| کد خبر: 269540 |

خطر تعطیلی بنادر شمال با کاهش تراز آب دریا وجود دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به تداوم پس روی و کاهش تراز آب دریای خزر گفت: تعطیلی بنادر شمال را تهدید می کند.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به تداوم پس روی و کاهش تراز آب دریای خزر گفت: تعطیلی بنادر شمال را تهدید می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سعید کیاکجوری عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه اداره کل مسؤولیتی در زمینه طرح‌های گردشگری ندارد، گفت: صدور مجوز مارینای ساحلی با سازمان بنادر و نیست و گردشگری باید در این زمینه برنامه ریزی کند.

وی درباره قرارداد تولید تجهیزات پزشکی با یک شرکت خصوصی گفت: قرارداد رسمی وجود دارد و صادر نشدن مجوز از سوی وزارت بهداشت از جمله دلایل تأخیر در اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه ۹۲ مکان برای ایجاد طرح‌ها مطالعه شده بود، گفت: ما متولی صدور این مجوزها نبودیم و در این زمینه اطلاعی نداریم.

کیاکجوری با اظهار اینکه راه دسترسی مشکل اعتباری ندارد، پیشرفت آن را ۸۳ درصد ذکر کرد و گفت: طبق وعده پیمانکار این پروژه تا هفته دولت بهره برداری می‌شود.

کیاکجوری با بیان اینکه منطقه آزاد دارای سه لکه است، به تصویب و ابلاغ آن اشاره کرد و گفت: این پروژه در مرحله اجرای کارهای مقدماتی قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران درباره فرایند توسعه بندر نوشهر گفت: ۲۰۰ هکتار در منطقه شهر پشت نوشهر برای توسعه سطح درنظر گرفته شد و باید مصوبه مورد نظر را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه تداوم کاهش آب دریای خزر در آینده مشکلات و پیامدهایی را ایجاد خواهد کرد، گفت: در صورت ادامه این روند، مشکلاتی را برای همه بنادر حاشیه ایجاد می‌کند و تعطیلی آن را تهدید می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: در حال برنامه ریزی هستم تا با همکاری بخش خصوصی و شریک تجاری نسبت به ایجاد اسکله و ترمینال مسافری در بندر نوشهر اقدام کنیم.

وی گفت: سهم بنادر مازندران از تجارت دریایی در بنادر ایرانی دریایی خزر از ۱۳ درصد سال قبل به ۱۸ درصد در سال جاری رسیده است.

کیاکجوری از بندر نوشهر به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی غرب مازندران یاد کرد و درباره لایروب بندر نوشهر گفت: طبق توافق قرار است ساخت این لایروب تا یکسال آینده تکمیل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.