| کد خبر ۳۱۰۷۰۳
کپی شد

برنامه‌ ریزی دولت وفاق و پایان طلسم توقف طرح‌ های نیمه‌ تمام بهشهر

طرح های عمرانی نیمه تمام در بهشهر یکی از شرقی ترین شهرستان مازندران که سال ها بلاتکلیف مانده بود با بخت گشایی و برنامه ریزی دولت چهاردهم مشکلات آنها واکاوی و بخشی از آنها اکنون به بهره برداری رسیده است.

تین نیوز |

 طرح های عمرانی نیمه تمام در بهشهر یکی از شرقی ترین شهرستان مازندران که سال ها بلاتکلیف مانده بود با بخت گشایی و برنامه ریزی دولت چهاردهم مشکلات آنها واکاوی و بخشی از آنها اکنون به بهره برداری رسیده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،  ۲ هزار و ۷۰۰ طرح نیمه تمام در شهرهای مختلف مازندران آماری است که در ابتدای روی کار آمدن دولت چهاردهم از آن سخن به میان آمد و همسو با سیاست های کلان و راهبردی دولت اتمام هر یک از این طرح ها در اولویت فعالیت مسوولان ارشد استان و شهرستان ها قرار گرفت.

این طرح ها که در همه شهرهای مازندران موجود است در بخش های مختلف، زیرساختی، خدماتی درمانی و پسماند را شامل می شود. مدیران ارشد استان در دولت چهاردهم در بدو ورود خود در عرصه مدیریتی گره گشایی از مشکلات پیش روی این طرح ها را از جمله برنامه های راهبردی خود برشمردند.

در راستای تاکیدات دولت چهاردهم استاندار مازندران نیز اولویت کاری خود و فرمانداران شهرستان ها را تکمیل طرح های نیمه تمام با درصد پیشرفت فیزیکی بیشتر در اولویت قرار گرفت تا بتواند با رای زنی های ملی زمینه جذب اعتبار برای تکمیل و افتتاح آنها را فراهم کند.

بهشهر از جمله شهرستان های مازندران که سالها قفل رکود بر درب برخی طرح هایش زده شد و سالها چشم انتظاری بهشهری ها برای بهره برداری از آنها می رفت به امیدی غیر قابل اجرا مبدل شود.

کارخانه کمپوست از جمله این طرح ها است که با وجود داشتن ظرفیت ها و زیرساخت های لازم برای افزایش میزان کمپوست تنها با ۷۰ تُن کمپوست زباله فعالیت می کرد و یا بزرگترین پُل زیرقوسی شمال کشور که با صرف هزینه های میلیاردی در دولت چهاردهم به سمت بهره برداری پیش می رود.

فرماندار شهرستان بهشهر گفت: در دولت چهاردهم ادامه و اتمام بزرگترین پُل زیرقوسی شمال کشور با صرف هزینه ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

 

محمد حامدی رستمی افزود: همچنین برای خرید و تامین قطعات مورد نیاز این پُل در یکسال اخیر و در زمان فعالیت دولت چهاردهم ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار تزریق شده است.

فرآیند نصب پل بزرگ زیر قوسی سد گلورد در استان مازندران که توسط متخصصان ماشین سازی اراک طراحی و ساخته شده، به مراحل پایانی رسید و تکمیل عرشه ۲۸۱ متری این پل انجام با نصب آخرین قطعه انجام شد.

پل گلورد، پس از پل «کارون چهار»، به عنوان دومین پل بزرگ فلزی زیرقوسی کشور شناخته می شود و با طول ۳۰۰ متر و عرض ۱۲ متر، نه تنها به عنوان طویل ترین پل شمار کشور محسوب می شود، بلکه در زمره پنج پل طویل و مرتفع کشور نیز قرار دارد. این پل با هدف تسهیل دسترسی روستاهای بالادست سد گلورد طراحی شده و با بهره برداری از آن، آبگیری کامل این سد آغاز خواهد شد.

یکی از ویژگی های بارز این پروژه، انجام تمامی مراحل از طراحی تا ساخت و اجرا توسط متخصصان و مهندسان مجرب داخلی بوده که این امر نشان دهنده توانمندی و دانش فنی بالای متخصصان بومی در عرصه ساخت و سازهای عمرانی و زیرساختی کشور است.

با تکمیل این پل، انتظار می رود که علاوه بر تسهیل دسترسی ساکنان روستاهای اطراف، زمینه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و گردشگری منطقه نیز فراهم شود.

سد بزرگ گلورد از نوع سنگریزه ای با رویه بتنی در ۴۲ کیلومتری جنوب شرق شهر نکا در استان مازندران و بر روی رودخانه نکارود قرار دارد. رودخانه نکارود از شاهکوه البرز در گرگان سرچشمه می گیرد و مساحت حوضه آبریز آن حدود ۱۹۲۲ کیلومتر مربع است.

وی از کارخانه ۲۵۰ تنی کمپوست به عنوان طرحی نام برد که سالها در وضعیت رکود و کم کاری فعالیت قرار داشت و ادامه داد: این کارخانه برغم ظرفیت بالایی که دارد سالها با ۷۰ تن ظرفیت مشغول به فعالیت بود.

فرماندار بهشهر ادامه داد: با توجه ویژه دولت چهاردهم و تزریق بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار عملیات اتمام و بهره برداری طرح در دست اقدام است و همچنین با احداث سوله چهار هزار متر مربعی تلاش بر این است تا از فضای پیرامونی کارخانه برای تولید محصولات وابسته کود گرانول استفاده شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.