| کد خبر: 252825 |

احداث ابرپروژه ریلی کشور در لرستان

معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث ابرپروژه ریلی کشور در لرستان خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث ابرپروژه ریلی کشور در لرستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، خیراله خادمی سوم اسفندماه در حاشیه دیدار با استاندار لرستان اظهار کرد: با دعوت استاندار لرستان و نماینده مردم کوهدشت رومشکان در مجلس شورای اسلامی بازدیدی از محورهای ارتباطی در حال احداث به ویژه محورهای غرب استان داشتیم.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های خوبی در لرستان در برنامه کاری خود دارد، بیان کرد: اکثر محورهایی که منتهی به مرکز استان هستند در برنامه چهارخطه شدن و تبدیل به بزرگراه قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از این محورها خرم‌آباد به کوهدشت است که از طول ۹۰ کیلومتری که دارد عمده آن انجام شده و هفت کیلومتر آن باقی مانده و همکاران  راه و شهرسازی قول دادند غیر ازگره‌ای که نزدیک خرم‌آباد است همه محورها را در سال ۱۴۰۲ تحویل دهند.

خادمی اضافه کرد: ادامه این محور تا جاده اسلام آباد به سمت پلدختر ۱۴ کیلومتر است و بناست عملیات اجرایی آن شروع شود و در سال ۱۴۰۲ تسریع در این پروژه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای مهمی که از غرب لرستان عبور می‌کند و محور ترانزیتی به استان‌های شمال و شمال غرب محسوب می‌شود محوری است که از کرمانشاه به اسلام آباد و از اسلام آباد به پلدختر و به مسیرهای جنوبی خوزستان می‌رسد وپرترافیک بوده و بار ترافیکی غرب کشور از این محور عبور می‌کند، افزود: ۱۶۰ کیلومتر طول این مسیر است که ۶۰ کیلومتر آن چهارخطه بوده و نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر باقی مانده آن بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی  اضافه کرد: نیاز است استاندار در سفر دوم رئیس جمهور به لرستان این رقم را مطرح و پیش بینی شود تا بتوانیم در کنار ردیف اعتباری آن، این پروژه را بتوانیم با روند بهتری به انجام برسانیم.

خادمی گفت: از سایر منابعی که در اختیار است امیدواریم بتوانیم به این محور اختصاص دهیم و حداکثر توان را برای احداث این محور بگذاریم.

وی افزود: سایر پروژه‌هایی که به سمت پلدختر است با روند خیلی خوبی در حال انجام است و ماده ۵۶ آن نیز  اخذ و از محل تهاتر نفت نیز اعتبار خوبی گرفت و محور جدیدی که جایگزین محور قدیمی سیل است بخش‌های عمده آن در حال انجام است اما پروژه سنگینی است و باید عملیات اجرایی آن شتاب بیشتری به خود گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک خبر خوشی برای مردم لرستان خواهیم داشت که به زودی توسط وزیر راه و شهرسازی اعلام خواهد شد و بناست در لرستان یک پروژه  حمل و نقل ریلی که جزو ابر پروژه‌های کشور است احداث  تا تحولی در لرستان و منطقه ایجاد شود.

وی گفت: امروز پیشنهاد شد از مسیر لرستان و از کوهدشت به سمت مهران برای عتبات عالیات محور جدیدی احداث شود و با توجه به بازدیدی که انجام شد برخی محورهای روستایی وجود دارد که اهالی منطقه از آنها استفاده می‌کند و چنانچه مقدور باشد این محورها را ارتقاء خواهیم داد تا راه ارتباطی به سمت مرز داشته باشم و سبب کاهش ترافیکی که در راهپیمایی اربعین شاهد آن هستیم شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    اینم فقط میخاید مراتع رو نابود کنید

  • ناشناس 0 0

    پل پیروزی

  • ناشناس 0 0

    سرمایه گزارراه آهن احداث کندامحل صرفه جویی سوخت وایمنی وکاهشزتلفات برگشت سرمایه وسودبنمایید