| کد خبر: 243550 |

یک طرفه شدن جاده کندوان به سمت مازندران در تعطیلات نیمه خرداد

همزمان با آغاز سفرهای تعطیلات پیش رو جاده کندوان به سمت مازندران یک‌طرفه و تدابیر ترافیکی برای دیگر جاده‌های منتهی به پایتخت هم اعمال می‌شود .

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران از اتخاذ تدابیر ویژه ترافیکی برای تعطیلات نیمه خرداد ماه در جاده‌های اصلی استان خبر داد و گفت که همزمان با آغاز سفرهای تعطیلات پیش رو جاده کندوان به سمت مازندران یک‌طرفه و تدابیر ترافیکی برای دیگر جاده‌های منتهی به پایتخت هم اعمال می‌شود .

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رضا علیخانی امروز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک مازندران در ساری با اشاره به مشکلاتی که ممکن است تداخل سفر زایران مازندرانی به مرقد امام خمینی (ره) در تهران و سفرهای خروجی از تهران به مازندران ایجاد کند ، که طبق این برنامه ریزی تردد زایران مازندرانی مرقد امام (ره) از جاده کندوان ممنوع است و مسیر دیگری برایشان در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد : زایرانی که از غرب مازندران از جمله رامسر ، عباس آباد و تنکابن قرار است به مرقد امام (ره) مشرف شوند و یا دیگر مسافران خروجی از این منطقه به سمت تهران و غرب کشور باید از مسیر گیلان به سمت تهران بروند.

علیخانی با اظهار این که خروجی مازندران به سمت پایتخت و غرب کشور از جاده هراز و سوادکوه محدودیتی ندارد و تابع تدابیر ترافیکی پلیس راه است ، گفت : بر اساس نوع تردد و حجم ترافیک در هنگام بازگشت زایران مرقد امام (ره) از تهران و مسافران مازندران به تهران  ر روز ۱۵ خرداد ممکن است پلیس راه اقدام به یک طرفه کردن جاده هراز و سوادکوه کند که مرابت بعدا اعلام می شود.

وی افزود که در طول تعطیلات نیمه خرداد ۶ تیم گشت فعال پلیس برای هدایت سفر ، کنترل حرکات ، مدیریت مسیر و کاهش ترافیک و گره های آن در جاده های مازندران مستقر می شوند تا نظم ترافیکی برقرار می کنند .

معاون استاندار مازندران همچنین از انتخاب مکان هایی در مسیر جاده های استان برای استقرار و استراحت زایران مرقد امام (ره) خبر داد و گفت : اطلاع رسانی در خصوص این تمهیدات تعطیلات نیمه خرداد ماه می تواند در مدیریت زمان سفر افراد تاثیر گذار باشد .

طبق اعلام مسوولان مازندرانی قرار است سه هزار و ۵۰۰ نفر به صورت سازماندهی شده از مازندران برای شرکت در آیین های سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی به تهران سفر کنند. علاوه بر این بخشی از شهروندان مازندرانی نیز با برنامه ریزی و وسایل نقلیه شخصی راهی تهران می شوند تا در این مراسم شرکت نمایند.

همچنین پیش بینی می شود به خاطر چهار روزه شدن تعطیلات نیمه خرداد ۱۵ تا ۲۰ میلیون مسافر از اقصی نقاط کشور به مازندران سفر کنند که بیشتر آنها از مسیر جاده های کندوان ، هراز و سوادکوه وارد این استان می شوند.

نشست شورای ترافیک مازندران امروز با هدف برنامه ریزی برای جلوگیری از تداخل این دو سفر ، پیشگیری از ایجاد گره ترافیکی ، کاهش بار ترافیکی و سهولت سفر برای مسافران و زایران مرقد امام (ره) برگزار شد.

این نخستین باری است که شورای ترافیک مازندران وارد عرصه برنامه ریزی برای مدیریت ترافیک جاده های استان در تعطیلات می شود.

استاندار دولت سیزدهم در مازندران که از آبان ماه سال گذشته سکان استانداری را در دست گرفت از وضعیت ترافیکی جاده های استان و معطل ماندن مسافران به مدت بیش از ۱۰ ساعت در مسیر رسیدن به این استان انتقاد کرده و خواستار حل این معضل با توجه به گردشگرپذیر بودن مازندران در تمامی فصول شده بود.

سیدمحمود حسینی پور معاون هماهنگی امور عمرانی خود را مامور کرد تا با پیگیری های مستمر و برنامه ریزی برای بهینه سازی زیرساخت های جاده ای مازندران ، این معضل را برای همیشه حل کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.