخصی تدوین بشه که کسی نتونه از این اوضاع آشفته سوءاستفاده بکنه قانون جنگل که نیست هر کس هر کاری خواست انجام بده دقیقا مصداق گران فروشی و کم فروشی هست وقتی دولت کاری نکنه یعنی تایید میکنه که شما که صاحب خونه هستید هر کاری میخواهید انجام بدین مستاجر بدبخت تو این شرایط چکار کنه خونه هم نمیشه خرید با این حقوق بیت درصد حقوق اضافه شده یعنی حدود 400 هزار تومن 5 میلیون به هزینه ها اضافه شده افزایش اجاره تهران 106 درصد شده و شیراز حداقل 100 درصد هست اگر حقوق کارمند بیچاره 100 درصد اضافه شده بود این اجاره بها منطقی بود اما با این شرایط مردم نمیدونن چکار کنن و دیگه نمیشه این شرایط رو تحمل کرد باید دولت و قوه قضاییه و مجلس و سازمان بازرسی و نهاد های زیربط کاری انجام بدن قبل از اینکه دیر بشه و مردم آواره بشوند ،استانداری محترم با اجاره بهای سنگین و گرانفروشی لطفا مقابله کنید مردم دیگه تحمل آوارگی تو شهر خودشون رو ندارن به خدا دارن چادرنشین میشن از این همه بی قانونی هر کی صاحب خونه هست هر کاری خواست انجام میده انگار قانون و حساب و کتابی نیست لطفا این وضعیت رو کنترل کنید روی خونه های خالی مالیات ببندیدو یه قانون مشخص برای افزایش اجاره بها مشخص کنیدتا کسی نتونه سوئ استفاده کنه از این آشفتگی مگه قانون جنگله که صاحبخانه 140 درصد اجاره رو افزایش بده اگر شرایط اقتصادی بده برای مستاجر که بدتره متاسفانه بعضی ها از این را امرار معاش میکنن و هر چی اجاره بدی کم هست براشون و مدام به گرانی مسکن دامن میزنن و دنبال کار دیگری برای خودشون نیستن

    • lisa 4 1

      یک سوال دارم با این حقوق هایی که تو چند سال گذشته دریافت کردید چکار کردین برای رفاه مردم و برای مسکن مردم که نتیجه این شده؟ اگر مشکلات رو دیدید چرا با دولت و مردم درمیان نگذاشتید و برای رفع مشکلات همت نکردید چه کسی پاسخگوی این شرایط مردم هست؟ مسئولیت این کار در چند سال گذشته با شما بوده چطور یک نفر در مدت زمان مدیریت شما ۲۵۰۰ واحد آپارتمانی و یا نفر دوم ۷۰۰ واحد اپارتمان خریده به چه نیتی خریده چرا مثل شخصی که ۵۲۰۰۰ قطعه سکه طلا خریداری کرده بود تحت پیگرد قرار ندادید به نطر من استیضاح برای شما کمه باید بازداشت بشید و پاسخگوی مردم باشید

    • asma 3 0

      جناب رییس جمهور اجاره بها مثل تمام اقلام ضروری مردم ۴ برابر شده خلاف واقع به عرض شما رسانده اند کافیست قولنامه سال قبل خانه های اجاره ای رو بررسی کنید تا به حقیقت ماجرا پی ببرید اصلا فرمایش شما مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی اجاره بها درست ، حقوق کارگر ۲۰ درصد یعنی ۴۰۰ تومن چطوری افزایش ۳۰ درصدی به علاوه قیمت ۴ برابری اقلام ضروری زندگی رو بپردازه از مردم گله نکنید از وزیر خودتون بابت سوء مدیریت گله کنید ۳۰ درصد اضافه نشده برخی از صاحبین خانه تا ۲۰۰ درصد اجاره رو بالا بردند اگر ۳۰ در صد بود کسی گله نمیکرد ۴ برابر شده متاسفانه دراین اوضاع گرانی که اقلام ضروری ۴ برابر شده مردم تحمل این فشارها رو ندارن لطفا لایحه ای به مجلس بفرستید برای کنترل اوضاع پیش آمده، وقتی قانون مدون و شفافی برای افزایش اجاره بها وجود داشته باشه وضعیت متعادل میشه و مشخص میمونه و کسی هم معترض نمیشه چرا بعد از 40 سال برای هر موضوعی قانونی تصویب شده الا افزایش سالانه اجاره بها یا مسئولین امر اهمیتی برای قشر کم درآمد قائل نیستند و یا خودشون صاحب خانه هستند و درد مردم را متوجه نمیشوند جالبه به جای اینکه مردم از دولت بایت وضع بوجود اماده سوال کنند و دولت رو بازخواست کنند دولت از مردم گله میکنه ، مشکل اینه که تمام مسئولین مملکت هر کدام چند تا خانه مسکونی دارند و وضع قوانین به ضرر آنهاست و براشون مشکلات مردم مهم نیست خودشون در رفاه باشن کافیه

    • asad 0 1

      پنج ماه از سال 1400 گذشت هیچ اتفاقی نیافتاد وضعیت اجاره بهای مسکن کماکان بسیار آشفته است یه فرمول عرف از قبل وجود داره که ظاهرا با توجه به قیمت خانه مبلغ رهن رو مشخص میکنند که ظاهرا یک هشتم قیمت منزل هست و یا اجاره را با توجه به مبلغ رهن مشخص میکنند ولی قیمت یه منزل مسکونی که سال قبل 500 میلیون بوده و الان میفرمایند 3 میلیارد چطور ممکن هست که رهن و اجاره پایین بیاد لطفا یه نگاه به سایت دلالی دیوار بکنید قولنامه ها از 15 سال قبل تماما داره در اداره ثبت اسناد ، ثبت میشه پارسال و امسال کجا 20 یا 25 درصد اضافه شده ما هم ببینیم و بدونیم تماما اجاره رو 4 یا 5 برابر کرده اند شغلی بهتر از صاحب خانه بودن سراغ دارید ۴ یا ۵ خانه میخرید نه تجربه میخواد که بخواد سختی بکشی و کاری یاد بگیری و نه میخواد دانشگاه بری خانه ملک شماست مال شماست یا هتل آپارتمانش میکنی روزی یک میلیون تومن میگیری که ممکنه ۱۰ روز در ماه خالی بمونه که در نهایت رقم بالایی میشه و اصلا مجوزی هم نمیخواد و یا اجاره میدی 4۰۰ میلیون با 15 میلیون هر ماه مستاجر بیچاره کار میکنه سختی میکشه میده به شما التماست هم میکنه تعظیم و تکریم هم بیچاره میکنه سالم تحویل دادی سالم تحویل میگیری هر چقدر دلت خواست اجاره میدی کسی هم کنترل نمیکنه قانونی هم نیست که جلوی تو رو بگیره مالیات هم اصلا نمیدی هر چقدر میگیری میزاری تو جیبت حالش رو میبری خرج داری دیگه وضعیت اقتصادی مردم هم خرابه وتو هم از این آشفته بازار بی قانون و بی حساب و کتاب هر چی میتونی پول در میاری نه سازمان بازرسی و نه قوه قضاییه و نه شهرداری و نه مجلس و نه دولت هم نمیتونند با این قانون های فعلی جلوی صاحب خونه ها رو با این اجاره بهای کلان بگیرین خوب شغل بدون دردسر و مفتی هست اگر مغازه داشته باشی باید مالیات بدی و جواز کسب داشته باشی و حرفه ای بلد باشی ، دائم بازرسی میشی و دارایی با مالیات بردرآمد میاد و مالیات ملک تجاری رو باید بدی ، شهرداری میاد گیر میده باید به ۱۰۰ نفر جواب پس بدی اما خانه که داشته باشی سرمایه گزاری کردی امسال میخری 1 یک میلیارد سال دیگه با برنامه ریزی دقیق دولت میفروشی نه 9 میلیارد از هر طرف که نگاه کنی برد با صاحب خونه هست و کسی جرات حرف زدن نداره اصلا دلت نمیخواد اجاره نمیدی دولت هم که قانونی هنوز برای خانه ها و منازل مسکونی خالی تصویب نکردن که بخواهد مالیات بدی پس راحت باش هر چی میتونی ظلم کن و در بیار و خرج کن قانون جنگل هست بنگاهها هم آتیش بیار معرکه شدن برای سود خودشون برات گرونتر اجاره میدن و گرونتر میفروشن چون اساسا سود بنگاه تو این کاره دولت هم به فکر خودشه مردم خونه ندارن خوب بخرن اما چطوری معلوم نیست نمیتونن با این وضع اجاره بدن خوب برن تو چادر زندگی کنن این یک مساله مهم معیشتی مردم هست اصلا شوخی بردار نیست دولت میل گردو سیمان و آجر و مصالح ساختمانی رو گرونتر کرده و مدام مصالح ساختمانی رو به کشورهای همسایه با میلغ بالاتر و سود بیشتر ارسال میکنه اون دیگه مشکل مردمه ظاهرا دولت وظیفه ای برای مسکن دار شدن ایرانی جماعت نداره حالا چطوری قیمت خانه باید ارزانتر بشه الله و اعلم دولت به بهانه اینکه امر مسکن مربوط به مردم هست و ما دخالت نمیکنیم داره از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند ، بعد از ۱۰ سال هنوز یک خانه نساختند تا ملت از زیر بار این اجاره بهای سنگین و بی رویه و ناعادلانه کمر راست کنند اصلا متولی و مدیریت خاصی برای امر مسکن در این دولت وجود ندارد. این دولت در ریز ترین مسائل مردم و شخصی ترین مسائل مردم صاحب نظر هست چطور ممکنه که نتونه بازار مسکن و اجاره رو کنترل کنه ، مگر اینکه خود بساز بفروش ها وزیر و معاون این دولت باشند که فقط فکر جیب و منفعت خودشون هستند نه مردم بیچاره,، 1700000000 میلیون متر مربع زمین این مملکت دریغ از یه قبر که قشر کارگر بیچاره بتونه در همون قبر بمیره چه فایده ، کجای دنیا اینجوریه، با این حقوقی که برای کارگر در نظر گرفتن نمیشه حتی منزلی رو اجاره کرد خریدن زمین و خانه که پیش کش تا کی ظلم و بی عدالتی ... دولت واقعا نمیخواد کاری انجام بده چون خودش علت گرانی و تورم هست اجاره بهای خانه نسبت به پارسال ۴ برابر شده قولنامه ها که ثبت شده فقط کافیه قولنامه های پارسال رو با امسال مقایسه کنید تو چند سال گذشته دولت یه خانه درست نکرده برای مردم ، همش ادعای الکی و وعده های بیخود کسی نیست وزیر رو استیضاح کنه و از وزیر توضیح بخواد بگه چرا مردم به این روز افتادن ؟ چرا اینقدر بد مدیریت کردند چرا خانه نساختن ؟ چرا گذاشتن دلال های مسکن وارد ساخت مسکن بشن ؟ چرا خانه ها خالیه چرا اجاره ها ۴ برابر شده ؟ چرا کسی تو ایران الان نمیتونه حتی یه قبر بخره ؟، میبینید که اجاره بها تقریبا ۴ برابر شده و خانه ها همچنان خالی و وضعیت اجاره مسکن بهتر که نشده بلکه بدتر ام شده تعداد خانه های اجاره ای نسبت به پارسال بیشتر نشده اگر هم درصد محدودی اضافه شده با قیمت های نجومی حاکی از فقربیشتر و زیاده خواهی صاحبخانه و بی قانونی در این زمینه و عدم کنترل دولت و بی لیاقتی مسئولین امر مسکن در این حوزه داره ، مردم روز به روز درمانده تر و فقیر تر میشن و دولت ناکارامد نمیتونه رفاه مردم را تامین کنه حاصل مدیریت دولت در حوزه مسکن در ۸ سال گذشته شده اینه که مردم باید تاوان ندانم کاریها و کم کاری های مسئولین رو پرداخت کنند و صاحبان سرمایه و بساز بفروش ها و دلالان مسکن که دستشون تو دست وزیر مسکن هست دارن سودهای چند برابری خودشون رو می شمارن مسئولین هر کدام چند تا خانه و باغ و مسکن و ویلا همه در کاخ های خودشون تکیه زدن ودر خانه های دولتی زندگی میکنن مردم بینوا در کف خیابان یا پارک ها چادر زدند ویا بر روی پشت بام ها پشت بام خواب شدن این عدالت نیست عملا مسئولین حوزه مسکن و نمایندگان مجلس و دولت خودشون چندین خانه دارند و صاحبخانه محسوب میشن پس نباید انتظار داشت قانونی بر علیه صاحبخانه تصویب کنند و به داد مستاجر برسند وزیر و مدیرانی که خودشون حتی یه روز مستاجر نبودند که نمیتوانند مشکلات مستاجران و اجاره نشینان رو برطرف کنند چند صباحی وزیر و مسئول و مدیر هستند به پست و مقامشون چسبیدن و حقوق های نجومی میگیرن صفا میکنن هر کی هم پرسید تقصیر رو به گردن این و اون میندازن تا سمت بهتر و پست بالاتری بگیرند این وسط خدا به داد مردم برسه ، هل من ناصر ینصرنی ؟؟!!! آیا کسی هست که مردم را محض رضای خدا یاری کند و فقط به فکر خودش و جیبش و پست و مقامش نباشه و قدم خیری برای بهتر شدن اوضاع مسکن بردارد به نظر نمیاد دولت عزم جدی در این خصوص داشته باشه فقط یک نگاه به قیمت های نجومی سایت دیوار بکنید متوجه وخامت اوضاع میشوید سایت دیوار و بنگاهها خودشون یکی از عوامل دامن زدن به گرانی هستند، بانکها پولهای مردم رو گرفتن و با خرید خانه و زمین و ملک و غیره سرمایه گذاری کردند برای جلوگیری از ورشکستگی خودشون ارزش ملک رو تا ۴ برابر به صورت کاذب بالا بردند حالا این وسط قشر ضعیف و متوسط مستاجر اجاره نشین هم بیچاره شدند به خودشون مربوطه ظاهرا دولت هیچ وظیفه ای برای تامین این مهمترین نیاز جامعه نداره و فقط به فکر خودشه قانونی هم وجود نداره ظاهرا برای افزایش اجاره بها در سال آینده ، یعنی هر کی صاحبخانه هست ملک خودشه مال خودشه امسال میخواد ۵ برابر اجاره بگیره وهیچ مالیاتی هم نمیپردازه و یا خالی بزاره باشه به کسی ربطی نداره متاسفانه نصف منازل مسکونی خالیه دولت و مجلس محترم کم کاری کرده اند قرار بود منازل مسکونی خالی از سکنه شامل مالیات سنگین شوند و قانون مشخصی تدوین بشه که کسی نتونه از این اوضاع آشفته سوءاستفاده بکنه قانون جنگل که نیست هر کس هر کاری خواست انجام بده ، دقیقا مصداق گران فروشی و کم فروشی هست وقتی دولت کاری نکنه یعنی تایید میکنه که شما که صاحب خونه هستید هر کاری میخواهید انجام بدین مستاجر بدبخت تو این شرایط چکار کنه با این حقوق و شرایط فعلی خونه هم نمیشه خرید ، مردم نمیدونن چکار کنن و دیگه نمیشه این شرایط رو تحمل کرد باید دولت و قوه قضاییه و مجلس و سازمان بازرسی و نهاد های زیربط کاری انجام بدن قبل از اینکه دیر بشه و مردم آواره بشوند قانون طوری نباید باشه که هر چقدر دلش خواست بفروشه و یا اجاره بده این امر را دولت گذاشته بر عهده اصناف ، متاسفانه اصناف به مردم رحم نمیکنن خود رییس اصناف بنگاه املاک داره مطمئنا به ضرر خودش کاری انجام نمیده باید قانون طوری تنظیم شده باشه که برای هر دو طرف معامله سود باشه نه به نفع اصناف فقط و صاحبان خانه و مسکن جناب اقای وزیر نسخه شما برای خرید خانه اینه که نخرید قیمتها کاذب هست خریدار ندارد میاد پایین و حباب میترکد قبول نمیخریم نسخه شما برای مستاجرین که تو این اوضع با این حباب باید جابجا بشن چیه آیا تدبیری اندیشیده اید که مستاجران که نزدیک 68 درصد جامعه هستند چکار کنند یعنی دولت و مجلس زورشون به دلالان و بنگاهها و صاحبین خونه میرسه ؟؟؟!!! اصلا فکر نمیکنم دولت چنین قدرتی داشته باشه اگر دولت و مجلس با قدرت در برابر بنگاهها و صاحب خانه های سوءاستفاده چی نایسته هرج و مرج میشه باید بنگاههای غیر قانونی و بدون مجوز فورا تعطیل بشوند چون متاسفانه آتیش بیار معرکه بنگاهها هستند که مدام در گوش صاحبان خونه ها میخونند گرفتن مالیات هم باید مبلغ بالا باشه که مجبور به فروش و یا رهن و اجاره خونه بشن و منازل مسکونی رو احتکار نکنند در کشورهای اروپایی برای داشتن منزل مسکونی دوم باید تا ۷۰ درصد قیمت خانه دوم رو مالیات بپردازند به همین خاطر کسی خونه ی دوم ویا به قول نماینده تهران ۷۰۰ یا ۲۵۰۰ منزل مسکونی ندارند ، صاحبین محترم منازل بهتره به فکر درامد با زحمت از راه حلال باشند متاسفانه بعضی از صاحبخانه ها با اجاره دادن خونه یک راه درامد مفت بی مالیات و عوارض و بسیار راحت پیدا کردند و اصلا مبادا به خودشون سختی بدن مثل مستاجرین که دنبال کار و زحمت حلال و رزق و روزی از راه کار کردن و زحمت کشیدن هستند البته با قوانین الان موجود مجلس و دولت متاسفانه تا الان صاحبین خانه ها هر کاری که خواستند انجام دادن کسی هم نتونسته اعتراضی بکنه میگن مال خودمه و اختیارشو دارم اجاره ۵ برابر ، میخوای بمون نمیخوای برو هر جا میتونی ، تا کی میتونید اینجوری به مستاجر بیچاره فشار بیارید و ظلم کنید البته بماند که درصدی خیلی خیلی کمی هم بسیار با وجدان هستند و مشکلات مستاجر و شرایط نابسامان اقتصادی رو در درک میکنند و فقط شرعا ۱۰ درصد اجاره رو اضافه کردن که اجرشون با خدا هم در این دنیا و هم در اون دنیا، ضمنا وام دادن به مستاجرین یعنی صاحب خانه با هر شرایطی که خواست خانه رو اجاره بده و مستاجر هم هر چقدر لازمه با هر بدبختی بره وام بگیره که اوضاع از اینی که هست وخیم تر خواهد شد و هیچ مستاجری نمیتونه زیر بار این فشار بره اونم با این شرایط وام دادن الان بانکها به افراد معمولی جامعه که متاسفانه خیلی سخت میگیرند نه کنترلی و نه نظارتی و نه قانونی همش وعده های پوچ مستاجر بیچاره باید چکار کنه که دولت عرضه سروسامان دادن به وضعیت مسکن رو نداره بهانه میاره که که امر اجاره مسکن مربوط به مردم و شخصی هست و دولت نمیتونه کنترل و نظارتی داشته باشه نصف خانه های مسکونی در ایران خالی از سکنه هست و هر روز به منازل مسکونی اضافه میشه و جمعیت با توجه به مشکلات عدیده کمتر و کمتر میشه یعنی بی لیاقتی رو به حد اعلا رسوندن جالب اینه که نمیتونن جلوی سوءاستفاده کنندگان و سوداگران مسکن رو بگیرند و نمیتونن بنگاهها رو کنترل کنن و بر روی قیمت زمین و مسکن که امری بسیار ضروزی مردم هست نظارت کنند وزیر مسکن در 8 سال گذشته چکار میکرده تا الان که وضعیت مسکن شده حتما خودش بساز و بفروشه وگرنه با مدیریت میشد جلوی گرونی افسار گسیخته اجاره بها و قیمت زمین و مسکن رو گرفت نمیخوان چون خودشون ۱۰ تا خانه دارن چرا برای خانه های خالی خودشون که برای سرمایه گذاری خریدن ماایات ببندن، 8 سال حقوق نجومی دریافت کردن در خانه هاب دولتی با ماشین و راننده دولتی با حساب بیت المال مردم چکارکردند باید پاسخگو باشند اگر مشکلی وجود داشته چرا نگفتند اگر نمیتوانستند اوضاع را سروسامان بدهند چرا استعفا ندادند و 8 سال دست روی دست گذاشتند که شرایط اینگونه شود به نظر من مقوله مسکن نباید دست ایرانی جماعت باشه ببخشید اینو میگم چون همه سواستفاده چی هستیم بهتره برون سپاری بشه به کشورهایی که تجربه موفقی داشتن تا مشکل حل بشه ایرانی فقط فکر سود خودشه نه فکر سازنده و نه فکر مستاجر و نه فکر صاحبخونه

  • asad 3 0

    جناب اقای وزیر نسخه شما برای خرید خانه اینه که نخرید قیمتها کاذب هست خریدار ندارد میاد پایین و حباب میترکد قبول نمیخریم نسخه شما برای مستاجرین که تو این اوضاع با این حباب باید جابجا بشن چیه آیا تدبیری اندیشیده اید که مستاجران که نزدیک ۳۰ درصد جامعه هستند چکار کنند چرا نمایندگان مجلس قانون لازم را که بتونه افزایش اجاره رو قانونمند کنه را تصویب نمیکنن چرا نمیخوان مالیات بردرآمد بر روی خانه های با اجاره بالا وضع کنند چرا نمیخوان حوزه مسکن سروسامان پیدا کنه به نظر ، همه حداقل دو یا سه خانه و ویلا دارن و اصلا دقدقه مستاجرین و مردم رو درک نمیکنند چرا اقای وزیر تاکنون لایحه ای از طرف دولت به مجلس برای کنترل اوضاع مسکن به مجلس نداده اند جای سوال داره چرا اینقدر بیخیال هستند در برابر افراد سودجو صاحب خانه ها و بنگاهها و صنف املاک سوءاستفاده چی !!!!! ؟؟؟؟؟ جناب اقای وزیر فقط بفرمایید برای کنترل اوضاع دولت و مجلس چکار کرداند تا مردم مطلع شوند و حداقل تکلیف خودشون رو بدانند

    • asad 1 0

      نزدیک 7 ماه از سال 99 گذشت دولت واقعا نمیخواد کاری انجام بده چون خودش علت گرانی و تورم هست و سوء مدیریت مدیران و وزرای دولتی رو مردم باید تاوانش رو بدن ،کی دیگه ؟ کوو ؟ ما که مستاجریم خیری از این دولت ندیدیم ، داریم با ابن تورم له میشیم انگار نه انگار که مردم مشکل مسکن دارند و اجاره بهای خانه نسبت به پارسال 4 برابر شده قولنامه ها که ثبت شده فقط کافیه قولنامه های پارسال رو با امسال مقایسه کنید حقوق کارگر 15 درصد اضافه شده کرایه و اجاره مسکن نزدیک 4 برابر شده چطور ممکنه با نان حلال زندگی کرد تو این شرایط تو چند سال گذشته دولت یه خانه درست نکرده برای مردم همش ادعای الکی و وعده های بیخود چرا مردم به این روز افتادن چرا اینقدر بد مدیریت کردند چرا خانه نساختن ؟ چرا گذاشتن دلال های مسکن وارد ساخت مسکن بشن ؟ چرا خانه ها خالیه چرا اجاره ها 4 برابر شده ؟ چرا کسی تو ایران الان نمیتونه حتی یه قبر بخره و .......

  • asad 2 0

    هنوز بعد از ۸ ماه از سال ۹۸ گذشته قیمت ها کم که نشده هیچ بیشتر هم شده دولت به وعده هایش عمل نکرده (تو ۷یا۶ سال گذشته یه واحد مسکونی توسط دولت ساخته نشده )و مجلس و دولت بر روی خانه های خالی مالیاتی وضع نکردند و کسانی را که بیش از ۲ خانه دارن را مشمول پرداخت مالیات نکردن و همه آپارتمانها را مبله اجاره میدهند هیچ کنترلی نیست اصلا روی بنگاهها و قیمت ها نظارتی نیست دقیقا میخوان مردم کوچ اجباری به کشورهای دیگه کنند وگرنه این همه سوء مدیریت و بی فکری و ندانم کاری و عدم کنترل و مدیریت محاله فقط به خدا پناه میبریم

  • asad 2 1

    یه دروغ دیگه که مسئولین بتونن خونه های خودشون رو گرونتر از قبل با سود بیشتر و راحتتر از قبل اجاره بدن جالبه که پول رو میدن به صاحبخانه نه مستاجر بدبخت فلک زده یعنی پول رو میریزن تو حساب صاحبخانه های مال مفت خور نمیدونم چرا صاحبان خونه ها نمیرن مثل بقیه دنبال یه شغل آبرومند و زحمت بکشن مثل مستاجرهای بیچاره ۴ تا خونه خریده مال خودشه به کسی مربوط نیست نه سواد دانشگاهی نه تجربه و تخصصی هر چقدر دلش بخواد اجاره میده یا هتل آپارتمان درست میکنه یا خالی میزاره بشه ۸ برابر بفروشه و با ۱۰ برابر اجاره میده هر کی هر کیه دولت هم بی عرضه هی میگه ما خودمون انتخاب کددیم که تو خیابون و یا رو پشت بام زندگی کنیم ببخشید ما انتخاب نکردیم همه کارا رو شما میکنید تاوانش رو مردم بدبخت دارن میدن اگه راست میگید بیایید با همین ۷۰ میلیون خونه درست کنید ۲ خوابه ۱۲۰ متری بگید هر که جوانه و خونه به نام خودش و یا زنش و یا بچه اش نداره بیاد ۷۰ بده خودش خونه دار بشه به جای اینکه ماهی بدین ماهی گرفتن رو یاد مردم بینواه بدین اینکه شد تورم و گرونی و تایید ظلم های تو جامعه طرف خونه رو با وام ۱۰ ساله بهش دادن ۴۰ میلیون گذاشته ۱۵۰ میلیون رهن چه خبره تمام قولنانه های اجاره و خرید از ۱۰ سال پیش ثبت شده باید با توجه به افزایش حقوق کارگران اجاره سال جدید مشخص بشه امسال ۱۵ درصد افزایش حقوق بوده دولت قولنامه اجاره سال همین خونه رو داره نباید به صاحبخانه اجازه بده بیشتر از ۱۵ درصد اجاره رو بالا ببره و هر کی خونه خریده ثبت شده قیمت خرید مشخصه نهایتا بتونه با ۱۵ درصد سود بفروشه نه بیشتر طرف پارسال خونه رو خریده ۲۰۰ میلیون امسال برای فروش گذاشته ۹۰۰ میلیون کجای دنیا اینجوریه تو ۸ سال گذشته دولت یه خونه درست نکرده برا مردم یعنی اگر مسکن متولی نداشت بهتر بود والا به خدا اقای عباس آخوندی با مدیریتشون از اسراییل هم بیشتر به مردم بینواه ضربه زدن هنه مسئولین مملکت تو کاخ صاحب چند تا خونه و ویلا و زمین بعد صاحبان مملکت مردم رو پشت بام ها تو خیابون

  • asad 2 0

    یه دروغ دیگه که مسئولین بتونن خونه های خودشون رو گرونتر از قبل با سود بیشتر و راحتتر از قبل اجاره بدن جالبه که پول رو میدن به صاحبخانه نه مستاجر بدبخت فلک زده یعنی پول رو میریزن تو حساب صاحبخانه های مال مفت خور نمیدونم چرا صاحبان خونه ها نمیرن مثل بقیه دنبال یه شغل آبرومند و زحمت بکشن مثل مستاجرهای بیچاره ۴ تا خونه خریده مال خودشه به کسی مربوط نیست نه سواد دانشگاهی نه تجربه و تخصصی هر چقدر دلش بخواد اجاره میده یا هتل آپارتمان درست میکنه یا خالی میزاره بشه ۸ برابر بفروشه و با ۱۰ برابر اجاره میده هر کی هر کیه دولت هم بی عرضه هی میگه ما خودمون انتخاب کددیم که تو خیابون و یا رو پشت بام زندگی کنیم ببخشید ما انتخاب نکردیم همه کارا رو شما میکنید تاوانش رو مردم بدبخت دارن میدن اگه راست میگید بیایید با همین ۷۰ میلیون خونه درست کنید ۲ خوابه ۱۲۰ متری بگید هر که جوانه و خونه به نام خودش و یا زنش و یا بچه اش نداره بیاد ۷۰ بده خودش خونه دار بشه به جای اینکه ماهی بدین ماهی گرفتن رو یاد مردم بینواه بدین اینکه شد تورم و گرونی و تایید ظلم های تو جامعه طرف خونه رو با وام ۱۰ ساله بهش دادن ۴۰ میلیون گذاشته ۱۵۰ میلیون رهن چه خبره تمام قولنانه های اجاره و خرید از ۱۰ سال پیش ثبت شده باید با توجه به افزایش حقوق کارگران اجاره سال جدید مشخص بشه امسال ۱۵ درصد افزایش حقوق بوده دولت قولنامه اجاره سال همین خونه رو داره نباید به صاحبخانه اجازه بده بیشتر از ۱۵ درصد اجاره رو بالا ببره و هر کی خونه خریده ثبت شده قیمت خرید مشخصه نهایتا بتونه با ۱۵ درصد سود بفروشه نه بیشتر طرف پارسال خونه رو خریده ۲۰۰ میلیون امسال برای فروش گذاشته ۹۰۰ میلیون کجای دنیا اینجوریه تو ۸ سال گذشته دولت یه خونه درست نکرده برا مردم یعنی اگر مسکن متولی نداشت بهتر بود مسئولین مملکت تو کاخ صاحب چند تا خونه و ویلا و زمین بعد صاحبان مملکت مردم رو پشت بام ها تو خیابون

  • asad 2 0

    متاسفانه خرید مسکن و زمین برای احتکار و سود فروش چند برابری به دلیل خلاّ قانونی موجود تبدیل به یک فرهنگ رایج شده تا از این راه هم سود فراوانی بدست بیاورند و هم دارایی خود را بدون دادن ماایات بردرآمد به راحتی چند برابر کنند نه احتتیاج به مدارک دانشگاهی دارید و نه مدارج بالا رو باید طی کنید و نه تجربه خاصی لازم داره با دارایی های خود چند تا خانه میخرید چند سال میزارید بمونه یا هتل آپارتمان میکنید و یا اجاره میدهید با هر قیمتی که لازم دارید نه طبق قانون و عرف جامعه دولت هم که خودش رو کنار کشیده به این بهانه که این مقوله ای شخصی است و ما نمیتوانیم در این امر دخالت کنیم راحت میتوانید سودهای کلان ببرید و مالیاتی هم که بابت خانه ها و اجاره انها نمیپردازید و دست آخر هر خانه رو در این اوضاع نابسامان اقتصادی بیشتر از ۵ برابر قیمت خریداری شده میفروشید و باز هم مالیاتی پرداخت نمیکنید چرا چون دلتون میخواد ملک و دارایی خودتونه کجای دنیا اینجوریه دلیل درست نشدن این اوضاع اینه که مسئولین در راس خودشون صاحب چند خانه و ملک و زمین هستند و دائم به فکر چند برابر کردن دادایی هاشون هستند ، قانون مالیات بر خانه های خالی کی اجرا میشه ،این قانون باید برای خانوادهایی که بیشتر از یک منزل برای اقامت دارند اجرا بشه از همین الان همه به فکر راههای دور زدن قانون هستند که مثلا خانه رو به نام افراد درجه یک خود کنند و یا با اجاره نامه های صوریبه افراد درجه اول خود با اجاره بسیار کم و ناچیز ثبت کنند تا نخواهند مالیاتی پرداخت کنند، تمام اجاره نامه ها و خرید و فروش های در بنگاههای املاک سالهاست که ثبت میشوند آیا در این قانون ذکر شده که طبق قولنامه خرید زمین و یا مسکن فقط مالکان میتوانند فقط ۱۰ درصد گرانتر خانه و یا زمین خود را در طی سه سال بفروشند یعنی اگر مالکی زمین و یا منزلی خرید طبق قولنانه فقط میتونه ۱۰ درصد هنگام فروش دریافت کنه و اگر این زمین و ملک در طول سه سال به ۲۰۰ نفر فروخته شد نفرات بعدی نمیتوانند سودی از خرید ملک و یا زمین ببرند تا سه سال از قولنامه فروش اولی طی شود و بعد از سه سال صاحب ملک فقط با ۱۰ درصد سود میتواند ملک و یا زمین خود را بفروشد در بحث اجاره باید بر طبق اجاره نامه سال قبل صاحب ملک فقط بتوانند ۱۰ و نهایتا ۱۵ درصد به اجاره سال قبل که طی قولنامه سال قبل ثبت شده مبلغ رو اضافه نماید در این صورت کسی به فکر خرید زمین و یا ملک برای احتکار نخواهد افتاد و میداند که در صورت خرید ملک و یا زمین باید مالیات داشتن زمین و یا ملک خریداری شده را بپردازد و کسی هم که ملک رو فروخته میداند که از ۱۰ یا ۱۵ درصدی که پس از سه سال فروش ملک خود بدست اورده باید مالیات پرداخت کند شاید اینگونه توزیع ثروت در جامعه کمی عادلانه تر شود وگرنه ابن مافیا نمیگذارد اب خوش از گلوی مردم بینوا پایین برود شاید این پولهای باداورده به جای خرید و احتکار زمین و خانه برای فروش ۵ برابری به سمت تولید هدایت شوند و کمی چرخ اقتصادی جامعه بچرخد و مشکل بیکاری و فقر در جامعه کمی برطرف شود و حداقل مردم دیگه حداقل دقدقه و نگرانی مکانی برای آرامش و زندگی نداشته باشند و به فکر مسائل مهم تر زندگی خود باشند

  • asad 1 0

    دیگه حرف بسه عمل کنید فقط عمل ، دلیل گرانی مسکن و ملک و اجاره مسکن خود دولت هست میبینید که اصلا هزم جدی برای رفع مشکلات مردم نداره بانک ها سرمایه های خودشون رو دادن ملک و مغازه و زمین و ..... خریدن حالا با بالا بردن قیمت ها میخوان جلوی ورشکستگی خودشون رو بگیرند م مثلا تو این بازار سود کنند و کسری بودجه خودشون رو جبران کنند خود دولت مقصر گرانی مسکن و زمین و ملک و خودرو و ارز و غیره هست چون شدیدا کسری بودجه داره و تاوان سوءمدیریت وندانم کاری های وزیران و مدیران دولتی رو باید مردم بینوا بدن همش حرف مفت باید اینکار بشه باید این کار رو انجام دادو باید .... عمل هیچی هیچ کاری در رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نه انجام شده و نه میشه چون خود دولت و وزرا و مدیران ذینفع هستند خودشون صاحب چندین ملک و خانه و ویلا و زمین و غیره هستند نمیدونند که اجاره نشینی یعنی چی به فکر خودشون هستند تا سرمایه اشون ۵ برابر بشه از الان دارن دنبال راههای قانونی فرار از مالیات برای املاک خودشون میگردند و اینکه تا الان نگذاشتند طرحی به نفع مردم بیچاره و بینوا اجرا بشه اینه که خودشون در نهایت متضرر میشن، دیگه حرف بسه عمل کنید فقط عمل

  • asad 1 0

    کی دیگه همش حرف ۵ ماه از سال ۹۹ گذشت چرا کاری نمیکنید ما که والا عملی ندیدیم بهتره مقوله مسکن رو بدید به کشورهایی که تجربه موفقی در زمینه مسکن داشته اند چون این وزیر و این مدیران قبلی و در حال حاصر فقط به فکر خودشون و مقام منصب و چند برابر کردن اموال خودشون هشتند دقدقه ای نداشتن و ندارند مردم اواره و بیخانه و مسکن رو درک نمیکنندالبته که کسی که نه پدرش و نه خودش اجاره نشین نبوده نمیتونه مشکلات معیشتی مردم و اجاره نشین ها رو درک کنه دیگه بعد از ۴ سال باید کاری انجام بشه اگر واقعا پیگیر مشکلات مردم هستند تا الان که همش حرف زدن عملی و حرکتی که به نفع اجاره نشین و مستاجر باشه ما که ندیدیم حرف بسه عمل کنید

  • asad 0 0

    الان ۵ ماه از سال ۹۹ گذشته دولت و مجلس برای کنترل اجاره بها و گرانی مسکن اجاره ای و کنترل قیمت نجومی صاحبخانه های بی انصافی که شرکت و کارخانه اشون و مغازه هاشون ورشکست شده و الان درآمدی جز اجاره خانه هایی که در سالهای قبل خریدن و احتکار کردن ندارن اما چون پول احتیاج دارن اجاره خانه رو تقریبا ۵ برابر پارسال کردن دولت میگه کنترل میکنیم کو چرا ما مردم عادی مستاجر برخورد و کنترلی مشاهده نمیکنیم به خدا اگر دولتی وجود نداشت مردم نبود بهتر از الان با این سو مدیریت و بی تدبیری و بی کفایتی اداره میشد خدا نگذره از سر بساز بفروش ها و کسانی که بیشتر از ۲ خانه دارن و اینقدر به مستاجر بیچاره فشار میارن خدا نیامرزدشون خدا پدر و مادرشون رو رحمت نکنه با این فرزندان ناخلفشون چرا کسی بداد مردم بیچاره نمیرسه همش حرف مفت میزنند هیچ عملی و اقدامی در کار نیست کتری بکنید تا حداقل خدا ازتون راضی باشه قدمی حق بردارید اینقدر دست دست نکنید مردم بیچاره چوب سو ءمدیریت و بی کفایتی مسئولین متولی مسکن رو میخورند اگر یه اقدام عملی انجام دادن بگویند تا ما متوجه کارهای عملی ایشان باشیم قیمت اجاره مسکن ۵ برابر شده کسی پاسخگو نیست قرار نبود با ۱۵ درصد رشد حقوق کارگر بینوا و دریافت مزد به ریال مجبور باشیم اجاره ۵ برابری به دلار پرداخت کنیم اگر مسئولین راهکاری ندارند ویزای همه فقیر و بیچاره ها رو اوکی کنند تا حداقل از این کشور با این همه منابع و زمین و معدن و ثروت و امکانات فرار کنن شاید محض رضای خدا کسی در کشور دیگری مشکل کارگر و بدبخت بیچاره هایی مثل ما رو حل کرد این همه نعمت خدا عرضه مدیریت نداریم

  • asad 0 0

    6 ماه از سال 99 گذشت . کوووووووو؟؟؟؟؟!!!!!! کی ؟؟؟؟؟ ملت بیچاره مردند کمرشون زیر بار اجاره بهای سنگین مسکن که 5 برابر شده خرد شد ، هم دولت و هم مجلس دارن دست دست میکنن میخوان صبر کنند که چه اتفاقی بیوفته لابد میخوان همه مستاجرین بیچاره پشت بام خواب و یا آواره بشن تا کاری انجام بدهند چقدر بی عرضه گی و تعلل چقدر سوءمدیریت ، تاوان بی لیاقتی و سوءمدیریت و ندانم کاری و بی عرضه گی مدیران و وزرا و نمایندگان مجلس رو ملت بیجاره باید پس بدن ، اگر قرار هست کاری انجام بشه دیگه باید بعد از این مدت انجام میشد دلیل این تاخیر احتمالا اینه که چون خودشون جندین آپارتمان و ملک و زمین و ویلا و غیره دارن نمیخوان قانونی به ضرر خودشون تصویب بشه و بخوان مالیاتی بدن و متضرر بشن دارن دنبال راههای فرار مالیاتی میگردن که ببینن چطوری میشه اموالشون رو 10 برابر کنن و یک ریال مالیات نپردازن کسی به فکر ملت بیچاره نیست

  • asad 0 0

    ۶ ماه از سال ۹۹ گذشت و نه مشکل مردم و به خصوص مستاجرین حل شد و نه دولت عزم جدی برای حل مشکل داشته و نه مجلس قانونی برای جلوگیری از تورم و افزایش ۴ برابری اجاره تصویب کرد این یعنی که خود دولت مسبب گرانی و تورم هست بانکها پولهای مردم رو گرفتن و با خرید خانه و زمین و ملک و غیره سرمایه گذاری کردند برای جلوگیری از ورشکستگی خودشون ارزش ملک رو تا ۴ برابر به صورت کاذب بردند بالا حالا این وسط قشر ضعیف و متوسط مستاجر اجاره نشین هم بیچاره شدند به خودشون مربوطه ظاهرا دولت هیچ وظیفه ای برای تامین این مهمترین نیاز جامعه نداره و فقط به فکر خودشه .اصلا درک نمیکنن اجاره نشینی یعنی چه یه مدت پست و مقامی با حقوق نجومی میگیرن و بعد هم پست بهتر

  • ناشناس 0 0

    خسته شدم از زندگی توان اجاره و مخارج زندگی دیگه ندارم واگذارتون به خدا

  • asad 0 0

    سه ماه از سال 1400 گذشت هیچ اتفاقی نیافتاد وضعیت اجاره بهای مسکن کماکان بسیار آشفته است یه فرمول عرف از قبل وجود داره که ظاهرا با توجه به قیمت خانه مبلغ رهن رو مشخص میکنند که ظاهرا یک هشتم قیمت منزل هست و یا اجاره را با توجه به مبلغ رهن مشخص میکنند ولی قیمت یه منزل مسکونی که سال قبل 500 میلیون بوده و الان میفرمایند 3 میلیارد چطور ممکن هست که رهن و اجاره پایین بیاد لطفا یه نگاه به سایت دلالی دیوار بکنید قولنامه ها از 15 سال قبل تماما داره در اداره ثبت اسناد ، ثبت میشه پارسال و امسال کجا 20 یا 25 درصد اضافه شده ما هم ببینیم و بدونیم تماما اجاره رو 4 یا 5 برابر کرده اند شغلی بهتر از صاحب خانه بودن سراغ دارید ۴ یا ۵ خانه میخرید نه تجربه میخواد که بخواد سختی بکشی و کاری یاد بگیری و نه میخواد دانشگاه بری خانه ملک شماست مال شماست یا هتل آپارتمانش میکنی روزی یک میلیون تومن میگیری که ممکنه ۱۰ روز در ماه خالی بمونه که در نهایت رقم بالایی میشه و اصلا مجوزی هم نمیخواد و یا اجاره میدی 4۰۰ میلیون با 12 میلیون هر ماه مستاجر بیچاره کار میکنه سختی میکشه میده به شما التماست هم میکنه تعظیم و تکریم هم بیچاره میکنه سالم تحویل دادی سالم تحویل میگیری هر چقدر دلت خواست اجاره میدی کسی هم کنترل نمیکنه قانونی هم نیست که جلوی تو رو بگیره مالیات هم اصلا نمیدی هر چقدر میگیری میزاری تو جیبت حالش رو میبری خرج داری دیگه وضعیت اقتصادی مردم هم خرابه وتو هم از این آشفته بازار بی قانون و بی حساب و کتاب هر چی میتونی پول در میاری نه سازمان بازرسی و نه قوه قضاییه و نه شهرداری و نه مجلس و نه دولت هم نمیتونند با این قانون های فعلی جلوی صاحب خونه ها رو با این اجاره بهای کلان بگیرین خوب شغل بدون دردسر و مفتی هست اگر مغازه داشته باشی باید مالیات بدی و جواز کسب داشته باشی و حرفه ای بلد باشی ، دائم بازرسی میشی و دارایی با مالیات بردرآمد میاد و مالیات ملک تجاری رو باید بدی ، شهرداری میاد گیر میده باید به ۱۰۰ نفر جواب پس بدی اما خانه که داشته باشی سرمایه گزاری کردی امسال میخری 1 یک میلیارد سال دیگه با برنامه ریزی دقیق دولت میفروشی نه 9 میلیارد از هر طرف که نگاه کنی برد با صاحب خونه هست و کسی جرات حرف زدن نداره اصلا دلت نمیخواد اجاره نمیدی دولت هم که قانونی هنوز برای خانه ها و منازل مسکونی خالی تصویب نکردن که بخواهد مالیات بدی پس راحت باش هر چی میتونی ظلم کن و در بیار و خرج کن قانون جنگل هست بنگاهها هم آتیش بیار معرکه شدن برای سود خودشون برات گرونتر اجاره میدن و گرونتر میفروشن چون اساسا سود بنگاه تو این کاره دولت هم به فکر خودشه مردم خونه ندارن خوب بخرن اما چطوری معلوم نیست نمیتونن با این وضع اجاره بدن خوب برن تو چادر زندگی کنن این یک مساله مهم معیشتی مردم هست اصلا شوخی بردار نیست دولت میل گردو سیمان و آجر و مصالح ساختمانی رو گردنتر کرده و مدام مصالح ساختمانی رو به کشورهای همسایه با میلغ بالاتر و سود بیشتر ارسال میکنه اون دیگه مشکل مردمه ظاهرا دولت وظیفه ای برای مسکن دار شدن ایرانی جماعت نداره حالا چطوری قیمت خانه باید ارزانتر بشه الله و اعلم دولت به بهانه اینکه امر مسکن مربوط به مردم هست و ما دخالت نمیکنیم داره از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند ، بعد از ۱۰ سال هنوز یک خانه نساختند تا ملت از زیر بار این اجاره بهای سنگین و بی رویه و ناعادلانه کمر راست کنند اصلا متولی و مدیریت خاصی برای امر مسکن در این دولت وجود ندارد. این دولت در ریز ترین مسائل مردم و شخصی ترین مسائل مردم صاحب نظر هست چطور ممکنه که نتونه بازار مسکن و اجاره رو کنترل کنه ، مگر اینکه خود بساز بفروش ها وزیر و معاون این دولت باشند که فقط فکر جیب و منفعت خودشون هستند نه مردم بیچاره,، 1700000000 میلیون متر مربع زمین این مملکت دریغ از یه قبر که قشر کارگر بیچاره بتونه در همون قبر بمیره چه فایده ، کجای دنیا اینجوریه، با این حقوقی که برای کارگر در نظر گرفتن نمیشه حتی منزلی رو اجاره کرد خریدن زمین و خانه که پیش کش تا کی ظلم و بی عدالتی ... دولت واقعا نمیخواد کاری انجام بده چون خودش علت گرانی و تورم هست اجاره بهای خانه نسبت به پارسال ۴ برابر شده قولنامه ها که ثبت شده فقط کافیه قولنامه های پارسال رو با امسال مقایسه کنید تو چند سال گذشته دولت یه خانه درست نکرده برای مردم ، همش ادعای الکی و وعده های بیخود کسی نیست وزیر رو استیضاح کنه و از وزیر توضیح بخواد بگه چرا مردم به این روز افتادن ؟ چرا اینقدر بد مدیریت کردند چرا خانه نساختن ؟ چرا گذاشتن دلال های مسکن وارد ساخت مسکن بشن ؟ چرا خانه ها خالیه چرا اجاره ها ۴ برابر شده ؟ چرا کسی تو ایران الان نمیتونه حتی یه قبر بخره ؟، میبینید که اجاره بها تقریبا ۴ برابر شده و خانه ها همچنان خالی و وضعیت اجاره مسکن بهتر که نشده بلکه بدتر ام شده تعداد خانه های اجاره ای نسبت به پارسال بیشتر نشده اگر هم درصد محدودی اضافه شده با قیمت های نجومی حاکی از فقربیشتر و زیاده خواهی صاحبخانه و بی قانونی در این زمینه و عدم کنترل دولت و بی لیاقتی مسئولین امر مسکن در این حوزه داره ، مردم روز به روز درمانده تر و فقیر تر میشن و دولت ناکارامد نمیتونه رفاه مردم را تامین کنه حاصل مدیریت دولت در حوزه مسکن در ۸ سال گذشته شده اینه که مردم باید تاوان ندانم کاریها و کم کاری های مسئولین رو پرداخت کنند و صاحبان سرمایه و بساز بفروش ها و دلالان مسکن که دستشون تو دست وزیر مسکن هست دارن سودهای چند برابری خودشون رو می شمارن مسئولین هر کدام چند تا خانه و باغ و مسکن و ویلا همه در کاخ های خودشون تکیه زدن ودر خانه های دولتی زندگی میکنن مردم بینوا در کف خیابان یا پارک ها چادر زدند ویا بر روی پشت بام ها پشت بام خواب شدن این عدالت نیست عملا مسئولین حوزه مسکن و نمایندگان مجلس و دولت خودشون چندین خانه دارند و صاحبخانه محسوب میشن پس نباید انتظار داشت قانونی بر علیه صاحبخانه تصویب کنند و به داد مستاجر برسند وزیر و مدیرانی که خودشون حتی یه روز مستاجر نبودند که نمیتوانند مشکلات مستاجران و اجاره نشینان رو برطرف کنند چند صباحی وزیر و مسئول و مدیر هستند به پست و مقامشون چسبیدن و حقوق های نجومی میگیرن صفا میکنن هر کی هم پرسید تقصیر رو به گردن این و اون میندازن تا صمت بهتر و پست بالاتری بگیرند این وسط خدا به داد مردم برسه ، هل من ناصر ینصرنی ؟؟!!! آیا کسی هست که مردم را محض رضای خدا یاری کند و فقط به فکر خودش و جیبش و پست و مقامش نباشه و قدم خیری برای بهتر شدن اوضاع مسکن بردارد به نظر نمیاد دولت عزم جدی در این خصوص داشته باشه فقط یک نگاه به قیمت های نجومی سایت دیوار بکنید متوجه وخامت اوضاع میشوید ، بانکها پولهای مردم رو گرفتن و با خرید خانه و زمین و ملک و غیره سرمایه گذاری کردند برای جلوگیری از ورشکستگی خودشون ارزش ملک رو تا ۴ برابر به صورت کاذب بالا بردند حالا این وسط قشر ضعیف و متوسط مستاجر اجاره نشین هم بیچاره شدند به خودشون مربوطه ظاهرا دولت هیچ وظیفه ای برای تامین این مهمترین نیاز جامعه نداره و فقط به فکر خودشه قانونی هم وجود نداره ظاهرا برای افزایش اجاره بها در سال آینده ، یعنی هر کی صاحبخانه هست ملک خودشه مال خودشه امسال میخواد ۵ برابر اجاره بگیره وهیچ مالیاتی هم نمیپردازه و یا خالی بزاره باشه به کسی ربطی نداره متاسفانه نصف منازل مسکونی خالیه دولت و مجلس محترم کم کاری کرده اند قرار بود منازل مسکونی شامل مالیات سنگین شوند و قانون مشخصی تدوین بشه که کسی نتونه از این اوضاع آشفته سوءاستفاده بکنه قانون جنگل که نیست هر کس هر کاری خواست انجام بده ، دقیقا مصداق گران فروشی و کم فروشی هست وقتی دولت کاری نکنه یعنی تایید میکنه که شما که صاحب خونه هستید هر کاری میخواهید انجام بدین مستاجر بدبخت تو این شرایط چکار کنه با این حقوق و شرایط فعلی خونه هم نمیشه خرید ، مردم نمیدونن چکار کنن و دیگه نمیشه این شرایط رو تحمل کرد باید دولت و قوه قضاییه و مجلس و سازمان بازرسی و نهاد های زیربط کاری انجام بدن قبل از اینکه دیر بشه و مردم آواره بشوند قانون طوری نباید باشه که هر چقدر دلش خواست بفروشه و یا اجاره بده این امر را دولت گذاشته بر عهده اصناف ، متاسفانه اصناف به مردم رحم نمیکنن خود رییس اصناف یا بنگاه املاک داره مطمئنا به ضرر خودش کاری انجام نمیده باید قانون طوری تنظیم شده باشه که برای هر دو طرف معامله سود باشه نه به نفع اصناف فقط و صاحبان خانه و مسکن جناب اقای وزیر نسخه شما برای خرید خانه اینه که نخرید قیمتها کاذب هست خریدار ندارد میاد پایین و حباب میترکد قبول نمیخریم نسخه شما برای مستاجرین که تو این اوضع با این حباب باید جابجا بشن چیه آیا تدبیری اندیشیده اید که مستاجران که نزدیک 68 درصد جامعه هستند چکار کنند یعنی دولت و مجلس زورشون به دلالان و بنگاهها و صاحبین خونه میرسه ؟؟؟!!! اصلا فکر نمیکنم دولت چنین قدرتی داشته باشه اگر دولت و مجلس با قدرت در برابر بنگاهها و صاحب خانه های سوءاستفاده چی نایسته هرج و مرج میشه باید بنگاههای غیر قانونی و بدون مجوز فورا تعطیل بشوند چون متاسفانه آتیش بیار معرکه بنگاهها هستند که مدام در گوش صاحبان خونه ها میخونند گرفتن مالیات هم باید مبلغ بالا باشه که مجبور به فروش و یا رهن و اجاره خونه بشن و منازل مسکونی رو احتکار نکنند در کشورهای اروپایی برای داشتن منزل مسکونی دوم باید تا ۷۰ درصد قیمت خانه دوم رو مالیات بپردازند به همین خاطر کسی خونه ی دوم ویا به قول نماینده تهران ۷۰۰ یا ۲۵۰۰ منزل مسکونی ندارند ، صاحبین محترم منازل بهتره به فکر درامد با زحمت از راه حلال باشند متاسفانه بعضی از صاحبخانه ها با اجاره دادن خونه یک راه درامد مفت بی مالیات و عوارض و بسیار راحت پیدا کردند و اصلا مبادا به خودشون سختی بدن مثل مستاجرین که دنبال کار و زحمت حلال و رزق و روزی از راه کار کردن و زحمت کشیدن هستند البته با قوانین الان موجود مجلس و دولت متاسفانه تا الان صاحبین خانه ها هر کاری که خواستند انجام دادن کسی هم نتونسته اعتراضی بکنه میگن مال خودمه و اختیارشو دارم اجاره ۵ برابر ، میخوای بمون نمیخوای برو هر جا میتونی ، تا کی میتونید اینجوری به مستاجر بیچاره فشار بیارید و ظلم کنید البته بماند که درصدی خیلی خیلی کمی هم بسیار با وجدان هستند و مشکلات مستاجر و شرایط نابسامان اقتصادی رو در درک میکنند و فقط شرعا ۱۰ درصد اجاره رو اضافه کردن که اجرشون با خدا هم در این دنیا و هم در اون دنیا، ضمنا وام دادن به مستاجرین یعنی صاحب خانه با هر شرایطی که خواست خانه رو اجاره بده و مستاجر هم هر چقدر لازمه با هر بدبختی بره وام بگیره که اوضاع از اینی که هست وخیم تر خواهد شد و هیچ مستاجری نمیتونه زیر بار این فشار بره اونم با این شرایط وام دادن الان بانکها به افراد معمولی جامعه که متاسفانه خیلی سخت میگیرند نه کنترلی و نه نظارتی و نه قانونی همش وعده های پوچ مستاجر بیچاره باید چکار کنه که دولت عرضه سروسامان دادن به وضعیت مسکن رو نداره بهانه میاره که که امر اجاره مسکن مربوط به مردم و شخصی هست و دولت نمیتونه کنترل و نظارتی داشته باشه نصف خانه های مسکونی در ایران خالی از سکنه هست و هر روز به منازل مسکونی اضافه میشه و جمعیت با توجه به مشکلات عدیده کمتر و کمتر میشه یعنی بی لیاقتی رو به حد اعلا رسوندن جالب اینه که نمیتونن جلوی سوءاستفاده کنندگان و سوداگران مسکن رو بگیرند و نمیتونن بنگاهها رو کنترل کنن و بر روی قیمت زمین و مسکن که امری بسیار ضروزی مردم هست نظارت کنند وزیر مسکن در 8 سال گذشته چکار میکرده تا الان که وضعیت مسکن شده حتما خودش بساز و بفروشه وگرنه با مدیریت میشد جلوی گرونی افسار گسیخته اجاره بها و قیمت زمین و مسکن رو گرفت نمیخوان چون خودشون ۱۰ تا خانه دارن چرا برای خانه های خالی خودشون که برای سرمایه گذاری خریدن ماایات ببندن به نظر من مقوله مسکن نباید دست ایرانی جماعت باشه ببخشید اینو میگم چون همه سواستفاده چی هستیم بهتره برون سپاری بشه به کشورهایی که تجربه موفقی داشتن تا مشکل حل بشه ایرانی فقط فکر سود خودشه نه فکر سازنده و نه فکر مستاجر و نه فکر صاحبخونه