| کد خبر: 141216 |

پروژه زیرگذر پل گردن ساری افتتاح شد

همزمان با میلاد حضرت امام رضا(ع) و با حضور مهدی عبوری شهردار ساری، یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، اعضا شورای اسلامی شهر ساری و مسئولان استانی و شهرستانی زیرگذرهای منطقه پل گردن افتتاح شد.

تین نیوز

همزمان با میلاد حضرت امام رضا(ع) و با حضور مهدی عبوری شهردار ساری، یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، اعضا شورای اسلامی شهر ساری و مسئولان استانی و شهرستانی زیرگذرهای منطقه پل گردن افتتاح شد.

 آیین افتتاح زیرگذرهای پل گردن، همزمان با ایام دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) و با حضور مهدی عبوری شهردار ساری، علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، اعضا شورای اسلامی شهر ساری و برخی مدیران شهری و استانی و نیز با مشارکت و همراهی جمع کثیری از شهروندان ساروی، برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای مرتضی عرب، مجری سیمای مازندران و قرائت کلام الله مجید توسط دکتر سید مهدی احمدی آغاز شد، یوسف نژاد، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، گران پاشا، مدیرکل راه آهن ناحیه شمال و شمشیربند، رییس شورای اسلامی شهر ساری با ایراد سخنرانی، ضمن تبریک ایام دهه کرامت و میلاد بابرکت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از همت و تلاش شبانه روزی شهردار ساری و مجموعه مدیریت شهری در راستای توسعه و آبادانی شهر، تشکر نمودند.

- برای اولین بار ،نصب باکس۶/۲۰متری توسط شهرداری ساری در پروژه زیرگذر پل گردن

یوسف گران پاشا، مدیر کل راه آهن شمال کشور با اشاره به مسیر 400 کیلومتری خط آهن در ناحیه شمال(از گرمسار تا گرگان) اظهار داشت: 60درصد خط آهن شمال کشور از داخل شهرها و سکونتگاه ها عبور می کند که از این میزان شهرهای ساری و قائمشهر بیشترین میزان طولی این خطوط را دارا هستند. به گفته وی، شهر ساری 10 کیلومتر از خط آهن را به خود اختصاص داده که این میزان در مقایسه با شهرهای دیگر تفاوت معناداری دارد.

وی با عنوان این مطلب که امروزه یکی از مولفه های توسعه پایدار, عبور و مرور آسان و گذرهای استاندارد در اطراف ریل های راه آهن در شهرهاست افزود: از مجموع 50 گذر که در مسیر راه آهن ناحیه شمال وجود دارد، حدود 15 گذر شامل: 7 دستگاه زیرگذر, 3 دستگاه روگذر و 5 گذر هم سطح، سهم شهر ساری است که این آمار نشان از همت بالای تیم مدیریت شهری ساری درجهت روان سازی ترافیک و ارتقاء امنیت جانی شهروندان دارد.

- ساخت باکس ۶/۲۰ متری برای اولین بار در راه آهن جمهوری اسلامی توسط شهرداری ساری/ پیشترساخت این باکس ها در تهران انجام می شد


گران پاشا با تشکر از مهدی عبوری، شهردار ساری و سید حمید هاشمی، شهردار منطقه3 در خصوص ایجاد فضای سبز در حریم راه آهن بیان داشت: از 17 متر حریم قانونی راه آهن، 8 متر از آن را به شهرداری ساری واگذار شده که با برنامه ریزی مناسب این ارگان، فضای سبز مناسبی احداث شده و نگهداری می شود.

مدیرکل راه آهن ناحیه شمال وجود 9 دستگاه زیرگذر عابر پیاده و یک گذرگاه هم سطح که جدیداً پیش بینی شده را از پروژههای اجرا شده جهت رفاه حال شهروندان دانست و افزود: زیرگذرهای پل گردن که امروز شاهد افتتاح آن هستیم با دهانه ۶/۵ متری ساخته شده و در روند علمیات آن که هم ساخت و هم اجرای آن بعهده سازمان عمران شهرداری ساری بوده است، نهایتاً 24 ساعت انسداد خطوط داشتیم که این موفقیت بزرگ، ثمره همگرایی و تلاش شهرداری ساری، سازمان عمران و اداره کل راه آهن شمال است.

گران پاشا در ادامه ظهار داشت: علیرغم این که کار زیرسازی در این پروژه توسط شهرداری ساری انجام شده است، هزینه تغییر واریانت، برای اداره کل راه آهن شمال حدود ۵/۲ میلیارد تومان بوده است.


- شهرداری ساری به الگوی مدیریتی درمازندران بدل شده است

دکتر علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اقدامات شهرداری ساری در زمینه های مختلف اظهار داشت: بهره برداری از پروژه های شهری نتیجه همدلی و همسویی و هم فکری شهرداری با سایر دستگاههای مربوطه است.

یوسف نژاد ادامه داد: این همدلی و همسویی میان شهرداری و شورا و سایر نهادها و ادارات باید مستمر بوده و افزایش یابد تا مرکز استان به آنچه لایق آن است دست یابد.

وی رضایت شهروندان ازاقدامات و برنامه ریزی های شهرداری ساری را نتیجه عملکرد جهادی این نهاد دانست و افزود: این رضایتمندی ، شهرداری ساری را به الگوی مدیریتی در استان بدل کرده است.

- استفاده شهرداری ازمنابع ملی نشان دهنده نفوذ شهردار در عرصه ملی است


نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی کمترین استفاده از اعتبارات دولتی در عملیاتی نمودن پروژه ها را نشاندهنده همراهی شهروندان با مدیریت شهری ساری در زمینه پرداخت عوارض عنوان کرد و گفت: شهروندان بهترین پشتیبان شهرداری هستند و مدیریت شهری با این سرمایه اجتماعی می تواند با حداقل هزینه بهترین خدمت رسانی را نماید.

- شهردار ساری روحیه خدمتگذار و جهادی دارد

در ادامه این مراسم شمشیربند رییس شورای اسلامی شهر ساری در سخنانی با اشاره به بهره برداری از زیرگذر پل گردن گفت: در آغاز شورای چهارم و با توجه به مطالبات شهروندان اجرای این زیرگذر پس از تصوب در دستور کار شهرداری قرارگرفت و با مکاتبات اداری که با سایر نهادها صورت پذیرفت عملیاتی گردید و امروزبا بهره برداری از این زیرگذر یکی از مشکلات اساسی مردم این منطقه در سایه مدیریت جهادی شهردار ساری مرتفع گردید.

رییس شورای اسلامی شهر ساری بهره برداری از چهار زیرگذر و پل شهیدان رضایی در این منطقه را در راستای توسعه متوازن شهر توصیف کرد و ادامه داد: بازگشایی بلوار داراب در امتداد پل کابلی و اتصال این مسیر به پل شهید نوری در دستور کار قرار گرفته و اجرایی خواهد شد.

وی احداث کانال هدایت آب های سطحی در بلوار کشاورز، پل گردن ،کوی اتحاد را گامی دیگر در جهت توسعه متوازن شهر دانست و اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر از پیشنهادات و نظرات مردم مناطق مختلف ،جهت پیشرفت و توسعه مرکز استان استقبال خواهد کرد.

شمشیربند با اشاره به احداث بوستان ولایت و بوستان بانوان و نیز فاز دوم بوستان ملل و سایر پروژه های شهری افزود: تلاش تیم مدیریت شهری بهره برداری از پروژه ها در کمترین زمان ممکن بوده و دقت و کیفیت در اجرا نیز همواره لحاظ خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر ساری خاطر نشان کرد: شهردار ساری روحیه خدمتگذار و جهادی دارد و شورای اسلامی شهر همواره حامی اقدامات شهرداری خواهد بود.

شایان ذکر است، زیرگذرهای پل گردن با دهانه ۶/۵ متری توسط متخصصان بومی در سازمان عمران شهرداری ساری ساخته و اجرا شده است و این نخستین باری است که زیرگذری با این مقیاس با همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است.

در پایان، آیین افتتاح رسمی زیرگذرها با حضور مهدی عبوری شهردار مرکز استان و دیگر مسئولان شهری و استانی و با همراهی شهروندان انجام و مورد بهره برداری قرارگرفت.

 

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.