| کد خبر: 251213 |

کمبود ناوگان حمل و نقل عامل تاخیر در رسیدن بنزین به جایگاه های سوخت مازندران است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با اظهار این که با وجود افزایش مصرف انواع سوخت به خصوص بنزین طی سه روز گذشته ،اصلا کمبود سوخت نداریم ،گفت: تنها دلیل اختلال و وجود صف در پمپ بنزین ها ، کمبود ناوگان حمل و نقل و تاخیر در ارسال سوخت به جایگاه ها است.

تین نیوز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با اظهار این که با وجود افزایش مصرف انواع سوخت به خصوص بنزین طی سه روز گذشته ،اصلا کمبود سوخت نداریم ،گفت: تنها دلیل اختلال و وجود صف در پمپ بنزین ها ، کمبود ناوگان حمل و نقل و تاخیر در ارسال سوخت به جایگاه ها است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سبحان رجب پور اظهار داشت: با تعطیل شدن تمامی جایگاه های سی ان جی مازندران ، میزان مصرف روزانه بنزین تا ۸۰۰ هزار لیتر افزایش یافت، علاوه بر آن تامین سوخت دوم بسیاری از واحد های تولیدی و صنعتی ناشی از کمبود گاز به وظایف ناوگان حمل و نقل سوخت استان اضافه شده است.

وی با بیان این که طی سه روز گذشته سوخت اصلی عمده واحد های تولیدی و صنعتی استان فسیلی شده است و گاز این واحد ها قطع است، بیان کرد: این امر سبب شد تا به شدت با کمبود ناوگان حمل ونقل سوختی مواجه شویم ، از طرفی به دلیل تعطیلات بسیاری از شهرهای بزرگ از جمله تهران ، شاهد حضور بیش از اندازه مسافر در استان هستیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری وجود ترافیک بین شهری را عامل دیگر تاخیر در رسیدن سوخت به جایگاه ها عنوان کرد و گفت: این که در شرایط ویژه و خارج از وضعیت عادی چنین مشکلی بوجود بیاید امری طبیعی است و مردم باید بیشتر حوصله کنند.

رجب پور تاکید کرد: کمبود و یا نبود سوخت اصلا درست نیست ، چراکه به اندازه کافی و برای طولانی مدت نیز ذخیره سوخت در استان وجود دارد.

وی فاصله زیاد بعضی از جایگاه ها با مراکز پخش فرآورده های نفتی و ترافیک جاده ای را عامل اختلال در زنجیره توزیع دانست و گفت: خوراک تمامی جایگاه ها تامین شده وجود دارد و دلیل این شرایط فقط تاخیر در ارسال است.

وی در عین حال از مردم خواست به علت افزایش مصرف سوخت در استان از تردد با ماشین های تک سرنشین خودداری و حدالامکان از ناوگان های عمومی برای حمل و نقل استفاده کنند.

به گزارش تین نیوز، طبق دستوررالعمل استانداری مازندران به دلیل برودت هوا به منظور تداوم جریان گاز مشترکان خانگی ، از سه روز گذشته علاوه بر این که گاز تمامی سی ان جی های استان قطع شده است، بسیاری از واحد های تولیدی و صنعتی از جمله نیروگاه ها ، صنایع چوب و کاغذ، مرغداری ها ،گل خانه های بزرگ و سالن های ورزشی و پذیرایی نیز به سمت سوخت دوم رفتند که همه این واحد ها باید از سوی ناوگان حمل و نقل جاده ای سوخت دریافت کنند.

تعطیلی چهار روزه یعنی از پنجشنبه هفته گذشته تا امروز یکشنبه نیز سبب شد تا بسیاری از هموطنان به خصوص شهروندان تهرانی به مازندران سفر کنند. طبق آمار رسمی پایان هر هفته حدود ۲ میلیون مسافر به جمعیت استان اضافه می شوند ، مصداق بارز این موضوع نیز مشاهده ترافیک سنگین خودرویی در محورهای مواصلاتی هراز ، کندوان وسوادکوه است.

استان مازندران دارای ۲۱۳ جایگاه سوخت است که ۱۲۶ مورد آن مربوط به سوخت بنزین بوده و باقی جایگاه های گاز طبیعی است. این استان همچنین دارای ۲ شرکت پخش فراورده های نفتی یکی با نام منطقه ساری و دیگر با نام منطقه نوشهر و چالوس است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.