| کد خبر: 253011 |

مدیرکل بنادر مازندران خبر داد؛

رشد ۲۶ درصدی صادرات کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: تنوع کالاهای صادراتی در بندر نوشهر افزایش قابل توجهی داشته به طوری که تعداد کالاهای صادراتی در یازده ماهه سال گذشته از ۶ فقره به ۱۷ فقره در سال جاری رسیده است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به رشد ۲۶ درصدی صادرات کالا از بندر نوشهر در ۱۱ ماهه امسال، گفت: تنوع کالاهای صادراتی در بندر نوشهر در این مدت نیز افزایش قابل توجهی داشته به طوری که تعداد کالاهای صادراتی در یازده ماهه سال گذشته از ۶ فقره به ۱۷ فقره در سال جاری رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید کیا کجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با تشریح عملکرد یازده ماهه بندر نوشهر در بخش تخلیه و بارگیری انواع کالا گفت: کالاهایی همچون سنگ نمک، بنتونیت، کلرید سدیم، کاشی و سرامیک، کربنات سدیم، پلی استایرن و... از جمله این کالاهای صادراتی بودند.

وی افزود: در بخش ترانزیت فرآورده های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر نیز شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی، طی یازده ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

کیا کجوری درباره ترانزیت تجاری کالاها از بندر نوشهر نیز گفت: عملکرد بندر نوشهر در بخش ترانزیت تجاری کالاهایی همچون کامیون کاماز، چوب و تخته از رشد ۶۸۰ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران عنوان کرد: واردات نفتی در یازده ماهه امسال به میزان ۹هزار ۵۱۱ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران وی ادامه داد: در سایر رویه های گمرکی نیز از ۴۰ تن تخلیه و بارگیری در یازده ماهه سال ۱۴۰۰ به ۹۸۵ تن در یازده ماهه امسال رسید که حاکی از رشد ۲ هزار ۳۶۳ درصدی در این حوزه است.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.