| کد خبر: 200399 |

◄ 372 کیلومتر از راه‌های مازندران برف‌روبی شد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران تجهیز راهدارخانه‌ها به وسایل و امکانات مورد نیاز و استفاده حداقلی از نمک برای جلوگیری از آسیب رساندن به ابنیه فنی راه را ضروری دانست.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از آمادگی راهداران این اداره کل برای عملیات راهداری زمستانی در سال جاری خبر داد و گفت: 422 کیلومتر از راه‌های استان در 30 مرحله در پنج شبانه روز گذشته با حضور33 اکیپ راهداری با امکانات و تجیهزات موجود در سطح محورهای کوهستانی و برفگیر استان برفروبی و نمک پاشی شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، عباسعلی نجفی به ضرورت برقراری تردد در تمامی ایام سال اشاره و عنوان کرد: حفظ ارتباطات و تداوم جریان پیوسته شبکه حمل و نقل و به‌خصوص شبکه حمل و نقل جاده‌ای در تمامی ایام سال از اهمیت ویژه ‌برخوردار است که کوچکترین عامل بازدارنده این جریان پیوسته، صدمات جبران ناپذیری را مستقیم و غیر مستقیم وارد خواهد ساخت.

وی در مورد محورهای برف‌روبی شده اظهار کرد: در محور هراز 25 کیلومتر، در محور کندوان محدوده هزارچم- تونل کندوان 27 کیلومتر، محور سوادکوه محدوده سرخ آباد-گدوگ 50کیلومتر در 2 لاین رفت و برگشت، محور خطیر کوه به‌طول 15 کیلومتر، محور آزاد مهر –آلاشت به‌طول 25 کیلومتر، محور کیاسر –دوراهی فولاد محله به‌طول 25 کیلومتر، محور دودانگه به‌طول 25 کیلومتر، محور گلوگاه –نیالا به‌طول 40 کیلومتر، محور دوهزار و سه هزار به‌طول 25 کیلومتر و جنت رودبار 35 کیلومتر، عباس آباد –کلاردشت –مرزبان 50 کیلومتر و محور دوآب کجور به‌طول 30 کیلومتر برفروبی در 30 مرحله انجام شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران افزود: برنامه‌ریزی‌های شبکه راهداری استان به ویژه برنامه‌ریزی برای حفظ ایمنی و جریان پیوسته ترافیک در زمستان از اهمیت و حساسیت برخوردار است.

 نجفی اظهار کرد: در طول 10 هزار و 400 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی مازندران 22 راهدارخانه فعالیت کرده که 350 نفر از راهداران سخت کوش در قالب 33 اکیپ راهداری زمستانی و با 250 دستگاه ماشین‌آلات راهداری (بلدوزر، گریدر، لودر، کامیون، نمک پاش، دستگاه برف خور و دستگاه آب نمک پاش و سواری کمک‌دار ویژه گشت راهداری )  در 3700 کیلومتر از راه‌های برفگیر و کوهستانی استان و 13  گردنه به‌طول  700 کیلومتر گردنه برف‌گیر به انجام فعالیت‌های راهداری زمستانی مشغول خواهند شد. 

وی از خرید و حمل و ذخیره سازی 9500 تن نمک آسیابی 10 هزار تن شن و ماسه (تاکنون) در انبارنمک راهدارخانه‌های محورکندوان، هراز، سوادکوه، کیاسر، بلده، نوشهر به‌منظور استفاده جهت انجام عملیات راهداری زمستانی و ایمن‌سازی محورها و برقراری ترافیک روان درمناطق کوهستانی استان خبر داد. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران تجهیز راهدارخانه‌ها به وسایل و امکانات مورد نیاز و استفاده حداقلی از نمک برای جلوگیری از آسیب رساندن به ابنیه فنی راه را ضروری دانست و افزود: امید است در سایه حضور فعال و پر رنگ و چشمگیر راهداران در محورهای برفگیر استان به همراه اقدامات ایمنی اداره کل و فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان، امسال شاهد کاهش تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن در سطح راه‌های استان باشیم.

          

                                     

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.