| کد خبر: 257640 |

تکمیل پل بزرگ و باند دوم محور شازند - آستانه

برای ارتقاء ایمنی بمنظور کاهش تصادفات جاده ای در محور پر تردد «شازند - آستانه»، اقدامات ایمنی شامل نصب حفاظ میانی بتنی، روشنایی طولی، نصب انواع تابلوها و علائم ایمنی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در سرتاسر این مسیر به طول پنج کیلومتر اجرا شد.

تین نیوز

برای ارتقاء ایمنی بمنظور کاهش تصادفات جاده ای در محور پرتردد شازند - آستانه، اقدامات ایمنی شامل نصب حفاظ میانی بتنی، روشنایی طولی، نصب انواع تابلوها و علائم ایمنی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در سرتاسر این مسیر به طول پنج کیلومتر اجرا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی،  مهرداد جهانی  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در خصوص اجرای طرح ویژه ارتقاء ایمنی در محور  شازند - آستانه  گفت: محور شازند تا آستانه به طول پنج کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۵۱ میلیارد ریال بطور کامل ایمن سازی شده و بزودی مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برای ارتقاء ایمنی در محور شازند به آستانه، پنج کیلومتر حفاظ میانی بتنی (نیوجرسی) با اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال جایگزین حفاظ میانی فلزی (گاردریل) شد تا ایمنی لازم در بین دو مسیر رفت و برگشت تأمین شود.

اجرای پنج کیلومتر روشنایی طولی با هزینه کرد ۹۰ میلیارد ریال و نصب انواع تابلوها و علائم ایمنی به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان از دیگر اقداماتی است که به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی برای ارتقاء ایمنی در محور شازند به آستانه اجرا شده است.

جهانی در ادامه بیان کرد: خط کشی این مسیر نیز بصورت سه خطه در باند رفت و برگشت بطول ۳۰ کیلومتر خط با ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار بزودی اجرا خواهد شدپ تا این پروژه ویژه ایمنی بطور کامل به بهره برداری برسد.

تکمیل پل بزرگ و باند دوم محور شازند - آستانه با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از اتمام عملیات تکمیلی و ساخت یک دستگاه پل بزرگ در محور شازند - آستانه خبر داد و افزود: با همتی مضاعف، روحیه ای جهادی، تلاش های بی وقفه و هم افزایی و وفاق مهندسین، طراحان، راهداران و پیمانکاران یکی از بزرگترین طرح های عمرانی نیمه تمام شهرستان شازند تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی گفت: برای تکمیل این طرح ضمن ساخت دستکهای پل، چهار دستگاه پل آبرو و ۴۰۰ متر کانال هدایت آب نیز ساخته شده است.

اجرای آسفالت روی عرشه پل، تعریض جاده و اجرای باند دوم در مسیر برگشت به طول یک کیلومتر از دیگر اقداماتی است که به گفته جهانی در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات راهداری صورت گرفته در محور شازند - آستانه نمونه ای کامل از مجموعه اقدامات راهداری شامل نگهداری و توسعه ابنیه فنی راه ها، نگهداری و توسعه ایمنی راه ها، نگهداری راه ها و بهره گیری از پتانسیل نیروی انسانی و ماشین آلات سازمانی است که در این محدوده پنج کیلومتری با صرف هزینه ای به مبلغ ۳۵۱ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: اگر همسو با اقدامات انجام شده، کاربران جاده ای و رانندگان وسائط نقلیه عبوری نیز نکات ایمنی، مقررات راهنمایی و رانندگی، حداکثر سرعت مجاز و... را رعایت کنند از شازند تا آستانه هرگز نباید حادثه رانندگی اتفاق بیفتد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.