| کد خبر: 7380 |

پروژه مترو قم تنها با منابع مالی شهرداری اجرایی نیست

تین نیوز | شهردار قم با اشاره به اینکه پروژه مترو تنها با منابع مالی شهرداری قابل اجرائی نیست گفت: اگر دولت برای اجرائی شدن این پروژه به قم کمک نکند این پروژه با بودجه شهرداری قابل اجرائی نیست.

محمد دلبری صبح امروز در شصت و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد اظهار کرد:لایجه کمیسیون امور زیربنایی سال گذشته به کمیسیون ارسال شده بود که در آن به پیمانکار کمک های غیر نقدی کردیم و  این در حالی است که باید برای اجرائی شدن پروژه ها به پیمانکاری که این طرح را قبول می کند اعتماد کرد.
 
شهردار قم تصریح کرد:این پیمانکار در حال حاضر از شهرداری بدهکار است و باید هر چه سریعتر این بدهی را پرداخت کرد زیرا با دیر کرد پرداخت بدهی پیمانکار این دیر کرد را محاسبه می کند و شهرداری در این میان ضرر می‌کند.
 
وی با اشاره به فعالیت tbm در قم عنوان کرد: در حال حاضر دستگاه tbm در حال کار است و مرز 500 متر حفاری را انجام داده اما سعی ما بر فعالیت سه شیفیت این دستگاه بوده است که هنوز موفق به این امر نشده ایم که امیدواریم با کمک به اجرائی شدن این پروژه هر چه سریعتر این پروژه اجرائی شود.
 
دلبری با اشاره به فایناس پروژه مترو گفت: نخست با یک شرکت چینی وارد مذاکره شدیم که پس از مدتی این شرکت چینی انصراف داد و ما با شرکت دیگری وارد مذاکره شدیم.
 
شهردار قم با اشاره به اینکه پروژه مترو تنها با منابع مالی شهرداری قابل اجرائی نیست عنوان کرد: اگر دولت برای اجرائی شدن این پروژه به قم کمک نکند این پروژه با بودجه شهرداری قابل اجرائی نیست البته شاید شهرداری با بودجه شهر بتواند پروژه منوریل را راه اندازی کند اما باید دولت برای اجرائی شدن پروژه مترو وارد شود و ما را کمک مالی کند.
 
شهردار قم درباره تئاتری در شهر قم که درخواست کمک کرده گفت: اعضای این تئاتر سعی در نمایش قسمتی از زندگی حضرت فاطمه (س) داشتند که پس از اجرائی تئاتر که به صورت رایگان بود شهرداری باید برای کمک به این تئاتر در سال فرهنگ کمک کرد.
 
دلبری بیان کرد: اعضای این تئاتر هیچگونه چشم داشت مالی نداشتند و در ایام نوروز در منزل یکی از خیران قمی تمرین می کردند و با شوق سعی در هر چه بهتر برگزار شدن این تئاتر داشتند.
 
وی با اشاره به اینکه شهرداری از روز نخست سعی در کمک به این تئاتر داشته است عنوان کرد: پرداخت این گونه هزینه ها که مختص اهل بیت (ع)است برای شهرداری هیچ گونه ضرر و زیانی ندارد و بهتر است اعضای شورای شهر کمک به این تئاتر را تصویب کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.