| کد خبر: 259511 |

ساخت «راه دسترسی مستقیم» نیاز روز بندر نوشهر

ساخت راه دسترسی مستقیم به بندر نوشهر با هدف توسعه روزافزون اقتصادی و افزایش تبادلات تجاری به باور کارشناسان و سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیاز روز منطقه به شمار می‌رود.

تین نیوز

ساخت راه دسترسی مستقیم به بندر نوشهر با هدف توسعه روزافزون اقتصادی و افزایش تبادلات تجاری به باور کارشناسان و سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیاز روز منطقه به شمار می‌رود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این طرح در سال ۱۳۸۵ در سه مرحله به طول حدود ۲ کیلومتر مسیر رفت و برگشت با هدف برقراری ارتباط میان بندرخشکی واقع درحاشیه کمربندی با بندرنوشهر، شتاب بخشی در فرآیند تخلیه و بارگیری کالا، رفع معضل ترافیک شهری، ساماندهی تریلرهای حامل بار در بندر خشک ، رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال مصوب شد که متاسفانه به علت مسائل زیست محیطی و کمبود اعتبارعملیاتی نشد.

در یکم آذر ماه سال ۱۴۰۰ هم پس از سال ها کش و قوس های اداری سرانجام موضوع عملیاتی شدن این طرح با تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان مطرح و رسانه ای شد و در آن نشست معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی وقت وعده داد این طرح باید مدت سه سال به سرانجام برسد که چنین نشد.

درحالی که ساخت این راه یکی از شاخص ترین طرح های عمرانی منطقه ویژه اقتصادی نوشهر است که با بهره برداری از آن افزون بر برقراری پیوند میان بندرخشک واقع درحاشیه کمربندی با بندرنوشهر، بلکه شاهد شتاب بخشی در فرآیند تخلیه و بارگیری کالا و رفع معضل ترافیک شهری با ساماندهی تریلرهای حامل بار در بندر خشک و به تبع آن رونق اقتصادی منطقه و اشتغالزایی محقق خواهد شد.

پس از یکسال از شکل گیری دولت سیزدهم، از آنجایی که یکی از محوری ترین راهبرد آن، سامان دادن به طرح های نیمه تمام تاریخی که از دولت های گذشته به عنوان میراثی ماندگار در اختیار گرفته بود، شتاب بخشی و تقویت تجهیزات و امکانات در دستور کار قرار گرفت و تا آنکه در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه ساخت این راه دسترسی اختصاص داده شد.

برابر آمار منابع رسمی، تاکنون برای اجرای این طرح نزدیک ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که همچنان به سرانجام نرسیده است و برابر شنیده ها در مسیر اجرای این طرح تعدادی از پلاک های متعلق به اشخاص وجود دارد که بنا به گفته مسوولان دست اندرکار باید با هم افزایی و همراهی متولیان مرتبط در قالب نشستی در استان این مشکل حل و فصل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علیرضا 3 0

    متأسفانه شل شدن کار و حتی عدم پیشرفت ، خود معضلی برای مردم شهرستان نوشهر شده.در حالی که در حدود همین مدت بندر امیرآباد راه‌اندازی شد و یک جاده در بندر نوشهر خیر. این است استثنا شدن شرق و غرب استان.