| کد خبر: 200917 |

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به پرتاب یک کودک کار به سطل زباله: شوک یک قهقهه + فیلم

بررسی فیلم پرتاب کودک به داخل سطل زباله نشان می‌دهد، جوانی با گرفتن پا‌های نوجوانی که خم شده و در سطل زباله در حال جست‌وجوست، او را به داخل سطل انداخته و بعد با فاصله گرفتن از سطل شروع به خندیدن می‌کند.

تین نیوز

انتشار فیلمی از انداختن یک کودک زباله‌گرد به داخل سطل زباله و تمسخر او با موجی از واکنش‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

بررسی فیلم پرتاب کودک به داخل سطل زباله نشان می‌دهد، جوانی با گرفتن پا‌های نوجوانی که خم شده و در سطل زباله در حال جست‌وجوست، او را به داخل سطل انداخته و بعد با فاصله گرفتن از سطل شروع به خندیدن می‌کند. در همین حال نوجوان که از این اتفاق شوک شده به سرعت خودش را از داخل سطل بیرون می‌کشد تا ببیند چه کسی با او این کار را کرده است. صدایی که در این لحظه شنیده می‌شود، این است: دوربین مخفی بود...

واکنش کاربران

یکی از کسانی که نسبت به انتشار این ویدیو در توییتر واکنش نشان داده است،  محمدرضا زائری است. او با این توییت موضوع را پی گرفته است: «پیشاپیش به خاطر انتشار این ویدیو از همه عذرخواهی می‌کنم! این روز‌های ایران را ببینید! آنقدر جسور و بی‌حیا شده‌اند. آنقدر شکم‌هایشان از حرام پر شده است و آنقدر آدم بودن باور غلط‌شان شده «مردم» را به حساب که نمی‌آورند هیچ، در برابر مشکلات‌شان لبخند می‌زنند و در جلسات‌شان قهقهه مستانه!»

زائری در ادامه توییت‌هایش موضوع را اینگونه خاتمه داده است: «فتامل... پی‌نوشت: یک؛ کاش خبر دستگیری این دو جانور زودتر رسانه‌ای شود. دو؛ کاش پسرک را پیدا کنند و انسانیت را مجددا برایش معنا! سه؛ پسرک‌ها و دخترک‌های «کار»، «بدسرپرست» و «فقیر» اطراف‌مان زیادند. اگه کمکشان نکنیم و دستشان را نگیریم با این دو چه تفاوتی داریم؟»

یکی دیگر از کاربران به نام سمانه نیز نوشته است: «کودک رو میندازن تو سطل زباله، میخندن، میگن دوربین مخفی بود. آره زندگی این بچه‌ها از روز اول دوربین مخفی بوده! یه روز واسه خنده شما میرن تو سطل زباله، یه روز واسه شوآف شما کادو به دست به دوربین لبخند میزنن.» فاطمه دیگر کاربر توییتر هم این جمله را نوشته است: «هر چی تعریف از انسانیت تو ذهنم بود با دیدن این کلیپ از ذهنم رفت».

حمیدرضا هم در توییتی نوشت: «به گربه و حیوانات سنگ میزنن، رو درخت‌ها با چاقو یادگاری مینویسن، شاخه درختان رو می‌شکنند تا آتش روشن کنند، توله‌خرس رو میکشن، به اسم اعتراضات مدنی بانک و پمپ بنزین آتش میزنن، جدیدن هم طفل بی‌دفاعی که در زباله‌ها دنبال غذاست رو توی سطل زباله می‌اندازن، بعد ادعا ۲۵۰۰ سال تاریخ هم دارند.»

در میان توییت‌ها این نوشته «الی» حس بسیاری از کسانی است که این فیلم را دیده‌اند: «بُهتِ نگاه اون پسر بچه وقتی از توی سطل زباله بلند می‌شه..»

خاطره تلخی که تکرار شد

این رفتار البته تازگی ندارد و فیلم‌های مشابهی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که ضمن نگران کردن مردم از نحوه رفتار هموطنانشان این پرسش را پررنگ کرده که فاعل این رفتار چه انگیزه‌ای از چنین کار‌هایی دارد؟

این موضوع به جز فیلم‌هایی است که از نحوه برخورد با کودکان کار توسط ماموران ضبط و پخش شده است. آبان سال گذشته ماجرای مردی مطرح شد که با یک جسم نوک‌تیز شبیه درفش به زنان حمله و آنان را مجروح می‌کرد.

مدتی بعد در آذر سال گذشته فیلم‌هایی از آتش زدن مردم در پارک‌ها منتشر شد. در آن فیلم‌ها فردی با پاشیدن مایعی اشتعال‌آور به سراغ افرادی که در پارک‌ها خوابیده بودند، می‌رفت و اقدام به آتش زدن آن‌ها می‌کرد. در آن فیلم هم یک نفر مشغول فیلمبرداری بود. شیوه آتش زدن با شیوه انداختن این پسر نوجوان به داخل سطل زباله شباهت دارد.

پلیس در هر دو ماجرا مرتکبان را شناسایی و به دام انداخت. نیمه آذر ۹۷ رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ جزییات دستگیری مردی که برای خوشگذرانی و تفریح اقدام به آتش زدن شهروندان کرده بود را تشریح کرد. براساس اطلاعاتی که پلیس سال گذشته از این ماجرا اعلام کرد، فردی ۳۳ ساله به نام مهدی با همدستی اکبر ۲۱ ساله و محمود ۱۸ ساله اقدام به این کار می‌کردند که کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران آن‌ها را شناسایی و دستگیر کردند.

بررسی سوابق «مهدی» نشان می‌داد که او از مجرمین سابقه‌دار در زمینه قدرت‌نمایی و آزار و اذیت به ویژه آزار و اذیت جنسی است که پیش از این بار‌ها دستگیر و روانه زندان شده است. پس از تکمیل تحقیقات بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۳ تهران به این پرونده رسیدگی کرد. در ماجرای حمله به زنان نیز پلیس، فرد مرتکب را شناسایی و دستگیر کرد که در این ماجرا مشخص شد، فردی ۴۱ ساله به وسیله درفش به ۶۰ زن حمله و آنان را مجروح کرده بود. او به اتهام ایجاد رعب و وحشت و جرح عمدی در بین زنان تهرانی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی مقیسه محاکمه شد. کارآگاهان پلیس حسین را در منطقه خانی‌آبادنو تهران دستگیر کردند.

به نظر می‌رسد در ماجرای اخیر نیز پلیس به زودی این افراد را شناسایی و دستگیر کند. موضوع البته باید بررسی و تحلیل شود. جالب اینجاست که افراد منتشر‌کننده با هویت مشخص این کار کرده‌اند و برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی چه در اینستاگرام و چه در توییتر با انعکاس نام آن‌ها خواستار برخورد قانونی با آن‌ها شده‌اند. #شناسایی_کودک_آزار از جمله هشتگ‌هایی بود که کاربران در مواجهه با این فیلم به کار برده بودند.

پسرانی که کودک را به درون سطل زباله انداختند خود را به پلیس معرفی کردند

به گزارش اعتماد؛ در آخرین ساعات تنظیم این خبر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز در گفت: وگو با تسنیم خبر از دستگیری این فرد داد.  مدیرکل بهزیستی در گفتگو با ایسنا اعلام کرد که پیگیر رسیدگی به این موضوع از سوی مدعی‌العموم خواهد بود.

با پیگیری‌ها مشخص شد که کودک‌آزاران ساعت ۴ صبح امروز دوشنبه ۱۱ آذر خود را به پلیس معرفی کرده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    جان هرکی دوست دارین ایناروبه بدترین شکل مجازات کنین