| کد خبر: 247868 |

در ۶ ماهه نخست سال جاری:

رشد ۸۵ درصدی صدور اسناد دریانوردی در بندر نوشهر

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از افزایش ۸۵ درصدی صدور شناسنامه دریانوردی، گواهینامه های شایستگی، کارت های مهارت و جانبی بندر نوشهر در ۶ ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

تین نیوز

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از افزایش ۸۵ درصدی صدور شناسنامه دریانوردی ، گواهینامه های شایستگی، کارت های مهارت و جانبی بندر نوشهر در ۶ ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 براساس الزام کنوانسیون سازمان جهانی کار تمامی دریانوردان برای فعالیت حرفه ای، ملزم به داشتن شناسنامه دریانوردی است و دریانوردان پس از کسب تجربه و مهارت های عملی و تخصصی مجوز فعالیت در آب های کشور و منطقه را دریافت می کنند از سوی دیگر با توجه به سهم ۹۰ درصدی حمل و نقلی دریایی کشور در توسعه تجارت جهانی، اهمیت و ضرورت توسعه و تجارت این صنعت به صورت جدی صنعت حمل و نقل دریایی مورد توجه ویژه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران منطقه ویژه اقتصادی نوشهر، ابوطالب گرایلو افزود : با توجه به نگاه دولت سیزدهم در بکارگیری از ظرفیت های دریایی خزر  و بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدای امسال با برنامه ریزی هدفمند زمان انتظار صدور اسناد دریانوردی نسبت به سال گذشته به صفر رسید.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از یکهزار ۸۵۶ سند دریانوردی شامل شناسنامه دریانوردی، گواهینامه شایستگی ، مهارت و جانبی صادر شده است که نسبت به زمان مشابه در سال قبل ۸۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزش دریانوردی در شش ماهه نخست امسال گفت: در این مدت در مراکز آموزش دریانوردی تحت نظارت اداره کل در سطح استان، ۷۱ مرحله بازدید به عمل آمده که نسبت به مدت مشابه  قبلی رشد ۱۱ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید:

تدوین و بازنگری آیین نامه جدید کارگزاران دریایی و بندری

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران خاطرنشان کرد: در شش ماهه سال جاری تعداد ۲۸۰ نفر آزمون سفرهای نزدیک به ساحل و سفرهای نامحدود برگزار شد.

محدوده ساحلی حدفاصل رامسر تا فرح آباد ساری به طول حدود ۳۰۰ کیلومتر زیر پوشش اداره کل بنادر و دریا نوردی مازندران منطقه ویژه اقتصادی نوشهر قرار دارد و بقیه محدوده ساحلی زیرپوشش اداره کل بنادر و دریانوردی منطقه امیرآباد است .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.